ЖП работник загина до гарата в Разград, поразен от електричество, съобщиха от областната дирекция на МВР.
Трудовата злополука с 31-годишния мъж е станала в района на Гарова промишлена зона – Разград.
Сигналът за тежкия инцидент е получен на тел. 112 около 09.45 часа на 22 юли. На място от оперативно-следствена група е установено, че при ремонтни дейности по контактната мрежа на жп линия Варна – Русе служителят се е качил на електрически стълб с напрежение 25 000 волта, където е поразен от електрически ток.
За случая са уведомени Инспекцията по труда и Окръжна прокуратура. Образувано е следствено дело.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ток
12:07 23.07.2025
2 За Това !
Си Има Ред !
Като не го Спазва !
Става Така !
12:08 23.07.2025
3 жепейците слънчасват
12:08 23.07.2025
4 бай Кольо
Коментиран от #8
12:17 23.07.2025
5 Помислих че леопарда се е
Коментиран от #6
12:18 23.07.2025
6 Жалко
До коментар #5 от "Помислих че леопарда се е":
За работника.12:21 23.07.2025
7 Някой
Коментиран от #10
12:27 23.07.2025
8 пенчо
До коментар #4 от "бай Кольо":
Някой не е спазил процедурите.12:46 23.07.2025
9 Оставка
12:54 23.07.2025
10 ТАС
До коментар #7 от "Някой":
"Фазомерите" не вършат работа те са измерване на друга величина фактор на мощността.Предполагам имаш предвид фазоуказетел или съвременото уреди с NVC (Non-Contact Voltage, което означава функция за безконтактно засичане на напрежение).
На ЖП стълбовете са 25 000 V и уредите ги има и са специални. Наричат се фазоуказателни щанги(дължината им почва от 1,5 метра).
Но да стане инцидент с електричество там някой претупал правилата яко. По-принцип ако работят работници по контактна мрежа проводника се заземява. При тези напрежения дори момента на заземяването е опасен понякога има остатъчни капацитети.
Правилото при изключване такива електропроводи е изключване след това заземяване в подстанцията или трафопоста, но сега всичко се прави дистанционно и ......
Коментиран от #13
13:01 23.07.2025
11 Глупости на търкалета
13:23 23.07.2025
12 Пловдив
13:27 23.07.2025
13 бай Кольо
До коментар #10 от "ТАС":
След като ще се работи по контактната мрежа най напред се разменят телефонограми за изключването на напрежението,точен час,попълват се книги за изключването,ЗАЗЕМЯВА се КМ със заземителни щанги от двете страни на мястото на работата(щангите имат искрища с които се проверява за наличие на напрежение в КМ) и чак тогава се пристъпва към работа.Може да ти каже енергодиспечера,че няма напрежение,но се проверява,заземява и тогава всичко останало,защото тока не се вижда!Качвал съм се няколко пъти на покрива на локомотива да изолирам счупен пантограф,ами страшничко е като знаеш колко е малко напрежението макар и заземена КМ.Но тука многознаещите лаици само си чешат езиците.Всъщност те не са длъжни да го знаят,но трябва да се подхожда с уважение към всяка работа.13:53 23.07.2025