Инвалидна количка с батерия – какво е добре да знаете, за да няма проблеми при полет. Това припомня във "Фейсбук" пилотът Марио Бакалов.
Тази информация е обща и важи за всички авиокомпании по света, тъй като се основава на международни правила за безопасност.
В повечето случаи, когато пътувате с инвалидна количка с батерия, и Вие, и авиокомпанията имате една и съща цел – да стигнете удобно и безопасно до дестинацията си.
Правилата са международни и важат за всички авиокомпании. Те са създадени, за да се намали рискът от пожар или повреда по време на полет.
Двата най-чести вида батерии:
- Гел/AGM (неразливни) батерии – това са запечатани батерии, при които течността вътре е гъста като гел или е абсорбирана в стъклени влакна, така че не може да се разлее. Обикновено могат да останат в количката, стига да са изключени, клемите (металните връзки) да са изолирани, а самата количка – добре закрепена.
- Литиево-йонни батерии – същите, каквито има в лаптопи и телефони, но по-големи. При тях има ограничения за размера (мощността) и много често се изваждат от количката и се носят в кабината в защитена чанта или кутия, за да няма риск от късо съединение.
Какво се случва на практика:
Ако батерията е гелова или друг вид „неразливна“, най-вероятно ще остане в количката в багажното.
Ако е литиево-йонна, екипът обикновено ще поиска тя да бъде извадена и да пътува с Вас в кабината. Ако не може да се извади безопасно или надвишава допустимата мощност, превозът може да бъде отказан.
По международните авиационни правила, финалното решение за приемане на пътници и/или товар винаги е в ръцете на капитана на полета, който взема предвид всички фактори и регулации за безопасност.
Най-важното, което да направите:
Когато резервирате билета, уведомете авиокомпанията какъв вид батерия има количката и, ако е възможно, модела ѝ. Това ще даде време на екипа да се подготви и ще помогне да избегнете изненади в деня на полета.
В крайна сметка, идеята на тези правила не е да пречат, а да помагат – за да бъде пътуването Ви едновременно удобно и безопасно за всички на борда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #15, #22
10:12 12.08.2025
2 Ханс
Коментиран от #12, #13
10:21 12.08.2025
3 мдааа
За един пилот инфлуенЦър питам?
Коментиран от #8, #10
10:22 12.08.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 име
Коментиран от #25
10:33 12.08.2025
7 Порно
10:33 12.08.2025
8 Хасковски каунь
До коментар #3 от "мдааа":
А колко тротинетки са лумнали с такива батерии. Май и жертви има.10:36 12.08.2025
9 Съдията Дред
• 2021 г.: 54 инцидента с батерии на борда на самолети
• 2022 г.: 62 инцидента – ръст от над 14%
✈️ Примери за конкретни случаи
• 4 януари 2024 г.: На полет на United Airlines от Сан Диего до Нюарк, външна батерия се запалва, причинявайки паника и аварийно кацане в Лос Анджелис. Четирима души са хоспитализирани.
• Януари 2025 г.: Пожар на борда на самолет на Air Busan, вероятно причинен от повредена преносима батерия, оставена в багажното отделение.
UPS Flight 6 (2010) – товарен самолет, катастрофирал в Дубай заради пожар, причинен от литиево-йонни батерии. Това е потвърден случай със загинали, който често се цитира като пример за опасността от батерии на борда. Двама загинали. Подобен случай със загинали в Тайван.
10:39 12.08.2025
10 Дик диверсанта
До коментар #3 от "мдааа":
Статистически в България има регистрирани 610 000 Рос режима в регистъра на Копейкин.10:39 12.08.2025
11 Хмм
Коментиран от #14, #21
10:50 12.08.2025
12 И ти
До коментар #2 от "Ханс":
Така да се залепиш10:55 12.08.2025
13 Сила
До коментар #2 от "Ханс":
Нали ги видя от кой етнос са .....отделно и двете им деца с увреждания ??! Скоро ще има и трето , в същото положение защото явно родителите са генетично увредени но се размножават заради социалните придобивки ....характерно за етноса !!!11:32 12.08.2025
14 Сила
До коментар #11 от "Хмм":
Най вероятно !!! И сигурно точат помощи от всички възможни институции от държави в ЕС ....?!?11:35 12.08.2025
15 Перо
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Риска от запалване се определя от производителя, който и поставя нужните инструкции, ако е необходимо. Поставя нужния стикер, ако има огнеопасен елемент! Не може една и съща авиокомпания да дава различни оценки за огнеопасност, на различните летища за една и съща количка!Коментиран от #16
11:35 12.08.2025
16 А ти
До коментар #15 от "Перо":
Няма ли да се извиниш за глупостите които избълва по случая и срещу пилота?11:51 12.08.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Избор
Когато се сравняват правила и мерки за безопасност в авиацията се избират по-строгите. Мнението на производителя е само мнение. Решението е на пилота.
Коментиран от #20
13:10 12.08.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Ти не си избор
До коментар #18 от "Избор":
Не си и пилот. Нямаш никакъв лиценз и бривет.Възможно е да си клавиатурен професор
Коментиран от #23
13:22 12.08.2025
21 Чети бе народе
До коментар #11 от "Хмм":
Чети, цялата инфо е налична, ама пуст мързел.Коментираш само една единствена част , а не целия случай.
Еххх народе...
13:25 12.08.2025
22 Дано си последен
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Не искаме да има такива като теб повече13:28 12.08.2025
23 Избор
До коментар #20 от "Ти не си избор":
Ти това ли разбра? Нищо не си разбрал.13:42 12.08.2025
24 А ти
До коментар #19 от "Може да питаш":
Няма ли да се извиниш за глупостите които избълва по случая и срещу пилота? Неинформиран и незнаещ си ти, същия като министъра.13:58 12.08.2025
25 Деций
До коментар #6 от "име":
Мизерници са тези които ползват тази компания,както и другата регистрирана в Унгария .Нормалните хора не се качват на тези самолети,никой не иска да пътува с циганя и клошари .14:45 12.08.2025
26 До там я докарахме
14:57 12.08.2025
27 Деций
Коментиран от #28
15:00 12.08.2025
28 кокича
До коментар #27 от "Деций":
Никой не те пита какво исаш да гледаш. твоето мнение не го интересува никой. Не можеш ти да определяш правилата.сведи глава и замълчи
Коментиран от #29
15:05 12.08.2025
29 Деций
До коментар #28 от "кокича":
Глава не свеждам пред никой и пред нищо,още повече пред разни полу идиоти, който Господ е наказал да бъдат в тази ситуация.Правата ба всеки стигат до там,до като не започната да нарушават правата на другия.Заради едно салатело не може да се поставя в опасната живота на 100/200 души.Коментиран от #31
15:18 12.08.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.