Срокът за подаване на възражения срещу изравнителните сметки за парно и топла вода е до 31 август. Това се посочва в писмо на омбудсмана Велислава Делчева по повод постъпващите жалби от граждани за кампанията за отчитане на уредите за дялово разпределение за периода 2024-2025 г., съобщиха от пресцентъра на институцията, цитирани от БТА.
Важно е потребителят да свери показанията на уредите в жилището си с тези, които топлинният счетоводител е вписал в изравнителната сметка. При съмнение относно верността на изравнителната сметка или на годишната фактура, има възможност да подаде възражение в рамките на този срок, съветва омбудсманът. Ако клиент не е получил изравнителната си сметка и годишната фактура за периода, в негов интерес е да ги изиска от съответното дружество, подчертава още Велислава Делчева.
След изтичането на нормативно определения срок не се приемат рекламации/възражения за преработване на изравнителната сметка. Съответно омбудсманът не може да окаже необходимото съдействие. Потребителите могат да обжалват сметката си само по съдебен ред, се уточнява още в съобщението на омбудсмана.
В срок до 31 август може да се заяви и допълнителен отчет на уредите, особено важно за тези, които не са осигурили достъп на редовните дати за отчет. Правото на реално измерване и отчитане на потреблението е едно от основните права на гражданите, отбелязват също от институцията на омбудсмана.
Преди дни от "Топлофикация София" съобщиха, че на 48% от домакинствата в София, които заплащат сметките си за парно на база на прогнозно потребление, ще им бъдат възстановени суми от изравнителните сметки или ще им бъдат приспаднати през следващите месеци, а 52% ще трябва да доплатят за потребеното през отоплителния сезон.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Георгиев
Коментиран от #3, #5
11:05 26.08.2025
2 Така лии
Коментиран от #4
11:22 26.08.2025
3 Друго
До коментар #1 от "Георгиев":
Оказва се, че топлинните счетоводители начислявали служебно сметка за гореща вода, на не подавали данни необитаеми имоти, снабдени със старите водомери, които трябва да се отчитат не дистанционно , а физически. Интересно как се случва въпросното "начисляване", след като има общ водомер и разбираемо количетсвото топлинна енергия, употребена за загряване на вода за битово горещо водоснабдяване би трябвало да бъде изчислено по показанията именно на този общ водомер, който се намира в абонатната. След което собствениците на тези имоти съответно подали жалба и доказали, че нямат потребление и тяхната сметка дойде при мен, а моят щранг за гореща вода е със затворен кран от години, отказаха ми да демонтирам и затапя щранга, принудително ме накараха да си закупя непотребен водомер с дистанционно отчитане, който показва 0,00 м.куб. от години вече. Дава ли Наредбата за топлоснабдяването право на топлинните счетоводители да начисляват служебно потребление на гореща вода над показанието на общия водомер? Аз лично не можах да прочета такъв разрешителен текст, но няма и забранителен такъв, което значи че топлинните счетоводители могат да си начисляват каквото си искат, а след това да го сторнират и пак да си начисляват и разперделят каквото си искат, а единственият изход за потребители, като мен е да се спре въобще абонатната и тази порочна услуга да бъде прекратена завинаги. Ще бъде нещо, като отмяната на крепосничеството от Цар Освободител.11:30 26.08.2025
4 Солютно! Солютно!
До коментар #2 от "Така лии":
Идея си маш колко си прав. Общинска полиция ми вдигна автомобил на инвалид пред знак В27, намиращ се пред болница със знак за инвалид докато придружавах инвалид в болницата за преглед. При вдигането на автомобила бях изкъртили задна дясна лапа на захващането на задния мост за купето, за което аз няма ше как да знам разбира се. След като си платих за престоя на наказателния паркинг и взех автомобила щяхме да се пребием заради нанесената повреда. Понеже съм шофьор от много време и карам внимателно това не се случи и сме още живи. На жалбата ми отговориха, че ме нямало в автомобила и съм го бил оставил пред болницата да нощува едва ли не и ми написаха акт за неправилно паркиране, който също си платих, а началникът ми обясни че нямало такъв текст в Правилника за движение по пътищата в смисъл, че че знак В 27 не важи за времето необхоимо за слизане и качване на болни хора, какъвто текст всеки може да провери, че същетсвува. Когато написах молба до Омбудсмана от канцеларията все пак ми се обадиха и въпросът беше нещо от рода " Ееее ама вие сега пък какво искате ? " . Така че омбудсманът е поредната администрация , която се занимава с нищонеправене солютно!Коментиран от #6
11:40 26.08.2025
5 Топлофикация крие
До коментар #1 от "Георгиев":
Сметката , колко точно дължат клиентите в всеки момент. Иска пари , много напред. Слага високи лихви.13:13 26.08.2025
6 Омбусманинът
До коментар #4 от "Солютно! Солютно!":
Е гербаджииска хранилка.13:16 26.08.2025