ФАКТИ.БГ

"Синдарела" - новата Пепеляшка на Балет "Арабеск"

В новата версия на Мариана Крънчева принцът няма да кара момичето да пробва обувката

Публикувана: 9 Февруари, 2015 13:28
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2041
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

В навечерието на Свeти Валентин Балет „Арабеск” ще представи новия си спектакъл „Пепеляшка” по музика на  Прокофиев, хореография – Мариана Крънчева, сценография – Екатерина Енева, костюми – Цветанка Петкова-Стойнова и мултимедийна визия – Никола Налбантов. Премиерата е на 14 февруари (събота) от 11 ч. на сцената на Музикалния театър в София.

„Пепеляшка” на Мариана Крънчева е провокирана от детските спомени на авторката при първата й среща с  приказната героиня. Ето защо в своя спектакъл тя търси логичен отговор на въпросите, вълнували я като дете – защо обувката е ставала само на Пепеляшка; нима принцът би се оженил за всяко момиче, на което става обувката; това ли е предметът, който определя съдбата на всяка любов… Затова в нейната версия принцът не иска Пепеляшка да пробва обувката. Той харесва  момичето, което  се  впечатлява  от неговите рисунки и изкуство, а не от това, че той е принц. От друга страна съвсем тенденциозно кралското общество, условно наречено от авторката „силиконово”, е представено и преекспонирано чрез бутафорни костюми и ситуации.

В новия спектакъл танцът и театралното изкуство са преплетени. Любопитен е образът на феята - стара и загубила паметта си жена, изпълнен от актрисата Анна Петрова, която през цялото време се опитва си спомни и да разкаже историята на Пепеляшка, за да върне силата на своята вълшебна пръчица. Тя постоянно обърква разказите си и вмъква герои от други приказки - баба Яга, Червената шапчица, Пипи дългото чорапче и др. Това създава комични ситуации, които ще предизвикат участието и на зрителите в залата. Преплитането на приказки и герои е предизвикателство, което цели да направи танцовото представление по-интересно, разбираемо и достъпно за децата. От дългогодишния си опит на танцьор Мариана Крънчева много добре познава реакциите на малчуганите, затова се опитва максимално да разнообрази спектакъла.

Финалът ще е толкова изненадващ, както всичко в тази приказка. Едно великолепно и вълнуващо преживяване, подходящо за  деца и възрастни.

Сценографските решения на Екатерина Енева помагат в разкриването на тази нетрадиционна приказка и провокират детското въображение чрез познати символи – тиквата се превръща в автомобил, принцът рисува графити със спрей. Тези препратки към съвременността приближават приказката към днешния свят и я правят по-достъпна и интересна за малките.

Екстравагантните костюми на художничката Цветанка Петкова-Стойнова внасят много цвят и вълшебство в спектакъла, който противопоставя реалното и въображаемото, живота и изкуството. Динамиката на това противопоставяне допълнително е подсилено от мултимедийната визия на Никола Налбантов.

В спектакъла участват  познати и любими танцьори на Балет „Арабеск” - Ангелина Гаврилова, Таня Кацарова, Марина Попова, Стефка Табакова, Виктория Петрова, Петя Колева, Андрея Андонова, Мария Касабова, Васил Дипчикова, Стефан Вучов, Валери Миленков, Филип Миланов, Ервин Есен, Светлозар Тинев и Чан Тхе Чунг.

Мариана Крънчева е балерина – класическа и съвременна, хореограф, актриса. Тя е част от трупата на Балет „Арабеск“, а преди това е била солистка на Националната балетна трупа. Получава образованието си в Националното училище за танцово изкуство, театрален клас „4xС“, завършва специалност “Балетна режисура” в Нов български университет. 

Специализира съвременен танц  в Швейцария - с известната трупа “Nomades - le Loft“ във Вевей, във Виена - на международния съвремeнен семинар Impulstanz, и в майсторски класове със световноизвестни  преподаватели като Жилбер Маер, Дина Бьорн, Марко Канталупо, Лис Леа и др.

Участва в спектакли на театър “Пантданс” (създаден от актьора Николай Сотиров) и на експерименталната театрална трупа “4xС”.

Като хореограф поставя балетни миниатюри, а по-късно и цели спектакли за трупи като Национален балет – София, балет при ОФД - Русе, балетна школа “Силует”, НУТИ.
Хореограф е на няколко оперни спектакъла от репертоара на Националната опера, на редица модни арт дефилета и на танцови филми. 

Печели наградата на името на Маргарита Арнаудова на едноименния конкурс за млади хореографи и Трета награда за хореография на международен фестивал “Златният паун” във Варна.
Като балерина има награди от Международен балетен конкурс – Варна,  Национален балетен конкурс – Добрич,  диплом от Международен конкурс за съвременен танц – Париж. Получава специалната награда на Балетна академия Париж – София за млад талант.

Анна Петрова е актриса в Младежки театър “Николай Бинев”. Завършва актьорско майсторство в Националната академия за театрално и филмово изкуство. Играла е на фестивали във Франция, Сърбия, Русия, Македония, Австрия, Казахстан, Гърция, Германия и Италия. Има награда за женска роля на Националния преглед за българска драма, награда на Съюза на българските артисти за най-добра актриса на годината и за най-добра европейска актриса на фестивала в Сараево. В Казахстан печели награда за главна женска роля. Член е на Съюза на българските писатели. Нейни пиеси са играни в България, Литва и Австрия. За пиесата “Кажи здравей на татко” е отличена с литературната награда на Марсилия.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Костадин Костадинов
Лидерът на партия Възраждане Костадин Костадинов коментира визитата на турския президент Реджеп Ердоган във Варна
Нашата власт и Борисов се държат като вилает на Ердоган. България е превърната в едно транзитно депо, на територията на което се срещат ЕС и Турция."

Още бисери
ТОП 5