"Синдарела" - новата Пепеляшка на Балет "Арабеск"

В новата версия на Мариана Крънчева принцът няма да кара момичето да пробва обувката

Публикувана: 9 Февруари, 2015 13:28
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1701

В навечерието на Свeти Валентин Балет „Арабеск” ще представи новия си спектакъл „Пепеляшка” по музика на  Прокофиев, хореография – Мариана Крънчева, сценография – Екатерина Енева, костюми – Цветанка Петкова-Стойнова и мултимедийна визия – Никола Налбантов. Премиерата е на 14 февруари (събота) от 11 ч. на сцената на Музикалния театър в София.

„Пепеляшка” на Мариана Крънчева е провокирана от детските спомени на авторката при първата й среща с  приказната героиня. Ето защо в своя спектакъл тя търси логичен отговор на въпросите, вълнували я като дете – защо обувката е ставала само на Пепеляшка; нима принцът би се оженил за всяко момиче, на което става обувката; това ли е предметът, който определя съдбата на всяка любов… Затова в нейната версия принцът не иска Пепеляшка да пробва обувката. Той харесва  момичето, което  се  впечатлява  от неговите рисунки и изкуство, а не от това, че той е принц. От друга страна съвсем тенденциозно кралското общество, условно наречено от авторката „силиконово”, е представено и преекспонирано чрез бутафорни костюми и ситуации.

В новия спектакъл танцът и театралното изкуство са преплетени. Любопитен е образът на феята - стара и загубила паметта си жена, изпълнен от актрисата Анна Петрова, която през цялото време се опитва си спомни и да разкаже историята на Пепеляшка, за да върне силата на своята вълшебна пръчица. Тя постоянно обърква разказите си и вмъква герои от други приказки - баба Яга, Червената шапчица, Пипи дългото чорапче и др. Това създава комични ситуации, които ще предизвикат участието и на зрителите в залата. Преплитането на приказки и герои е предизвикателство, което цели да направи танцовото представление по-интересно, разбираемо и достъпно за децата. От дългогодишния си опит на танцьор Мариана Крънчева много добре познава реакциите на малчуганите, затова се опитва максимално да разнообрази спектакъла.

Финалът ще е толкова изненадващ, както всичко в тази приказка. Едно великолепно и вълнуващо преживяване, подходящо за  деца и възрастни.

Сценографските решения на Екатерина Енева помагат в разкриването на тази нетрадиционна приказка и провокират детското въображение чрез познати символи – тиквата се превръща в автомобил, принцът рисува графити със спрей. Тези препратки към съвременността приближават приказката към днешния свят и я правят по-достъпна и интересна за малките.

Екстравагантните костюми на художничката Цветанка Петкова-Стойнова внасят много цвят и вълшебство в спектакъла, който противопоставя реалното и въображаемото, живота и изкуството. Динамиката на това противопоставяне допълнително е подсилено от мултимедийната визия на Никола Налбантов.

В спектакъла участват  познати и любими танцьори на Балет „Арабеск” - Ангелина Гаврилова, Таня Кацарова, Марина Попова, Стефка Табакова, Виктория Петрова, Петя Колева, Андрея Андонова, Мария Касабова, Васил Дипчикова, Стефан Вучов, Валери Миленков, Филип Миланов, Ервин Есен, Светлозар Тинев и Чан Тхе Чунг.

Мариана Крънчева е балерина – класическа и съвременна, хореограф, актриса. Тя е част от трупата на Балет „Арабеск“, а преди това е била солистка на Националната балетна трупа. Получава образованието си в Националното училище за танцово изкуство, театрален клас „4xС“, завършва специалност “Балетна режисура” в Нов български университет. 

Специализира съвременен танц  в Швейцария - с известната трупа “Nomades - le Loft“ във Вевей, във Виена - на международния съвремeнен семинар Impulstanz, и в майсторски класове със световноизвестни  преподаватели като Жилбер Маер, Дина Бьорн, Марко Канталупо, Лис Леа и др.

Участва в спектакли на театър “Пантданс” (създаден от актьора Николай Сотиров) и на експерименталната театрална трупа “4xС”.

Като хореограф поставя балетни миниатюри, а по-късно и цели спектакли за трупи като Национален балет – София, балет при ОФД - Русе, балетна школа “Силует”, НУТИ.
Хореограф е на няколко оперни спектакъла от репертоара на Националната опера, на редица модни арт дефилета и на танцови филми. 

Печели наградата на името на Маргарита Арнаудова на едноименния конкурс за млади хореографи и Трета награда за хореография на международен фестивал “Златният паун” във Варна.
Като балерина има награди от Международен балетен конкурс – Варна,  Национален балетен конкурс – Добрич,  диплом от Международен конкурс за съвременен танц – Париж. Получава специалната награда на Балетна академия Париж – София за млад талант.

Анна Петрова е актриса в Младежки театър “Николай Бинев”. Завършва актьорско майсторство в Националната академия за театрално и филмово изкуство. Играла е на фестивали във Франция, Сърбия, Русия, Македония, Австрия, Казахстан, Гърция, Германия и Италия. Има награда за женска роля на Националния преглед за българска драма, награда на Съюза на българските артисти за най-добра актриса на годината и за най-добра европейска актриса на фестивала в Сараево. В Казахстан печели награда за главна женска роля. Член е на Съюза на българските писатели. Нейни пиеси са играни в България, Литва и Австрия. За пиесата “Кажи здравей на татко” е отличена с литературната награда на Марсилия.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.