30 Юли, 2020 17:34 2 918 17

Учени събудиха бактерии на 100 млн. години

• бактерии-
  • древни организни-
  • прости форми на живот-
  • екстремна среда-
  • живот-
  • събудени

Mикробите идват от най-старите проби, взети от морското дъно

Учени събудиха бактерии на 100 млн. години - 1
Снимка: shutterstock

Японски учени обявиха, че са успели да събудят бактерии, които са били в състояние на покой в продължение на повече от 100 милиона години.

Малките организми са оцелели на морското дъно на Южен Тихи океан - в утайка, която е бедна на хранителни вещества, но има достатъчно кислород, за да им позволи да живеят.

Известно е, че някои микробите, които са сред най-простите организми на земята, могат да живеят в екстремни условия и негостоприемна  среда, където по-развитите форми на живот не могат да оцелеят.

Древните бактериите започнали да се хранят и да се размножават, след като били поставени в хранителна среда.

Изследването, ръководено от Японската агенция за наука и технологии на морските и земните процеси, e публикувани в списание Nature Communications.

„Когато ги открих, първоначално бях скептичен, съмнявайки се дали резултатите не са от някаква грешка или от замърсяване в експеримента”, коментира водещият автор на изследването Юки Мороно.

„Учудващо е, а също така е и биологично предизвикателно, че голяма част от микробите биха могли да се събудят, дори след много дълъг период на хибернация при изключително ниски хранителни / енергийни условия“, каза още д-р Мороно и допълва: "Вече знаем, че няма възрастова граница за организмите в биосферата на морското дъно.”

Учени събудиха бактерии на 100 млн. години

Професорът и съавтор на изследването Стивън Д'Хонд от университета в Роuд Айлънд казва, че микробите идват от най-старите проби, взети от морското дъно.

„В най-старата утайка, която сме достигнали, с най-малко количество хранителни вещества, все още има живи организми и те могат да се събудят, да растат и да се размножават”.

Предишни проучвания показват, че бактериите могат да оцелеят на сурови места, включително около подводни отвори, лишени от кислород.

С резултатите от новото изследване показват, че някои от най-простите форми на живот на Земята "всъщност нямат концепцията за времетраене на живота".

• 1 Бактерия

А,будна съм.
  • 2 Мутафчийски

Коронавирус.
  • 3 Елефант Букаке

Страра бактерия,е като старата менджа.Няма заспиване!

• 5 Иванчо

Гении! Очаквайте наесен нова епидения!

• 6 микроб

А тука имаме около 200 заблудени бактерии на площада водени за носа от най-големия бацил на Божков - адв. Хаджигенов

• 7 даааа

До коментар #5 от "Иванчо":

очаквам на есен Годзила,да изяде Бойко.
  • 8 да де

Това малко ми прилича на игра с огъня после да няма кой ми такова гащите, че имало пандемия.

• 10 Анонимен

Да не избегат и от тази лаборатория. Корона вируса е напълно изкуствен, няма как един вирус да стане толкова резистентен на външни условия и да толкова добре развит, като за нов вирус.
  • 11 Очаквайте

нови Ковид видове.

• 14 Гостъ

Събуждайте,събуждайте,м........а ви ....! После да не ревете . Който си играе с огъня,рано или късно се изгаря.Не е въпроса дали ,а кога ?
  • 15 Шопо

Събуждайте да мадър факъра ! После че виете !!!
  • 16 Грейс

А бе, нали сте учени? Как може да се събуждат бактерии, а да ревеш за пандемия и всекидневно да всяваш страх. Не ковид, а нещо по страшно заслужаваме, заради такива "учени" и ще го получим.
  • 17 no name no face no number