Ако размерът на колелата е белег за престиж, тези гуми със сигурност предизвикват завистта на околните. Някои от тях може да са неизползваеми на пътя, но това съвсем не омаловажава размерите им.
Kumho ECSTA SPT KU31 Series 15
Тази гума, представена през 2008 г., има рекордно нисък профил и впечатляваща широчина. С размера си 385/15 R22 е подходяща само за суперспортни автомобили като Dodge Viper SRT10 или Chevrolet Corvette Z06. Цената е около €850.
Pirelli P Zero Nero
Ако става дума за широчина, P Zero Nero няма конкуренция. С такива гуми с размер 405/25 ZR24 се обуват най-вече за изложбени автомобили, но са напълно пригодни и за ежедневна експлоатация. Цената обаче също е солена - поне $450.
Mease's Custom Car Accessories
Тунинг ателието Mease's Custom Car Accessories от Охайо се рекламира с Oldsmobile Cutlass с 50-цолови колела, обути в гуми собствена разработка. Автомобилът е виждан неколкократно да се движи, така че са напълно функционални макар и с неособено впечатляващи ходови характеристики.
Firestone Tundra
Обикновено гумите за състезания с чудовищни камиони са стандартизирани, за да се избегне неравенство между участниците. Боб Чандлър обаче е обул своя BigFoot в гуми Firestone Tundra с височина 3 метра, проектирани за най-дългия автовлак в историята LeTourneau TC-497. Такива гуми отдавна не се произвеждат и могат да се открият трудно дори на вторичния пазар.
Michelin XDR
Най-голямата серийна гума в света се монтира на кариерни самосвали като Caterpillar 797B. Размерът е 59/80 R63, височината - 4.3 метра, а теглото - 4.7 тона. Една бройка излиза към $55 000.
Bridgestone VRPS
Michelin не е монополист на пазара на гуми за кариерни самосвали. Най-големият от тях - БелАЗ-75710 - се оборудва с модела VRPS на Bridgestone. Тези гуми са високи 4.02 метра и тежат по шест тона. Цената е $42 500.
Uniroyal Giant Tire
Формално погледнато, по-голяма автомобилна гума от тази не съществува. Uniroyal Giant Tire е висока 24 метра, но никога не е била използвана по предназначение. Създадена е от усилено фибростъкло, стомана и бетон за Световното изложение в Ню Йорк през 1964 г., след което е откарана в Детройт, където се намира и до днес.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 qqqqq
18:53 22.11.2017
2 Именно
20:32 22.11.2017
3 Митака
22:09 22.11.2017
4 Acura 99
01:05 23.11.2017
5 ВулканиЗатор
20:19 27.11.2017