Автоматичните скоростни кутии с два съединителя навлизат все повече в автомобилите. Тези трансмисии се характеризират с отлична бързина при смяната на предавките и значително намаляват разхода на гориво. Французите от Renault също извадиха свой вариант на такава скоростна кутия.
Едно от техните предложения, оборудвано с въпросната трансмисия, е Renault Fluance dCi. Дизеловият двигател на този автомобил с мощност 110 к.с. работи с въпросната Efficient Dual Clutch (EDC) скоростна кутия. Екипът ни направи обстоен тест на автомобила.
Впечатленията ни са, че тази трансмисия действително понижава значително разхода на гориво. Смесеният (градски/извънградски) разход, който отчете бордкомпютърът след изминатите 900 километра, беше 4.8 литра на 100 километра.
Според данните от производителя Efficient Dual Clutch (EDC) намалява разхода на гориво със 17% в сравнение със стандартна автоматична кутия. Трансмисията на Renault има шест предавки и използва двоен сух съединител, комбиниран с електрически задвижващи механизми.
Най-общо казано първият от двата съединителя работи с нечетния брой предавки (1-ва, 3-та и 5-та), а вторият обхваща четните (2-ра, 4-та и 6-та). В трансмисията работят четири вала, като два от тях се наричат първични. Синхронизацията се осъществява посредством електрически задвижвани механизми.
Информацията от натискането на педала за газта пък се предава на електронен блок, който мигновено адаптира трансмисията към изискванията на водача. Превключването на предавките става изключително плавно, като наред с това е доста бързо.
По този начин от Renault са успели да съчетаят комфорт и удовоствие от шофирането с нисък разход на гориво и емисии на въглероден двуокис (CO2), сравними с тези на механичните скоростни кутии.
Цената на тествания от нас автомобил с EDC и най-високо ниво на оборудване започва от 33 000 лева.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Непукист
Коментиран от #4
13:47 19.04.2012
2 Радо
14:52 19.04.2012
3 Ангелов
15:19 19.04.2012
4 Тодор Тодоров
До коментар #1 от "Непукист":
@1 Тогава да караме само Лада и Москвич, че и да се строшат, частите са им евтини!15:23 19.04.2012
5 ГОШУ☺
15:42 19.04.2012
6 кик
15:59 19.04.2012
7 кик
16:00 19.04.2012
8 ььь
Един автоматик ако се кара грамотно (не бавно, а грамотно!), издържа над 200 000 км. само с една или две смени на маслото.
17:11 19.04.2012
9 CVT
22:08 19.04.2012
10 Калоян Велинов
00:05 20.04.2012
11 Познавач
EDC при Рено е като DSG при VW?!?
Икономията идва от постоянно зацепените зъбни колела на предавките -
няма загуба на въртящ момент т.е. мощност = енергия между отделните превключвания!!!
За по-тъпите - кутията е НЕМСКА: изработка на Getrag!
Така че по темата за качеството - коментари след поне 5+ години ...
00:55 20.04.2012
12 Цветомир Попов
09:17 20.04.2012
13 ВИП АМГ
10:02 20.04.2012