Last news in Fakti

19 Април, 2012 13:43 19 235 13

Новата EDC трансмисия на Renault намалява разхода със 17%

  • renault-
  • fluance-
  • efficient dual clutch-
  • edc

 

Автоматичните скоростни кутии с два съединителя навлизат все повече в автомобилите. Тези трансмисии се характеризират с отлична бързина при смяната на предавките и значително намаляват разхода на гориво. Французите от Renault също извадиха свой вариант на такава скоростна кутия.
 
Едно от техните предложения, оборудвано с въпросната трансмисия, е Renault Fluance dCi. Дизеловият двигател на този автомобил с мощност 110 к.с. работи с въпросната Efficient Dual Clutch (EDC) скоростна кутия. Екипът ни направи обстоен тест на автомобила.
 
Впечатленията ни са, че тази трансмисия действително понижава значително разхода на гориво. Смесеният (градски/извънградски) разход, който отчете бордкомпютърът след изминатите 900 километра, беше 4.8 литра на 100 километра.
Според данните от производителя Efficient Dual Clutch (EDC) намалява разхода на гориво със 17% в сравнение със стандартна автоматична кутия. Трансмисията на Renault има шест предавки и използва двоен сух съединител, комбиниран с електрически задвижващи механизми.
 
Най-общо казано първият от двата съединителя работи с нечетния брой предавки (1-ва, 3-та и 5-та), а вторият обхваща четните (2-ра, 4-та и 6-та). В трансмисията работят четири вала, като два от тях се наричат първични. Синхронизацията се осъществява посредством електрически задвижвани механизми.
 
Информацията от натискането на педала за газта пък се предава на електронен блок, който мигновено адаптира трансмисията към изискванията на водача. Превключването на предавките става изключително плавно, като наред с това е доста бързо.
 
По този начин от Renault са успели да съчетаят комфорт и удовоствие от шофирането с нисък разход на гориво и емисии на въглероден двуокис (CO2), сравними с тези на механичните скоростни кутии.
 
Цената на тествания от нас автомобил с EDC и най-високо ниво на оборудване започва от 33 000 лева. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Непукист

    6 3 Отговор
    И кат са счупи са чудиш кой път да хващаш ....

    Коментиран от #4

  • 2 Радо

    2 3 Отговор
    Не искам и да си помислям каква е цената да се сменят двата съединителя сигурно по евтино ще бъде да си купиш нова кола. Моят съединител за фокуса комплект е 300лв и за работа още 200лв едва ли поддръжката на такава скоростна кутия е евтина предполагам че една смяна на такъв съединител и то в квартален сервиз няма да е по два бона!!!
  • 3 Ангелов

    1 1 Отговор
    На моята Хонда Сивик от 95та година комплекта съединител и аксиалния е 130 лева и 100 лева за труд. После забравям следващите МНОГО хиляди километри да го сменям, а до тогава, ще е поевтинял още(примерно след 3-4 години)
  • 4 Тодор Тодоров

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Непукист":

    @1 Тогава да караме само Лада и Москвич, че и да се строшат, частите са им евтини!
  • 5 ГОШУ☺

    1 0 Отговор
    Бла,бла,бла.Всеки лагер и всяка зъбна предавка имат КПД.Колкото повече чаркуляци се въртят,толкова повече енергия се използва.Както е тръгнало ще ми разправят,че може и 50% да икономисат.Какво общо има бързото включване с икономията.Плавното превключване води до икономия.Ако държат двигателя все около 800 об/мин ,може да икономисат ако аз карам с 1500об/мин.Я това франсе да ме светне за цената и обслужването.Колко кила качва отгоре това "чудо"?Законите на физиката още никой не ги е отменил.
  • 6 кик

    0 0 Отговор
    електромагнита безстепенна кутия, защо не я внедрят?абсолютно никакви триещи се части, без масло без валове без нищо два диска между тях ел.магнитно поле което се управлява пак от скоростен лост или друг превклю4вател...кеф ти автоматик кеф ти ръ4ни и абсолютно безстепенен режим и никакви тласъци на превклю4ване или хуркане на зъб4адки.....единия диск се задвижва от двигателя другия диск отива към диференцияла между тях ел.мегнитно поле играещо роля на редуктор на въртящия момент от двигателя, управлява се с електронен блок.....никаква загуба на енергия, много по лека и на практика ве4на скоростна кутия, безшумна работа по компактна............задайте си въпроса защо не искат да внедрат това?вика му се запазване на статуквото и афтърмаркет разходите на потребителя..има много икономика забъркана и затва такива технологии ще си стоят само на лист хартия..и ще ни убеждават как ли не 4е пазили природата и сваляли разхода и тем подобни......и не на последно място безстепенната кутия ще смъкне стоиноста на колата.....няма нужда от толко много конвенционални скоросни кутий .......от там и происводство ще се свие на механи4ните скорости
  • 7 кик

    0 0 Отговор
    между другото и съединител ще липсва като педал и като механи4на 4аст в ел.магнитните безстепенни редуктори
  • 8 ььь

    0 1 Отговор
    Мога съвсем отговорно да заявя, че само технически неграмотен човек с душманско каране може да счупи автоматична кутия.
    Един автоматик ако се кара грамотно (не бавно, а грамотно!), издържа над 200 000 км. само с една или две смени на маслото.
  • 9 CVT

    1 0 Отговор
    Истината е в CVT кутията.
  • 10 Калоян Велинов

    0 3 Отговор
    Рено???Дизел???АВТОМАТ???....Е,НЕМА ТАКОВО ЖИВОТНО!!!
  • 11 Познавач

    4 0 Отговор
    Глупави коментари пак - не разбирате, че това е бъдещето:
    EDC при Рено е като DSG при VW?!?

    Икономията идва от постоянно зацепените зъбни колела на предавките -
    няма загуба на въртящ момент т.е. мощност = енергия между отделните превключвания!!!

    За по-тъпите - кутията е НЕМСКА: изработка на Getrag!
    Така че по темата за качеството - коментари след поне 5+ години ...
  • 12 Цветомир Попов

    0 1 Отговор
    Карал съм лагуна 2004г dCI автоматик и съм много доволен как вървеше , така че съм обнадежден и за новата трансмисия....
  • 13 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    istinata e che veche niama proizvoditel na avtomobili na koito dasa zdravi avtomatichnite transmisii.