2 532 31

Нов процесор в колите на Tesla намалява пробега на Model 3 и Model Y

  • tesla-
  • model 3-
  • model y-
  • процесор-
  • amd

Последните произведени коли разчитат на AMD Ryzen

Нов процесор в колите на Tesla намалява пробега на Model 3 и Model Y - 1

Последните произведени Tesla Model 3 и Model Y са оборудвани с нов процесор, дело на AMD, който има за цел да увеличи производителността на инфотеймънт системата, но се оказва, че заедно с това намалява и значително пробега на тези автомобили.

Нов процесор в колите на Tesla намалява пробега на Model 3 и Model Y

За разлика от по-старите коли, които са оборудвани с процесори на Intel, по-новите модели оборудвани с AMD Ryzen могат да изминат с до 22 километра по-малко според информация на Tesla.

Нов процесор в колите на Tesla намалява пробега на Model 3 и Model Y

В съобщението на Tesla до бъдещите собственици се споделя, че хардуерните промени могат да доведат до консумация на повече енергия, което може да доведе до намаляване на пробега. Според WLTP стандарта Model 3 с AMD процесор може да измине до 602 километра с едно зареждане.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 10 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 DrivingPleasure

    28 3 Отговор
    Ахахаахах смятай, сао един процесор е способне да изяде пробега, а те ми обясняват как парно и светлини не влияят. Тва надали има по умствено ограничена шайка от илонопитеците. Пълна липса на мозъчна дейност баце!

    Коментиран от #5, #7, #17

  • 2 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    15 4 Отговор
    Утре ще открият, че и Слънцето им пречи ‼️
  • 3 омъскаряване

    16 3 Отговор
    Важно е телевизора във возилото да работи за да не пропускат сектантите проповедите на "свети" Илон ;)
  • 4 Turbo

    13 4 Отговор
    В реални условия при ниска температура пробег над 200 км. е тесларска мечта.

  • 5 Алекс

    10 10 Отговор

    До коментар #1 от "DrivingPleasure":

    На ДВГ защото е по-различно, нали?! Сваляш прозорци, разхода се вдига, караш с по-големи гуми, разхода се вдига, включваш климатика, караш по-бързо, превключваш по-често, разхода се вдига. И там имаш хидяла фактора, които играят роля. Какво толкова злобеете, ще кажеш че някой насила ви е натикал в Тесла.
    Колата си има приличен пробег за такъв клас автомобил, 600км са повече от достатъчни. Така или иначе на дълъг път ти се налага да спреш на всеки 250-300км поне за 10-15мин да починеш. С новите зарядни станции и батерии за същото време можеш да презаредиш за още 100км, а технологията все още продължава да се разработва и подобрява. Само преди пет години никой не предполагаше, че електрически коли ще имат такъв пробег. Пък и в крайна сметка, карай си ДВГ-то и какво ти пука кой на какво се вози.

    Коментиран от #6, #16

  • 6 DrivingPleasure

    13 4 Отговор

    До коментар #5 от "Алекс":

    Ами колега там е работата ЗАБРАНЯВАТЕ МИ да си карам каквото искам!
    Тия 600 км са теоретични, на магистралата ако го опънеш със 140 няма да ги изкара! Сам казваш, че за 15 мин ще заредиш за 100 (пожелателни) километра т.е. планираш да спираш на всеки 100 км ли? Ами ако няма работеща зарядна или са заети? Аз спирам където си поискам, а не където трябва.
    Технологията си е със същите болежки каквито е имала и преди 150 години, когато са се появили първите ел. автомобили - тогава са се отказали от нея по рационални причини - сега я крепят не технологичния напредък, а политическото скодоумие!

    Ако ще спасяваме света ДВГ има в пъти по-голям потенциал за нулеви емисии, чрез кръгова икономика - ел АКО има по-ниски емисии, което може сериозно да се спори само по себе си - те са мо с няколко процента по-ниски и това не прави никаква разлика!

    Не знам дали знаеш, но последните 5 години откакто минахме на зелено потреблението на въглища е всяка година с рекорд! И то не е щото се топлим с въглища...

    Оставете ме да си карам дизелечето за ежедневието и бензиновата бегачка за кеф, спрете да харчите МОИТЕ пари за субсидии на електрички, а си ги купувайте със свои и прав ви път! Тогава няма да имам против - докато насила ми пробутвате нещо безумно като Ел ще съм много ама много против и много ама много ще псувам, а дай боже да се съберем достатъчно хора (не че го вярвам, вече амо овце, хора няма) с удоволствие ще си и отбия!!

    Коментиран от #9, #14

  • 7 Гроздето

    3 10 Отговор

    До коментар #1 от "DrivingPleasure":

    Е кисело,а?;)
  • 8 DrivingPleasure

    8 2 Отговор
    Кое грозде? На мухлясалите стафиди грозде ли им викате!
    "Грозде" ми е италиански V8, ел по никакъв начин не ми е в хранителния режим, че да ми киселее
  • 9 Алекс

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "DrivingPleasure":

    Че има побутване и удрят рамо на производителите е абсолютен факт и грам не го оспорвам. Че колата е далеч от ЕКО също съм абсолютно съгласен. Но че електрическите коли произвеждали същите емисии, колкото ДВГ, можем да поспорим. В краткосрочен план може би да, но за няколко години каране на ток и особено ако имаш възможност да зареждаш от възобновяеми източници, нещата вече стоят по друг начин. А на теб в момента никой нищо не ти забранява, особено пък аз :) ДВГ ще ги има още дълго време, големите производители продължават разработката на нови двигатели, което е ясен знак, че електрическите коли няма да станат масови поне още десетина години, по ред причини. А и не забравяй, че живеем в България, тук всичко ще се случи с няколко години закъснение. За 600те км пак се хвана за сламка :) Не, естествено, че не планирам да спирам на всеки 100км. Идеята е, че в реални условия тия 600км падат не повече до 450-500, напълно достатъчни за повечето трип-ове, а на бърза станция за 30-40мин имаш пълен капацитет. Е, не е като да напълниш резервоара за 10мин, но...на мен например едно спиране ми е поне 15мин(кафе, ВЦ, цигара, хапване). Декември месец правих София-Русе без да имам нужда от презареждане, с музика и лек климатик почти целия път. Напълно ми задоволява нуждите. Това оправдание за пробега, съжалявам, но вече не мога да се съглася че е актуално, особено за кола за всекидневни нужди.

    Коментиран от #11

  • 10 Филипов

    1 11 Отговор
    За всички ДВГ маниаци (злобари) Да ви осведомя, че до 35та година, в Европа ще спрат изцяло продажбата на автомобили с ДВГ. Мрънкайте си колкото щете, никой не ви пита. Ако не вярвате, вземете се осведомете. Прието е!

    Коментиран от #21

  • 11 DrivingPleasure

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Алекс":

    Колега погледни коментара под твоя - толкова по точката със забраните ;)

    Там е въпроса, че и в дългосрочен план няма как е да еко електричката, 300 грама СО2 за всеки киловат електроенергия се отделят в "развита" Европа, както и да го смятаме повече от 10тина процента при оптимални реални условия, а не условности и мечти няма как да го докараш. Няма как енергията да е чиста, разберете го! И от там насетне мантрата за чистото ел издиша.
    Много сметки може да правим и те все няма да излезат същите като "купешките" по медиите! Сам си го сметни и ще видиш, че е така.

    2 пъти засичам Тесли на магистралата, карлабат се с 90 - мерси! Правих си труда да карам известно време зад една моментния ми разход при нейната скорост беше под 3/100 и в тая игра с икономията не може да ме бие :) а 3/100 не съм смятал на колко грама СО2 на км отговаря но предполагам ще е драстично под 100 - няма как да е и по-екологична.

    И не за 30тина минути имаш 80% от заряда... и все пак говорим за кола от горния ценови сегмент, еквивалент на Ц-класи и А4ки за стоте и над 100 хил лева - тия масовите, които отговарт на класа на Голф ценово, около 40те хил лева имат теоретични 300 км - това е много ама много важна подробност.
    Електрификацията ще остави всички под горната част на средната класа без личен автомобил - е сори ама не ме кефи някви полит кенефи да ми крадат толкова грубо парите за нещо толкова безполезно и ще съм винаги против.

    А тия 10тина % потенциална разлика в е
  • 12 Един

    2 1 Отговор
    Ами ако боядисат колата шагрен с колко ще падне пробега?!
  • 13 Зомби

    0 1 Отговор
    На кой му пука за пробега, важното е да е COOL!!!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 333

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Алекс":

    С най-евтината кола на пазара ще стигна по-бързо до Бургас от София, отколкото с най-добрия електромобил. Базова Дачия поддържа 140 на магистралата и горивото и стига, че и остава за 400км. Повече от 500 е напълно постижимо, независимо дали отваряш прозорци, ползваш климатик или от температурата на въздуха. С електромобил не е така, разликите са много по-чувствителни. С най-способната електрическа кола като пробег може и да не стигнеш до Бургас ако караш със 140. Имах клиент с Тесла, който караше от Пловдив до София със 110, защото със 140 може и да не успее да се върне. Той идва по работа, трябва да си закачи теслата на зарядно, вместо да си върши работа, да търси такси, после да си откачи колата като се зареди. И пак да се върне да си довършва работата. Малоумно е. 120kW батерия ти трябва за нормален автомобил, даже може би малко повече.

    Коментиран от #18, #19

  • 17 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "DrivingPleasure":

    Очакваше се. Бяха голи кашони с един таблет, без никакъв намек за комфорт и лукс, само и само да поспестят от разходи и да олекотят тези танкове, за да изкарат колкото се може повече километри с едно зареждане. Като почнат да уйдисват на клиентите с екстрите, те определено ще понатоварят и цената, и автономността. Едното почна да се случва отпреди година. И второто вече е налице.
  • 18 Алекс

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "333":

    Абсолютни глупости. Кола с по-нисък разход от Дачия не успя ли да измислиш :) Сравнявай поне честно. А и твърдението ти за Бургас-София е спорно. За Tesla Model 3 Long Range Dual Motor с 75kWh батерия това разстояние не би било проблем, естествено в Бургас вече ще имаш нужда от зареждачка. И много ми е интересно в каква точно част от цялото пътешествие ще имаш реално възможност да караш с 140км/ч като 2/3 от магистралата е като Кербала. И пак, за такъв дълъг път аз поне бих направил две спирки по 15на минути, а зарядни под път и над път вече, изобщо не би ми било проблем да си планирам такъв трип. Не знам защо си мислите, че хората които купуват такива автомобили са някакви абсолютни глупаци и го правят заради някакъв фетиш към Тесла или Мъск.
    И както вече казах, на теб щом ти доставя удоволствие карай си Дачията, пък ако ще да е на пелети.

    Коментиран от #20

  • 19 -333

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "333":

    Голямо състезание ще да е било да се състезаваш с някоя Тесла, карайки дачията си. А този който се е движил с теслата от София до Бургас, дали знае че се състезаваш с него?

    А ако все пак знае и го изпревариш с 10 минути, защото е спрял до тоалетна и през това време е заредил допълнителни стотина километра за всеки случай, дали на другия ден ще продадете салата и ще иде да си купи Дачия, за да стига толкова бързо, защото от тези 10 минути му зависи живота?
  • 20 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Алекс":

    Като пътуваш от София за Бургас тесльо,мини през Мариците на път ти е,тъкмо да видиш къде се произвежда екологичния ток с който ще зареждаш Теслата.

    Коментиран от #22, #28

  • 21 чекиста

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Филипов":

    на нови автомобили старите ще си ги караме докато можем
  • 22 геврек

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Turbo":

    Те дизелите освежител за въздух вадят от ауспуха а и от де знаеш че тоя ток от Мариците не го ползва твоя АААА+ хладилник.

    Коментиран от #23

  • 23 Turbo

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "геврек":

    На ГТП ми определиха еко категория 4 хахахаха измерените вредни газове са много под допустимите граници.Колата ми е Евро 5 с работещ катализатор и мога да си я ползвам и да влизам в центъра на София без проблем.

    Коментиран от #24

  • 24 Друг е въпросът

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Turbo":

    Това, че държавата ти е позволила от ауспуха ти да излизат определено количество отрови и ти си в тези граници, не означава че от ауспуха ти не излизат отрови. Същата тази държава е определила и норми на комините на въглищните централи за които говориш.

    Ако си толкова сигурен, че от ауспуха ти излиза чист планински въздух, би ли направил един простичък тест? Така или иначе вече си купи гараж, натовари семейството си в този чист автомобил, затворете се в гаража и прекарайте там час-два при работещ двигател и затворени врати на гаража. Какъв мислиш че ще е резултатът?

    Най-мръсния въздух в България не е в Стара Загора, а в София и Пловдив. На кръстовищата в час пик въздухът е по-мръсен отколкото точно под комина на въглищна централа. А опорната ти точка издиша, защото въглищните централи ще затворят поне 20-30 години, преди да спрат да се движат автомобилите с ДВГ.

    Коментиран от #25, #26


  • 25 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Друг е въпросът":

    Иди в град Гълъбово и виж какво задимяване има там от Мариците и Брикел и тогава говори за София и Пловдив.В гаража имам вентилационна система,а и моята кола не дими.Ти също караш кола с ДВГ , така че не се заяждай.Моята поне е нова и в еконормите.

    Коментиран от #27

  • 26 Къпан пор

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Друг е въпросът":

    Защо под комина на въглищните централи?Напъхай се в комина и дишай чист планински въздух.Битовото отопление да не замърсява по малко,ама вие за автомобилите сте се хванали.
  • 27 Присмял се хърбел на щърбел

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Turbo":

    Аз имам два леки автомобила и микробус които покриват нормите за за влизане в центъра на София.

    Само че дори бусът карам с 130-140 по магистралата без да го жаля. И въпреки това от Пловдив до Бургас спирам поне веднъж за кафе и цигара. Не карам като вас по 1000 километра без да спирам което във вашия случай е около 15 часа нонстоп шофиране с максимална скорост 90 километра в час и средна около 60.

    Затова ви обяснявам че всяка теста ще ви изпревари за където и да сте тръгнали въпреки че няма да спирате за зареждане.
  • 28 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Turbo":

    Той за Бургас минава през Родопите, че Теслата горяла по-малко на планинско, отколкото по магистрала.

    Коментиран от #29

  • 29 Май ни обърка двамата

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Турбо може да мине през Родопите, след като разбра че автомобилът ще му гори по-малко. Той се води от икономичността и пазенето на двигателя. Точно затова Дизела е минал 600 хиляди километра с неговата баничарка без да прави ремонти по двигателя.

    Просто не вдига повече от 80 км в час за да пази двигателя и да му харчи по-малко. Точно затова пътува по 16 часа на ден, вместо да си свърши работата за 10 часа.

    Аз за разлика от тях двамата не мога да измина 1000 километра с един резервоар. Стигам до морето по магистралата за един час по-бързо от тях, въпреки че те пикаят в бутилки за да не спират да губят време, а аз спирам веднъж два пъти по за 10-15 минути за кафенце и до тоалетна.

    Ама те "нямат време" за такива глезотии, защото път ги чака с 80 километра в час по магистралата.

    Коментиран от #30

  • 30 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Май ни обърка двамата":

    Май се надяваш, че е минало достатъчно много време от излагацията ти, че никой да не помни как се беше омазал в твърдения, че на планинско колите горяли по-малко, отколкото по магистралите.

    Коментиран от #31

  • 31 А не е ли така?

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Кой се омаза, помниш ли? Дали не беше онзи, дето твърдеше, че прохода Шипка е дълъг 300 метра, а не 30 километра?

    Дали не се изложи онзи, дето твърдеше, че магистрална скорост е 80км/ч, а не 140км/ч?

    Аз продължавам да твърдя, че за минаване на прохода Шипка в двете посоки, баничарката на турбо ще изгори по-малко гориво, отколкото да измине същото разстояние със 140км/ч.

    Ще ми припомниш ли кой се отказа от облога за 1000лв?