Last news in Fakti

14 Септември, 2022 16:08 10 327 48

Volvo Trucks е първата компания, която започва серийно производство на тежкотоварни камиони

  • volvo-
  • volvo trucks-
  • камиони-
  • електрически камиони

FH, FM и FMX започват да излизат от поточната линия в Швеция

Volvo Trucks е първата компания, която започва серийно производство на тежкотоварни камиони - 1

Докато американските фенове очакват най-после да видят сериен вариант на Tesla Semi и серийното производство на електрическите камиони да започне, една от най-популярните компании в този бизнес – Volvo Trucks вече се превърна в първата марка, която започва серийно производство на тежкотоварни камиони. Заводът в Швеция е мястото където ще бъдат сглобявани FH, FM и FMX, а от следващата година заводът в Белгия също ще стане дом за производството на камиони, заедно със завод за батерии наблизо.

Volvo Trucks е първата компания, която започва серийно производство на тежкотоварни камиони

Роджър Алм, президент на Volvo Trucks, каза: „Това е голямо постижение и доказва, че ние водим трансформацията на индустрията. Преди по-малко от две години за първи път показахме тежкотоварните си електрически камиони."

Volvo Trucks е първата компания, която започва серийно производство на тежкотоварни камиони

Компанията може да се похвали с около 1000 продадени електрически тежкотоварни камиона, както и повече от 2600 успешни сделки с всякакви електрически камиони. От Volvo Trucks очакват до 2030 година тези продажби да заемат 50% от общите продажби на всички камиони на марката.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Галинеееее Галине?

    69 0 Отговор
    Основната дума в заглавието е "електрически" и точно нея си пропуснал бе пич!
  • 2 Хахах

    16 19 Отговор
    Много са забавни тея където казват ,че електрическите коли нямат бъдеще хахаха сигурно разбират повече от тея във Волво

    Коментиран от #4

  • 3 Аз пък

    52 1 Отговор
    мислех, че тази компания произвежда камиони от едно стотина години, а от заглавието разбирам, че сега почват.
  • 4 Те и новият

    7 11 Отговор

    До коментар #2 от "Хахах":

    Москвич чакат.
  • 5 За всеки влак си има пътници

    7 14 Отговор
    В случая за всеки камион. Тесла (ще) предлага съвсем различен клас камиони и на практика не са конкуренция.

    Volvo предлага предимно градски електрически камиони, а Тесла камион с пробег 800 км при максимален товар и общо тегло 40 т с максимална скорос, като зареждането на 600 км пробег трае 30 минути.

    На практика камиона се зарежда по-бързо от задължителната почивка за шофьорите, следена стриктно от тахографа.

    Ако всички тези твърдения излязат верни, тесла наистина ще промени тежкотоварният транспорт изоснови.

    Коментиран от #7, #8, #12, #44

  • 6 Хайде пак

    19 0 Отговор
    сляпа фенщина и грам познания от материята....това не са крушки и кабели!!!
    Според теб ФХ, ФМ и ФМХ са за градска дистрибуция???
    Тесла не могат да бъдат никаква конкуренция на ниокои от Европейските производители на камиони!!!

    Коментиран от #10

  • 7 Иванко

    8 2 Отговор

    До коментар #5 от "За всеки влак си има пътници":

    Пак не си прочел.
  • 8 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #5 от "За всеки влак си има пътници":

    Градски камиони???
  • 9 Турбо

    10 0 Отговор
    Волво поне започнаха.А Тесла Семи кога?

    Коментиран от #11

  • 10 Давай де!

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Хайде пак":

    Дай пробега с едно зареждане на тези камиони и времето за зареждане да видим дали стават за международен транспорт или каране на големи разстояния?
  • 11 Пак обърка времената?

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "Турбо":

    "Заводът в Швеция е мястото където ЩЕ бъдат сглобявани FH, FM и FMX, а от СЛЕДВАЩАТА ГОДИНА заводът в Белгия също ЩЕ стане дом за производството на камиони, заедно със завод за батерии наблизо."

    Пак ли си ползвал машината на времето да говориш в минало свършено време за бъдещи събития?

    Камионът на tesla и той ЩЕ се произвежда след известно време тази година или догодина.

    Да видим кое ЩЕ ще бъде първо. Да видим и кой ще произвежда повече бройки годишно?

    Коментиран от #15, #20

  • 12 Гост

    11 2 Отговор

    До коментар #5 от "За всеки влак си има пътници":

    А случайно ако трябва на всяка почивка да зареждам айде нека шефа си го кара..! Другия проблем е, че се изисква, поне в Испания тахографа да е на режим работа докато зареждаш гориво. Тъй че, айде няма нужда от толкова екологичност засега. Да не говорим за час и дата гонене и тъй и тъй щото темата голяма. Те не могат колеги да се оправят с камионите на газ, тръгнали камиони на батерии да правят.

    Коментиран от #13

  • 13 Дрън-дрън

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Точно там ти е грешката! Тахографа трябва да ти е на режим работа при зареждане на бензиностанция или товарене и разтоварване, защото след като приключиш трябва да преместиш камиона.

    Зареждането на електрическите камиони става директно на паркомястото на което почиваш и дори може да спиш през това време. Тоест зареждането на камиона отнема на шофьора около 30 секунди. 15 секунди да включи кабела в началото на почивката и още 15 да го изключи преди да тръгне.

    На тебе колко време ти отнема зареждането на един резервоар?

    Освен това, първите клиенти на Тесла са подписали и договори за цена на зареждане и пълненето на батерията струва 56 долара за 800 км пробег. На тебе колко ти струва горивото за 800 км пробег и какво мисли шефа ти по въпроса за разликата в цената?

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Пак мечти

    6 3 Отговор

    До коментар #13 от "Дрън-дрън":

    А каква е цената за зарежда е след първите клиенти???
    Нека да започне серийното производство, да се доставят първите бройки на клиенти и да се покара поне 50-100 хил в първите 6 м-1 година при разнообразни условия и тогава да говорим колко от тези 800 км с пълно натоварване са постижими….
    Ти колко пъти си зареждал камион с пистолет, колко пъти и къде си правил пауза/почивка, колко време си висял по опашки на границата или на товаро-разтоварен пункт с включена печка или стационарна клима и колко километра е бил курса ти?
    Това не ти е да заредиш вкъщи ел. талигата и да се возиш на пазар или до Пловдив със задължително зареждане, защото си решил да караш със 140 км/ч както е по закон, а не да се влачиш с 90 и да пречиш на камионите….

    Коментиран от #19

  • 15 Завода

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Пак обърка времената?":

    в Белгия от край време произвежда камиони от серията ФХ за цяла Европа….
    Докато тесла и семи ли е какво е…..🤣🤣🤣

    Коментиран от #17

  • 16 Шофер

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Дрън-дрън":

    Когато мине 4500 км с 20 тона и 1 зареждане-да дойде да ми се обади!!!
    А имаш ли идея всяко едно забавяне по веригата, дори и леко на хода на доставките до загуби с какво измерение води??? И тук не говорим за единични случаи, а за редица отрасли-нещо което ти предлагаш да се случи с въвеждането на ел. измишльотините…..!!!

    Коментиран от #18

  • 17 Дрън-дрън

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Завода":

    Не се подвеждай по нескопосания превод на статията, която трябва да четеш с много шест то чувство за да разбереш какво точно са искали да ти кажат.

    Всъщност статията се отнася само за електрическите версии на камиона, които ЩЕ започнат да се произвеждат скоро на същите линии на които правят дизеловите камиони.

    И понеже не са проектирани за електрически камиони а просто са им сложили едни батерии и някакви двигатели, каквито са намерили, че даже се оставили и скоростните кутии, въпреки че камиона е с електрическо задвижване и те не са необходими, та в крайна сметка пробегът с едно зареждане е 300 км на хартия, от които 80% се зареждат за 90 минути, а батерията е 520 киловатчаса.

    Тоест на всеки 240 км трябва да спираш по час и половина за зареждане и разходът е 1,73 киловатчаса на километър.

    Батерията на камион на тесла е 800 киловатчаса за 800 км и 80% се зареждат за 30 минути.

    Тоест на всеки 640 км трябва да спираш за 30 минути и разходът е 1 киловатчас на километър.

    Твърде вероятно е камиона на Тесла да е по-евтин, а за тези които са поръчали камиона досега цената е 7 цента за киловатчас, като тесла изгражда зарядни станции включително в складовете на клиентите за да зареждат докато товарят и разтоварват направо на рампата.

    Тоест може да прави курсове между базите на някоя фирма в София и във Варна без никакво спиране по пътя за почти неограничено време само със смяна на шофьорите. Обслужването на двигателя е на1,6 милиона километра

    Коментиран от #21

  • 18 Дрън-дрън

    3 7 Отговор

    До коментар #16 от "Шофер":

    А ти когато изминеш 4200 км без да спираш с камиона, ела ми се обади. Какво значение има колко пъти ще зареждаш, като така или иначе трябва да спираш задължително на всеки 400 км максимум и за тези 4200 км трябва да си спрял поне 10 пъти и да почиваш няколко десетки часа?

    За 4200 км ще изгубиш само три часа за зареждане, което както се разбрахме може да стане по време на почивките и на практика ще спестиш време от зареждане. За колко време се зарежда горивото за 4200 км и колко струва?

    Колко литра харчи камиона на 100 км, че скоро един разправяше как харчил 20 литра на 100 с 40 т камион по магистралата. Я кажи и ти да се посмеем? 15 или 10 харчи твоя?

    Коментиран от #42

  • 19 Реален пробег

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Пак мечти":

    Всъщност при тестовете с реалните клиенти поръчали камиона и реалните им доставки, които са ограничени по обем, а не по тегло и общото тегло на камиона е под 40 т. Когато карат в реални условия а не 800 км с максимална скорост, реалният пробег се оказа над 600 мили, което е почти хиляда километра.

    Камиона е електрически така че очевидно няма дизелова печка, а термопомпа, която харчи около киловат мощност и отдава 3 до 5 kw топлинна мощност, колкото дизелова печка.

    Осем часа висене на граница, ще ти изхарчи 8 киловатчаса, което е 1% от капацитета на батерията и пробега ти ще намалее с 8 км, а отоплението ще ти струва 56 цента с които можеш да си купиш 300 мл нафта. Колко време ще се грееш с 300 мл нафта? Колко ще ти струва отоплението за 8 часа?

    Коментиран от #29

  • 20 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Пак обърка времената?":

    ..... продадени 1000 електрически тежкотоварни камиона.Тесла Семи колко бройки са продадени?

    Коментиран от #25

  • 21 Турбо

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Дрън-дрън":

    Ако на мястото за почивка няма зарядна станция?

    Коментиран от #23, #24

  • 22 ВоЛ

    5 0 Отговор
    Волво Великани!
  • 23 А по

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "Турбо":

    границите колко зарядни има???
    Остави го колега-това е теоритик-дървен професор-ти му говориш с неща от практиката и реалния живот, то рупа ли рупа….
    Хванал се е за тия 8-9 часа пауза да се зареждало…
    Нали не очакваш особено когато евентуално станат повече ел. талигите-цените на ел.енергията от БГ до Испания да ти е една и съща….
    Много умело се опитва да извърта нещата, но реално на практика е = 0!!!
    А за далечни дестинации извън континентална Европа или Северните щати-пак ли няма значение 4000+ км пробег или пак ще се правиш на интересен кога съм щял да ги мина наекс тия километри….
    Аз може и да ги мина, ама ти на Ихтиман спираш да почиваш….

    Коментиран от #26

  • 24 Дрън-дрън

    2 4 Отговор

    До коментар #21 от "Турбо":

    Като на мястото на почивката няма зарядна станция няма да пращаш електрически камион по тази дестинация. Елементарно е!

    А собствениците на тир паркинги няма да пропуснат да ги покрият целите с фотоволтаици и от тях да зареждат директно камионите.

    Надявам се, че вече си схванал, че колкото е по-висока цената за енергията, толкова по-голям е инвеститорския интерес. А колкото повече енергия се произвежда, при свръхпредлагане цената пада.

    Дори при продажба на 30 ст за киловатчас, инвестиция от 1 милион лв във фотоволтаична централа ще носи 400 000 лв доход на година в продължение на 25 години и ще си върне инвестирания милион за 2,5 години.

    Дали ще има желаещи за такива дребни печалби или за такива скромни суми никой няма да има желание да изгражда зарядна инфраструктура?

    За онези 4200км 1260 лв за ток срещу 3500 за нафта. Дали за собственика на камиона са по-важни 2000 лв горница или трите изгубени часа на шофьора за зареждане?
  • 25 Дрън-дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #20 от "Турбо":

    Продали са тези камиони за последните няколко години и то не от тези модели, за които става въпрос в статията.

    Два от тези от статията поне наподобават камиона на Тесла.
  • 26 Дрън дрън

    0 5 Отговор

    До коментар #23 от "А по":

    "Аз може и да ги мина, ама ти на Ихтиман спираш да почиваш…."

    А колко коня е твоя камион и може ли да поддържа максимална скорост по наклон с максимален товар, защото камиона на тесла е минимум два пъти по-мощен от твоя камион, ускорява с 40 тона за 20 секунди до 100 и може да поддържа тази скорост по наклон, като при изпускане на наклона връща изразходената за изкачване енергия обратно в батерията без нужда от ретардери.

    Коментиран от #27, #28, #45

  • 27 Тираджия с грамота

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Дрън дрън":

    А с какви гуми на задвижващата ос е тоя камион на Тесла?! Питам, понеже ако е със стандартни , па макар и най скъпата марка ще станат на парцали след такова ускорение. Почти същия ще е ефекта ако катери Витиня с 90кмч с 40 тона. Само да ти кажа че Скания 630 коня хвърля гуми на диференциал поне 50 хиляди километра преди Скания 500 коня , при една и съща работа по баирите в Испания.

    Коментиран от #30

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Ако ще

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Реален пробег":

    превозваме обемни, а не тежки товари-то съвременните композиции варират 24-26 на 100… да не казвам, че съм виждал и малко по-ниски стойности, но да кажем че са изключение!!!
    Апропо-наскоро поаднах на клипче в тубата снимано от електропитек, как тестови семи “вие” на умряло и уж се набира…та на въпросното клипче много ясно се вижда, как ремаркето е с допълните сгъваеми дефлектори и обтекатели-защо??? Нали теслата е мега-гига-дупер ефективна и икономична???
    Глупости!!! Ел.вагонетка е допустима за малки доставки на къси градски разстояния особено в централни и исторически градски части и то основно заради шумовите емисии….
    Виж колко от световните производители се усещат, що за глупост е масовата електрификация и връщат 1-2 хода назад….
  • 30 Колега

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Тираджия с грамота":

    Остави, то да е само гумите….
    Да не говориме какво правят 770S или FH 16 750….
  • 31 Само да ти кажа

    0 3 Отговор
    "Само да ти кажа че Скания 630 коня хвърля гуми на диференциал поне 50 хиляди километра преди Скания 500 коня , при една и съща работа по баирите в Испания."

    А аз искам да ти кажа, че камиона на Тесла няма диференциал, но въпреки това има четири задвижващи колела между които се разпределя равномерно усилието при ускорение дори в завой, като както оборотите, така и въртящият момент се регулират отделно за всяко колело (torque vectoring) , за да има максимално сцепление, като е възможно дори някои от колелата да се въртят в противоположна посока, ако има нужда, за да пазят гумите.
  • 32 Дрън-дрън

    0 2 Отговор
    "на въпросното клипче много ясно се вижда, как ремаркето е с допълните сгъваеми дефлектори и обтекатели-защо??? Нали теслата е мега-гига-дупер ефективна и икономична???"


    Разбира се, че аеродинамиката е част от ефективността и икономичността! Влекачът има по-добра аеродинамика от bugatti veyron.

    А ако ще сравняваме ефективността 24 литра на 100 км са 240 000 литра на милион километра срещу 800 000 киловатчаса електрическа енергия.

    Ако ги обърнем, дизеловия изразходва 2 400 000 киловатчаса, а електрическия 80 000 литра дизел. Тоест електрическия изразходва три пъти по-малко енергия за същата работа.

    Горивото ще струва около 800 000 лв, тоест дори при лев за киловатчас сметката на електрическия камион излиза, а ще зарежда на 13 стотинки за киловатчас тоест 100 000 лв срещу 800 000 лв за зареждане. Ти ако си собственик на автопарк кое ще избереш?

    Коментиран от #33

  • 33 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "Дрън-дрън":

    Я виж цените на електроенергията в Европа и ми намери цена 13 Ст/квтч на зарядна станция.

    Коментиран от #34

  • 34 Дрън-дрън

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Турбо":

    И на коя от тези зарядни станции смяташ че ще зарежда камиона? От домашния контакт или на някоя за леки автомобили?

    След това за коя година ме питаш какви са били цените или какви ще са? Защото заради високите цени на горивата, производството на електрическа енергия ще се отърве много бързо от зависимостта от техните цени и ток ще се произвежда от изкопаеми горива само в тези времена от годината, когато няма други варианти.

    А винаги има възможност транспортните фирми и компаниите със собствен транспорт да си произвеждат част от енергията за зареждане сами.

    Да не говорим за възможността да плащаш само такса на зарядните станции, като зареждаш собствена електрическа енергия. Точно както ползваш мобилен телефон и роуминг.

    Понеже трудно схващаш, електромерът ти е в камиона, на него ти се начислява електрическата енергия по цени на които си ги договорил или направо си произвеждаш ти доставяш на мрежата в момента, а зареждаш някъде другаде като си плащаш само таксите за пренос и услугата на зарядната станция.

    Възможностите са практически неограничени и е само въпрос на време да станат масови.

    Коментиран от #35

  • 35 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Дрън-дрън":

    Дрън дрън пак мечти хахахаха смятай по 1 евро/квтч да видим къде ще ти излязат сметките

    Коментиран от #36

  • 36 Пак питам

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Турбо":

    Къде ще зареждаш на евро за киловатчас?

    През коя година? До кога мислиш че ще продължи войната? Колко е електрически камионът ще има до тогава? Цените на тока и тогава ли ще са евро за киловатчас?

    Коментиран от #37, #38

  • 37 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Пак питам":

    Сега в момента 2022 г това са цените в Европа.
  • 38 Ако станат

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Пак питам":

    така както ти си мечтаеш - да кажем 50 000, 100 000 ел. единици камиони, още ли си мислиш, че цената ще остане същата??? Къде и по колко зарядни ще има по Truck Stop-вете в Щатите / Autohof-овете в Европа??? За колко време и колко единици камиони ще заредят??? Какво ще стане със сроковете за доставка и какви финансови измеренеия ще има това за глобалната икономика (в колко пъти по-големи от така извъртяните сметки от теб?).
    Така на сметки много добре ги извърташ нещата, но гледаш само от една елементарна плоскост и то при идеални условия за ел. талигите...
    Да не говорим, че освен тестови "мулета" и компютърно генерирани образи на изкюлчително постния интериор с мястото на водача - няма!!! Това да не е мотриса с ватман вътре... Факта че няма ясно показани досега интериор, спално помещение, отделения за багаж - говорят, че проекта е далче от серийно производство или още по-лошо: дори и да го пуснат, ще е за кратки до средни разстояния....разбирай не повече от 1000 км и то без преспиване в кабината...
    За едничните гуми на задния мост също няма какво да се коментира...експеримента на Мишелин с X-Оne беше с плачевен резултат от практиката...

    Коментиран от #39

  • 39 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Ако станат":

    При повишено търсене на електроенергия от зареждането на електрически автомобили,цената на електроенергията ще покачва.Цитат от учебник по икономика УНСС.

    Коментиран от #40, #41

  • 40 Дрън-дрън

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    За разлика от останалите консуматори, зарядните могат да бъдат заредени, когато натоварването на мрежата е най-малко и цената най ниска, а при натоварена мрежа дори да връщат обратно в мрежата
  • 41 Ники

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Мисля че им е 350 км обхвата. Та общо взето креват не ти трябва просто ще си ги търкалат из града.
  • 42 Кочо Честименски

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Дрън-дрън":

    16 на 100. МБ Актрос Е6. Смей се!

    Коментиран от #43

  • 43 Ха ха ха, смея се

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Кочо Честименски":

    Това с 40 тона общо тегло и максимална скорост ли?
  • 44 Шофьор

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "За всеки влак си има пътници":

    Пълни глупости. Аз ще почивам ли или ще зареждам. Знаеш ли количеството на движещи се камиони в Европа и опашките по бензиностанциите? Колко колонки на ток са необходими и колко мощност (енергия) от къде? В Испания на Хонкера са 10-12 бензиностанции с по десет колонки постоянно заети! Представи си ги на ток! Кой ще захрани това и как ще издържи мрежата?
  • 45 Само лацаш

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Дрън дрън":

    Бас държа че нямаш и 100 км. като шофьор на 40т. камион , а на всички акъл даваш. Всичко знаеш, човек да каже, че ти си го проектирал Теслата ( то щото е само проект). Технически си гола вода, май не знаеш какво е термо помпа. Ей затова ви наричат сектанти. Повтаряте някакви числа и всичко което хвърчи се яде.

    Коментиран от #46

  • 46 Проект?

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "Само лацаш":

    Ама с милиони километри тестове по реалните пътища с реални товари.

    А при положение, че всички модели на Тесла имат термопомпа, защо мислиш, че е някаква извънземна и митична технология и камиона няма да има термопомпа?

    А когато говоря за числа, дали трябва да съм бил футболист или треньор по футбол със собственост в А група, за да ти кажа колко броя футболисти има един отбор?

    Засега е само спекулация, но се говори, че заради новите 4680 батерии, параметрите на камиона ще са още по-добри, а дори е възможно да намалят двигателите от четири на три като се запази мощността и ускорението.
  • 47 Гост

    2 0 Отговор
    А гледом тука същите професори които твърдяха ,че 5G то ще ни съсипе и разруши планетата.Давайте братя
  • 48 Иван

    0 0 Отговор
    Volvo Trucks е първата компания, която започва серийно производство на тежкотоварни камиони