В края на миналата седмица Комисията за защита на потребителите (КЗП) съобщи за поредно решение на Върховния административен съд (ВАС), което потвърждава административен акт на контролния орган за нелоялна практика на доставчик на телекомуникационни услуги. В случая става дума за следното. Телекомът е обещавал на клиентите си, че предлаганите от него на лизинг мобилни апарати, кодирани да работят единствено със СИМ карти на въпросното дружество, ще бъдат безплатно отключени за свободно ползване и с карти на други оператори след приключване на срочния договор. Впоследствие, обаче, се е оказвало, че потребителят трябва да заплати такса според ценовата листа на оператора, за да му бъде предоставен код за отключване на телефона. (https://fakti.bg/bulgaria/115377-vas-potvardi-ima-neloalna-praktika-pri-mobilen-operator)
Във връзка с това съобщение читатели на Fakti.bg се обърнаха към редакцията с въпроси какви са правата им, ако са потърпевши от прилагането на нелоялна търговска практика и какъв е редът да се възползват от тях.
Експертите на КЗП поясниха, че с последните промени на Закона за защита на потребителите (ЗЗП) потребителят има право да развали договора с търговеца, сключен в резултат на използвана нелоялна практика. Освен това, той може да претендира и за обезщетение по общия ред, като заведе индивидуален иск в съда. Те уточниха, обаче, че това е възможно да стане тогава, когато по заповед на КЗП за забрана на прилагането на дадената нелоялна търговска практика има влязло в сила решение на ВАС, което я потвърждава. От това си право потребителите биха могли да се възползват и без произнасяне на ВАС в случаите, в които търговецът не е обжалвал заповедта на КЗП в законовия срок или е подал жалба, но впоследствие я е оттеглил.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА