Жалба срещу рекламната кампания на “Булгартабак Холдинг”, представяна като кампания за борба с контрабандата, подадоха до Националния съвет за саморегулация група граждани, сред които известни блогъри, рекламен експерт, студенти по право и журналистика, съобщиха от NOresharski.
Според жалбата кампанията е в грубо нарушение на Националните етични правила за реклама и търговска комуникация в България, според които “всяка търговска комуникация трябва да бъде изготвена с чувство на отговорност към потребителя и обществото”, както и на действащото национално, европейско и световно законодателство във връзка с тютюнопушенето и вредата от цигарите.
“Замаскирана зад привидно благородна цел, а именно борбата с контрабандата, тази кампания е реално груб опит да се заобиколят всички съществуващи регулации и представлява директна реклама на най-големия производител на български цигари”, пишат жалбоподателите.
В жалбата са посочени 5 основни точки, заради които кампанията на “Булгартабак Холдинг” е напълно недопустима. Сред тях са скандалните внушения за асоциация на бременност, деца и родителство с цигари и пушене, връзката единствено на контрабандата с проблемите с организираната престъпност и събираемостта на данъците у нас и др.
Според подалите сигнала граждани главното усещане, което кампанията оставя у зрителите, е че именно те са “виновни за това да има организирана престъпност, да няма детски градини, пенсиите да са ниски и изобщо – за всичко, което не е наред в България, а потреблението на стоки и услуги от лафките на мафията са единствения начин нещата да вървят”.
Партньорската роля на Министерство на финансите и Агенция “Митници” също е определена като “скандална”, тъй като поощрява изгражданото с десетилетия монополно положение на Булгартабак и подкрепа модела „Кой“. Припомнена е и бурната и еднозначна реакция в социалните мрежи и водещи медии, където кампанията беше осъдена, включително и в авторски текстове от водещи журналисти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
14:52 26.01.2015