Нагласени ли са пътните поръчки?

Публикувана: 11 Януари, 2017 17:47
8 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1324

Снегът и ледът по магистралите АПИ не успя да изчисти докрай. Някои от аутобаните се оказаха само летни. Особено, така наречената нова "Тракия". Но ледът, когато става въпрос за бизнес интереси за магистралите, явно се топи много бързо. Доказателство е обществената поръчка за 10 километра от "Хемус".

Правителството отпусна 22,8 млн. лв. за авансово финансиране на доизграждането на автомагистрала „Хемус“

Правителството осигури допълнителни разходи по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството в размер на 22 880 400 лв. за авансово финансиране на доизграждането на автомагистрала „Хемус“.

Завършването на „Хемус“ е един от основните приоритети в програмата на правителството като ключов проект за развитието на Северна България. Автомагистралата е предвидена да свързва столицата с пристанище Варна, което е с определящо място в Черноморската икономическа зона. Трасето на аутобана е част от Европейската пътна мрежа от връзката с коридор IV на запад до коридор IX в близост до Велико Търново. Очакваната дължина на магистралата е около 420 км, като неизградената част от нея е с дължина около 250 км. Според Стратегията за развитие на пътната инфраструктура в България 2016-2022 г., доизграждането на АМ „Хемус“ ще изиграе изключително важна роля при изпълнението на Националната програма за развитие на България 2020.

Проектът ще допринесе за ефективната модернизация и развитие на транспортната инфраструктура и особено развитието на пристанище Варна. С цел интегрирането на българската транспортна система в европейската, фокусът е върху изграждането, модернизацията и развитието на пътна и логистична инфраструктура, които са част от европейските транспортни коридори.

Доизграждането на „Хемус“ е от изключително значение за икономическото и социалното развитие, тъй като ще стимулира заетостта и създаването на икономически растеж чрез осигуряване на ефективен достъп и подобрени връзки в рамките на България и през нейните граници. То ще позволи подобряване на социално и териториално сближаване, повишаване на безопасността на участниците в движението, намаляване на времето за пътуване при трансгранични и междуградски пътувания.

Лидерът на ДСБ Радан Кънев обвини Агенция "Пътна инфраструктура" и правителството в корупционна схема по обществена поръчка за строителството на автомагистрала "Хемус". Според Кънев конкурсът за строителство на аутобана е нагласен, за да спечели фирма на депутата от ДПС Делян Пеевски.

"Докато в Народното събрание управляващите ни баламосват с популистки предложения във връзка с проведения референдум на тв шоуто на Слави Трифонов, те отново подариха строителството на участък от магистрала "Хемус" на съдружието Борисов - Пеевски, точно както преди една година", каза на брифинг в парламента председателят на ДСБ и съпредседател на парламентарната група на Реформаторския блок Радан Кънев.

Той визира резултати от обществена поръчка на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), според които за изпълнител на строителството на близо 10 км от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза е избрано дружеството "ХВП Ябланица" ДЗЗД.

Кой ще строи 10 км от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза?

"Преди една година на пресконференция във Варна предупредихме, че предоставянето на строежа на магистрала "Хемус" на политическата мафия срещу необосновани цени и в рамките на нагласени обществени поръчки е причината магистрала "Хемус" да я няма и до днес и цяла Северна България в момента да е блокирана и изолирана", посочи Кънев.

"Една година след шумното прекратяване на обществени поръчки от страна на днешното управление, поради връзки с Пеевски, отново първият търг е спечелен от същото политическо съдружие между ГЕРБ и ДПС", коментира Кънев.

Според него обществената поръчка е "азбучен пример за нагласен търг с предопределен победител и с технология за отстраняване на всичките му конкуренти". По думите му 9 от 11 участници в търга са били отстранени, за да бъде гарантирано, че "съдружието Борисов - Пеевски ще спечели и този търг".

Кънев обърна внимание на "мълчанието на БСП" по този казус. Според него причина за това е, че БСП се готви да управлява "със същата политическа мафия".

Сред фирмите, отстранени от АПИ е и фирма, която е представила по-ниска цена от тази на консорциума, близък до Пеевски. Според шефа на пътната агенция доказателствата и обосновката за изпълнението на офертата са „недоказани и необосновани”.

Независимо дали става дума за ГЕРБ, БСП или ДПС става дума за една съща политическа мафия, която предоставя на своите икономически клонове всички основни и големи обществени поръчки в страната.

Атанас Атанасов обясни технологията за "уреждане" на обществената поръчка. Става дума за един механизъм използван години наред за да нагласяват обществените поръчки, които позволява те да отидат в един много тесен кръг от фирми. В конкретния случай класирането е ставало само по критерии цена. Като цената се разбива на три отделни пера:

- цена за проектиране тежест 10 %,

- обща цена за всички разходи 40 % и забележете

- 50 % е от тежестта е цена по обособени позиции. Ето ги тези обособено позиции, те са 217 на брой. Не случайно показваме този фенер, за да се види, защото сред тези 217 позиции има ветроупорен фенер, има гумени ботуши, има брезентови ръкавици и така нататък.

Какъв е механизма. Когато в някоя от офертите, цената за определена позиция се отклонява с повече от 20 % от средната за всички подадени оферти, фирмата трябва да даде обосновка защо е дала цена с повече от 20 % по-ниска и тя да бъде приета. Ето това е механизма за отстраняване. Например, ако сте дали цена за този фенер с повече от 20 % разлика ви елиминират от конкурса.

По този начин, с този механизъм за тези 217 позиции, може да бъде отстранен всеки.

Ние настояваме тази, а и не само тази обществена поръчка да бъдат проверени от ОЛАФ не за друго, а защото си даваме сметка, че ако двамата „ шишковци” са се разбрали #КОЙ да получи тази поръчка, най-вероятно третия „шишко” е поел ангажимента за покровителство от страна на прокуратурата.

Факти.бг припомня, че през миналата година премиерът спря поръчка за милиони, поради факта, че зад нея стои мафията. Беше обяснено, че двойно е повишена цената и още куп глупости недогледани от НКСИП. Тази структура бе създадена от Росен Плевнелиев докато бе министър на регионалното развитие. НКСИП беше оплюта и закрита, като започнатите проекти се прехвърлиха в АПИ? Сега се разбра, че същите фирми на Делян Пеевски и Велико Желев са избрани за участъка Ябланица - Белокопитово от „Хемус”. Новият председател на АПИ Дончо Атанасов явно не случайно е избран като близък до предишния Лазар Лазаров. Близките им отношения датират от времето на строителството на АМ „Марица”. Дончо Атанасов очевидно е поел ангажименти да довърши започнатото от Лазаров. Нищо ново в АПИ, всяка зима са изненадани и ни призовават да не пътуваме...Едни и същи фирми чистят....Но винетките са други, по-скъпи от миналата година. Новото е, че в АПИ се превърнаха в синоптици, вместо да положат по-различни усилия да чистят пътищата. Да не пътуваме ни призоваха отново? Но как да не пътуват болните и родилките, пък и превозвачите... Днес обаче и премиерът Борисов, който спря тази обществена поръчка, стана ясно, че я одобри заедно с Министерски съвет. Или шизофренията е пълна или управляващите разчитат на късата памет на народа и ни обясняват как борят корупцията. Та „КОЙ” беше „КОЙ”?

София / България

Въвеждане на коментар към статията
Име (като гост):


Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
(само главни букви)
Визуална кептча
Коментар с регистрация »
Коментар:
Много екстри за регистрирани потребители
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.

Ловци на бисери
Лотар Матеус
Легендата на немския футбол критикува бившия треньор на Байерн Мюнхен и настоящ на Манчестър Сити:
На Пеп Гуардиола му липсва здрав разум."

Още бисери