9 Март, 2017 12:52, обновена 9 Март, 2017 18:28 3 969 8

Карането на велосипед е опасно занятие

  • велосипед-
  • каране-
  • опасно занятие-
  • мая манолова
Карането на велосипед е опасно занятие - 1

Карането на велосипед е опасно занятие. Това заяви омбудсманът Мая Манолова на среща, на която бяха обсъдени предложения за законови промени и спешни мерки за осигуряване на безопасна среда и условия за любителите велосипедисти, както и за професионално практикуващите колоездене.

Манолова обоснова това си твърдение с това, че няма подходяща инфраструктура в големите градове. Колодрумът в Борисова градина е занемарен, има и редица законови неуредици.

Според статистиката през 2015 г. са станали 428 катастрофи с колоездачи, а миналата година са 394. Поне 30 души са загинали. Конкретният повод пък на дискусията бе сигналът до омбудсмана от членовете на клуб „Велосипеди“, в който сезираха Манолова за трагичния инцидент, при който загина един от най-добрите български колоездачи у нас Мартин Гачев. Той бе пометен от ТИР на главен път 1-8. Колоездачите настояват за разумно поведение от всеки шофьор и прилагане цялата строгост на закона от страна на органите, отговорни за спазването му.

„Не искаме привилегии, искаме просто да оцелеем“. Това заяви Ивайло Александров от „Критична маса София“, по време на дискусията.

Срещата започна с едноминутно мълчание в памет на един от най-добрите български колоездачи Мартин Гачев, който загина, пометен от тир на главен път 1-8.

„Като омбудсман, използвайки правото си на непряка законодателна инициатива, ще предложа промени в Закона за движение по пътищата, така че изпреварването да става с осигуряване на разстояние от 1,5 м, с въвеждането на пътен знак за това. Също така да бъдат уточнени и изискванията към велосипедистите, които се движат в градски зони с цел безопасността на движението“, каза Манолова.

Омбудсманът се ангажира до 10 дни да обобщи поетите ангажименти от всички институции за сформиране на работна група с участието на велосипедистите за реализиране на всички техни искания, които в обобщен вид са: максимално странично отстояние от 1.5 м при изпреварване на велосипед; преразглеждане и осъвременяване на правата и задълженията на велосипедистите; правила за движение на велосипедисти в група; добавяне на нови знаци за велосипедна инфраструктура, образоване на децата и учениците от най-ранна детска възраст с цел гарантиране на тяхната безопасност, ревизия приложимостта на вело-инфраструктурата в страната, включително с изграждане на велоалея, която да извежда извън града, ремонтиране и пускане в действие на Столичния колодрум „Сердика“ и др.

Карането на велосипед е опасно занятие

Заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова подчерта, че работят по нова Наредба № 2, която „обръща пирамидата“ и на преден план излиза безопасността на участниците в пътното движение, като акцентът на първо място пада върху пешеходците, после върху велосипедистите, автомобилистите и т.н.

По думите ѝ, в първата наредба на министерството от 2004 г., няма и думичка за велоалеи, те се появяват едва през 2016 г.

„Днес работим по нов вариант на наредбата, която през 2017-та очакваме да влезе в сила“, подчерта Комитова.

Столичният заместник-кмет по транспорта Евгени Крусев се ангажира като първа крачка, веднага след затопляне на времето, всички велоалеи в София да бъдат пребоядисани и допълни, че скоро ще стартира система за колела под наем.

Карането на велосипед е опасно занятие

Шефът на столичния КАТ Тенчо Тенев предложи да се монтират камери на ключови позиции, за да се глобяват шофьори, които паркират на велоалеи.

„От друга страна всеки ден има велосипедисти, които пресичат кръстовища на червено“, каза той.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Роман дизел

    4 3 Отговор
    Парашутизъм е по-опасен вариант.
  • 2 Густо Майна

    5 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Колодрумът в Борисова градина е занемарен... Ами идвайте в Пловдив! Чисто нов закрит си имаме. Стои като паметник. Поне да си покараме на воля! Че и закрито, като вали и вее. Ваньо, Ваньо, да ти ... мениджърската общинска фирма по стопанисването!
  • 3 Песимист

    3 1 Отговор
    И още по-опасно ще става! С тия постоянно включени светлини неволно неглижираме (а и не виждаме) всичко, което не свети ярко, в т.ч. - велосипедисти, пешеходци, коли с невключени фарове...
  • 4 Грую

    5 0 Отговор
    Ние, българите, нямаме културата да пазим и да се съобразяваме с велосипедистите, защото явно сме тъпи селяндури...две лета поред почивахме на къмпинг Талата/Гърция, и карахме колелета до Сарти и Порто Кофу...еми Ганювците и тъпите мамалигари ни изпреварваха на половин метър от нас, при положение, че няма никой насреща...докато гърците ни изпреварваха колкото се може по-наляво на пътя, на 2 метра поне от нас - въпрос на възпитание и култура!
  • 5 Отбиване на номер

    7 1 Отговор
    Велосипедните алея в София са направени по възможно най-лошия начин. Най-често за сметка на места, за да пречат. Например, на моста Надежда. В момента там за 20 минути задръстване (заради алеята) не минава нито един велосепедист, но пречи. Вместо това да я бяха направили покрай трамвайната линия. Нямаше да пречи, и щеше да е по-удобно. В кварталите щеше да е по-добре да се организират по малките улици. Сега минават по булевардите и пречат, а и са в по-голяма опастност. Но общината действа да се отчете през Европа, че е направила алей, но не и да са полезни. Да не говорим за алеята покрай Тодор Александров. ГЕРБ като харчите пари, правете неща качествено и с мисъл.
  • 6 mediator37

    2 1 Отговор
    Карах колело междуградско - междуселско, докато мой приятел тираджия ми каза: "-Не знаех, че си кандидат-самоубиец" и ми обясни някои неща от гледна точка на тираджията.
    Препоръчвам на всички велосипедисти да не карат извънградско ако не е по черни пътища, а градско да карат само по велоалеи.
    Това е положението. Тъжно, но факт.
  • 7 вес

    0 3 Отговор
    След малоумните кампании - пазете мотористите, сега ще има - пазете велосипедистите, а накрая - пазете каруцарите. Всъщност всеки трябва сам да се пази и най-вече да отговаря за действията си, а това се оказва съвършено невъзможно за тези три категории в България. Българските мотористи са откровени идиоти, които очевидно нямат ни най-малко желание и култура да карат моторите си като тези в цивилизованите страни, а и МВР е съвършено безсилно да ги мотивира да го правят. За донорите със скутери, които правят слаломи между автомобилите и ги засичат в движение дори на високоскоростни булеварди също няма санкции, дори когато карат насрещно, а когато ги блъснат задължително се превръщат в жертви и всички много им съчувстват вместо да ги пратят в съда, което мотивира останалите да стават все по-арогантни на пътя. Извинявайте ама такова малоумно каране на скутери съм виждал единствено в Индия. А като българските велосипедисти няма дори и там. Ако някой ми каже, че не вижда редовно в София велосипедисти, които карат дори на не добре почистени от снега пътища значи не кара ежедневно автомобил. А какво си мислят тези които карат по високоскоростен булевард, а на два метра от тях има велоалея, просто нямам представа. Чувство за съвършена безнаказаност! Какво ще им направят, номерата ли ще им свалят. На каруците е забранено да навлизат от вътрешната страна на околовръсното... и какво от това. Минават си на кръстовищата както и когато те си решат, а полицаите се обръщат
  • 8 Орнела мути

    2 0 Отговор
    Няма велоалей обаче има бизнес по тротоарите!!! Синя Зона на Тротоар и ограждания от заведенията на "пешеходната витошка " по която е Забранено карането на ВелосипеД!!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове