Листовка от Закона за движение по пътищата се превърна в истинска главоблъсканица.
Тя беше разпространена на страницата във Фесйбук на Съюза на българските автомобилисти. Оттам зададоха въпроса кой е с предимство и защо.
Факти.бг призовава да дадете своите отговори в коментарите.
Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 4 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Даи
Коментиран от #7, #28, #354
09:24 04.08.2017
2 АЗзззззззз
Коментиран от #223, #330
09:24 04.08.2017
3 Гост
Коментиран от #95
09:25 04.08.2017
4 Spiro
Коментиран от #91
09:26 04.08.2017
5 Гост
Коментиран от #10, #214, #348
09:27 04.08.2017
6 Добрин
09:27 04.08.2017
7 Автобуса
До коментар #1 от "Даи":
На автобуса също му свети зелено ;)Автобуса е с предимство, защото е на път с предимство, колата трябва да изчака.
Коментиран от #27, #175
09:27 04.08.2017
8 някой
09:27 04.08.2017
9 Знак
09:28 04.08.2017
10 Будалата
До коментар #5 от "Гост":
Колата Оти светофаро свети зелено бря . Ко му неяснота а?09:28 04.08.2017
11 Смолата
09:28 04.08.2017
12 Име
09:29 04.08.2017
13 КАТ подкрепя ДАИ
Без светещ светофар с предимство е автобуса.
Коментиран от #349
09:29 04.08.2017
14 Неразбиращ от нищо
09:31 04.08.2017
15 Гост
Коментиран от #178
09:33 04.08.2017
16 някой
09:35 04.08.2017
17 Автобуса
Коментиран от #34, #88, #107, #164
09:35 04.08.2017
18 onq s konq
Коментиран от #24
09:37 04.08.2017
19 nnn
Коментиран от #356
09:38 04.08.2017
20 Пловдив
Ако той не работи се гледат знаците.
В случая светофара работи и преминаващия направо е с предимство.
09:39 04.08.2017
21 Бай Благой
Целия фейсдъб е залят са тази прословута листовка!
Колата е с предимство!
Ето защо:
Последователност на регулиране на движението:
1. Регулировчик.
2. Сфеторна уредба - в този случай!
3. Знаци.
4. Хоризонтална маркировка.
5. Правилото на дясно стоящия (при нерегулирано кръстовище).
П.С. Ако колата е Гоуф 2-ка с пернишка регистрация навсякъде има предимство.
09:39 04.08.2017
22 отгатнах
09:40 04.08.2017
23 DBS
09:41 04.08.2017
24 Чудомир
До коментар #18 от "onq s konq":
Не е така!Гоуфу су пеУншка регУистация(особено 2-ката) е винаги с предимство дори пред бие Иен виету!!
09:41 04.08.2017
25 Пламен
09:41 04.08.2017
26 МОН
09:43 04.08.2017
27 stukar
До коментар #7 от "Автобуса":
Не лъжи: Чл.7 (2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно ПРЕДИМСТВО, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.КОЕ НЕ ВИ Е ЯСНО КОЛЕГИ шофьори, ЩОМ ИМА РАБОТЕЩ СВЕТОФАР ВСЯКАКВИ ЗНАЦИ ЗА ПРЕДИМСТВО НЕ ВАЖАТ!!!
Всички плюсаджии да ходят да четат, докато не са убили някой...
09:45 04.08.2017
28 Асдфасдфс
До коментар #1 от "Даи":
И на автобуса му свети зелено ако не си забелязал ....09:45 04.08.2017
29 Иван
Коментиран от #33
09:45 04.08.2017
30 някой си
Коментиран от #35
09:48 04.08.2017
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Темида
С ПРЕДИМСТВО Е задаващия се от ляво джип BMW/MERCEDES/AUDI/PORSCHE каран от АНжелика-Антоанет (кръстена на баба си Анка) която говорейки по Iphone 20тицата си и е се тая за селяните дето им е зелено. Мъжа и Любо Грубото, местен "бизнесмен" и е казвал, че ако някой и прай проблем като си кара на чАрвено ке му чипи главътъ.
Учете законите......така де на джунглата
09:49 04.08.2017
33 дай
До коментар #29 от "Иван":
Хората са ти обяснили, че се гледа светофара!!!!!!!!!Автобуса прави ляв завой, а колата се движи направо, с предимство е колата!
Поне прочети малко преди да се из*ереш.
09:50 04.08.2017
34 Шофьор
До коментар #17 от "Автобуса":
Ти си много зле,как автобуса ще е с предимство,дано не се засичаме по пътищата,в моя град има същото кръстовище със светофар и и път с предимство ,но знака се спазва само гогато светофара не работи в тази ситуация колата е с предимство.Прочети добре в правилника,защото аз карам автобус всеки ден.09:50 04.08.2017
35 дай
До коментар #30 от "някой си":
Ами за съжаление неграмотника си ти, ти не си виновен, че си прост, виновен си, че си мързелив и не седнеш да си прочетеш листовките.09:52 04.08.2017
36 закон
09:52 04.08.2017
37 КЮНЕЦ
09:52 04.08.2017
38 N.M.
Коментиран от #90
09:54 04.08.2017
39 дай
Какво остава обаче за циганите, които на 99% няма книжки и даже не са чували за листовки, щом българите не могат да разберат, за какво става на въпрос.
09:55 04.08.2017
40 Яне
09:55 04.08.2017
41 Уловка
Много шофьори все още не знаят, че няма локални платна по булевардите, а вече са най-дясната лента на пътното платно, на която си с предимство от ляво престрояващите, които едно време навлизаха от булеварда към бившите локални или завиваха на дясно!!! Според мен трябва такива промени да ги пускат по медиите няколко години..да разасняват на хората какво се е променило, защото има твърде много неграмотни и всеки ден има страшно много предпоставки за ПТП-та.
Коментиран от #46, #56
09:56 04.08.2017
42 Калин
09:56 04.08.2017
43 дай
Работата е много зле!
Публикувайте листовките всеки ден, много по полезно е от рубриката "Виц на деня".
09:58 04.08.2017
44 олеле
Естествено че автобусът е с предимство, защото се движи по път с предимство и на него също му свети зелено / макар че в реална ситуация другите участници в движението няма как да видят това /, и има знак движение по път с предимство, независимо накъде ще завива. Автомобилът трябва да даде предимство, защото има знак движение по път БЕЗ предимство.
Като гледам отговорите си давам сметка защо има толкова много катастрофи по пътищата! Господ да пази шофьорите!
Коментиран от #76, #83
10:01 04.08.2017
45 Morgoth
И така, ако някой е достатъчно голям идиот да го направи това на истинско кръстовище - там ще има масово катастрофи. Аз лично бих преминал с много голямо внимание независимо дали съм с предимство.
Правилното е знаците и светофара да дават едно и също предимство - т.е. когато два срещуположни светофара светят едновременно да няма завиващо предимсто обозначено със знаци. Такова може да има при по-сложна организация на светофарите.
10:01 04.08.2017
46 гост
До коментар #41 от "Уловка":
Това за локалните ленти е нпвост за мен. Промените трябва публично да си ги оповестяват, защото от Цариградско се забиват с пълна газ в локалните платна.Коментиран от #66
10:01 04.08.2017
47 miro
10:02 04.08.2017
48 miro
10:02 04.08.2017
49 Гоуст
Никой обаче не е уточнил, че автобуса не е с режим на специално движение, въпреки че превозва пътници и си спазва правилата на движение на обикновенно МПС.
Е, сега вече друг е въпроса, че при неписаните правила, при задръствания и конфликтни ситуации, винаги автобуса с пътници е с предимство и минава първи.
10:03 04.08.2017
50 Димитър
Коментиран от #57
10:05 04.08.2017
51 Красимир Г
Коментиран от #55
10:06 04.08.2017
52 дай
ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
В сила от 01.09.1999 г.
Глава втора.
ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА
Раздел I.
Общи правила
Чл. 6. Участниците в движението:
1. [съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка;
2. изпълняват разпорежданията на лицата, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, независимо от светлинните сигнали, пътните знаци, маркировката на пътя и правилата за движение.
Чл. 7. (1) Когато има несъответствие между сигналите на регулировчика и светлинните сигнали или пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със сигналите на регулировчика.
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
Коментиран от #120
10:06 04.08.2017
53 18 годишен ШОФЬОР
10:06 04.08.2017
54 Volvo26
10:06 04.08.2017
55 дай
До коментар #51 от "Красимир Г":
Има си ЗАКОНИ, ЧЕТЕТЕ и не приказвайте глупости!10:09 04.08.2017
56 Уловка1
До коментар #41 от "Уловка":
Това се вижда и от хората, които казват, че автобуса е с предимство...!!!! Представете си как трябва да караме, за да се опазим от тези "шофьори"!!!10:09 04.08.2017
57 някой си
До коментар #50 от "Димитър":
кажи им го митьо...ама са простииии.10:10 04.08.2017
58 onq s konq
10:10 04.08.2017
59 дай
ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
В сила от 01.09.1999 г.
Глава втора.
ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА
Раздел I.
Общи правила
Чл. 6. Участниците в движението:
1. [съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка;
2. изпълняват разпорежданията на лицата, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, независимо от светлинните сигнали, пътните знаци, маркировката на пътя и правилата за движение.
Чл. 7. (1) Когато има несъответствие между сигналите на регулировчика и светлинните сигнали или пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със сигналите на регулировчика.
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
10:11 04.08.2017
60 дай
ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
В сила от 01.09.1999 г.
Глава втора.
ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА
Раздел I.
Общи правила
Чл. 6. Участниците в движението:
1. [съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка;
2. изпълняват разпорежданията на лицата, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, независимо от светлинните сигнали, пътните знаци, маркировката на пътя и правилата за движение.
Чл. 7. (1) Когато има несъответствие между сигналите на регулировчика и светлинните сигнали или пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със сигналите на регулировчика.
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
Коментиран от #135
10:12 04.08.2017
61 Шнур
10:12 04.08.2017
62 УМБ
Коментиран от #72
10:13 04.08.2017
63 Гадина
А, ето и правилния отговор според СБА.
Колата е с предимство при работещ светофар, а автобусът - при неработещ. Автомобилът е с предимство, защото според чл. 7, ал. 2 от Глава втора. "ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА" на Закона за движението по пътищата:
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали".
10:14 04.08.2017
64 Бръм
10:14 04.08.2017
65 Гост
10:14 04.08.2017
66 Уловка
До коментар #46 от "гост":
Не навсякъде си с предимство..има си знаци или маркировка.На булевард цар Борис ІІІ....давам за пример.
10:14 04.08.2017
67 Мартин
Коментиран от #92
10:15 04.08.2017
68 Смолата
10:15 04.08.2017
69 Eng
Коментиран от #80
10:16 04.08.2017
70 Един
Единствения начин тоя автобус да е с предимство е светофарната уредба да не работи въобще или да мига в жълто, само тогава важат знаците. При работеща светофарна уредба завиващите автомобили са длъжни да пропуснат несрещното движение! Толкоз ли е сложно?!
10:17 04.08.2017
71 ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС
10:19 04.08.2017
72 Гадина
До коментар #62 от "УМБ":
Абе пич, когато решиш да правиш на изтъкнат ерудит пред обществото, първо се научи как се пишат думите. Два опита направи с две правописни грешки. Пише се Йезуит, Йезуитски.10:19 04.08.2017
73 Лудия
Коментиран от #94
10:20 04.08.2017
74 Пазарен Либерализатор
10:20 04.08.2017
75 Лъчо
10:21 04.08.2017
76 DBS
До коментар #44 от "олеле":
С първите едно две изречения съм напълно съгласен.А последващите словоизлияния потвърждават и защо съм съгласен.
Просто над 80% незнаят кой,кога е с предимство.
Коментиран от #93
10:21 04.08.2017
77 draivermen
10:21 04.08.2017
78 дай
ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
В сила от 01.09.1999 г.
Глава втора.
ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА
Раздел I.
Общи правила
Чл. 6. Участниците в движението:
1. [съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка;
2. изпълняват разпорежданията на лицата, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, независимо от светлинните сигнали, пътните знаци, маркировката на пътя и правилата за движение.
Чл. 7. (1) Когато има несъответствие между сигналите на регулировчика и светлинните сигнали или пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със сигналите на регулировчика.
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
10:22 04.08.2017
79 Един
То баш в тва е проблема, ЧЕ МНОГО ХОРА ПОЗНАВАТ, вместо да знаят, а тая тая работа на тото да я играеш става много кофти работа :(
10:22 04.08.2017
80 Eng
До коментар #69 от "Eng":
Наистина колата е с предимство. Както беше цитирал някой чл.7 от ЗДвП "Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали."10:24 04.08.2017
81 Гадина
За всички които все още мислят че автобуса е с предимство - скъсайте си книжките и бегом на спирката да се качите на ППС-то с предимството!
10:24 04.08.2017
82 олеле
10:26 04.08.2017
83 Шофьор
До коментар #44 от "олеле":
При работеща светофарна уредба ,маркировката със знак"Път с предимство " отпада , прочети правилника!!!Не пишете глупости!!!Друг е въпроса ,че в България важи неписано правило ,че по големия е спредимство,и реално в БГ много малко хора спазват ЗДП,а ако спазваш правилника стриктно някаде може и да те набият,за съжаление това е грозната картинка в България!!!10:26 04.08.2017
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Вуте
10:28 04.08.2017
86 Шофьор
10:28 04.08.2017
87 ИМАМ БМВ И МЕРЦЕДЕС
До коментар #84 от "гост":
Ааа тук не съм съгласен т.4 трябва да е на първо място10:29 04.08.2017
88 Ник
До коментар #17 от "Автобуса":
Правилото по важност е:1.- Регулировчик,
2.- Светофар,
3.- Знаци,
4.- Правило на дясностоящия
10:30 04.08.2017
89 Така Де
Коментиран от #100, #108, #109
10:31 04.08.2017
90 Лудия
До коментар #38 от "N.M.":
Ей,АЛЛАХ ВИЖ ,ЧЕ ТИ СВЕТЯТ СВЕТОФАРИТЕ И ЗА КОЛАТА И ЗА АВТОБУСА .А И АВТОБУСА Е НА ПЪТ С ПРЕДИМСТВО ,А ОНЗИ ИМА ЗАНК ПРОПУСНИ ДВИЖЕЩИТЕ СЕ НА ПЪТ С ПРЕДИМСТВО .....КАК СИ ВЗЕЛ КНИЖКА,БЕЗ ВЪОБЩЕ ДА ЗНАЕШ ТОВА ...И половината тук сте ми шофьори или поне се пишете на такива ......Кой знае колко пиянки,надрусляци и 18 годишни келемета са писали без грам разум и акъл.Коментиран от #103, #106
10:32 04.08.2017
91 JEEP
До коментар #4 от "Spiro":
Това е верният отговор.Останалите можете да си върнете книжките в КАТ или малко да си опредните знанията, за доброто на всички.
Светофарът е преди знаците. Щом той работи, движещият се на право е с предимство пред завиващия на ляво. Ако той загасне, тогава е автобусът.
10:33 04.08.2017
92 Радо
До коментар #67 от "Мартин":
Мартине, има си йерархия в системите за сигнализация. При работеща светофарна уредба знаците за предимство не важат.Коментиран от #112
10:33 04.08.2017
93 Шофьор
До коментар #76 от "DBS":
Като те гледам ка знаеш,май си от ония с купените книжкиКоментиран от #101
10:33 04.08.2017
94 Един
До коментар #73 от "Лудия":
Бацей... точно щото свети тоя светофар знаците не те интересуват. И точно щото свети ако завиваш на ляво си длъжен да пропуснеш насрещно движещите се!Ако светофара не свети тогава вече гледаш знаците, ако някой мангал е гепил знака за джилязо тогава се оглеждаш за маркировка, ако па маркировката е правена с пастелните боички на детето и дъжда я е отмил зяпаш в дясно някой да не те отнесе - ама за всеки от тия случаи трябва да няма нищо от предходните, че да са в сила... а ако се появи чичко полицай да те регулира забравяш всичко и го слушаш него та ако ще да ти каже да караш на две гуми и назад :)
10:34 04.08.2017
95 Хорейшо
До коментар #3 от "Гост":
Аз съм на същото мнение и според мен това е верният отговор. Не знам в листовките какво е посочено като вярно решение, но ако не се четат и учат листовките сме свидети (често потърпевши) на малоумни постъпки на участници в движението поради неадекватни решения дори в елементарни ситуации.... ПОРАДИ НЕЗНАНИЕ.10:34 04.08.2017
96 Жоко
10:35 04.08.2017
97 Рейсър некъв
10:36 04.08.2017
98 Random
Значи са наравно. (демек тая глупост се неутрализира/маха)
Обаче автобуса е на главен път и е с предимство.
Следователно е автобуса.
10:36 04.08.2017
99 Уловка
10:36 04.08.2017
100 Карпуза
До коментар #89 от "Така Де":
-Аз съм със предимство защото съм със Мерседес S-класса!!!10:36 04.08.2017
101 DBS
До коментар #93 от "Шофьор":
Да от тях съм.50 лева разходи ми стъпи.Ти колко дадеКоментиран от #111
10:37 04.08.2017
102 Гост
10:40 04.08.2017
103 Шофьор
До коментар #90 от "Лудия":
Ти какво, ако свети червено на автобуса и от ляво на снимката има друг автомобил със зелен светофари знак пропусни движешите се по пътя с предимство пак ли да чака автобуса щото е на път с предимство.Неграмотник!!! Винаги се спазва светофара и правилника за преминаване през крастовише реголирано от светофарня уредба!!!10:40 04.08.2017
104 УМБ
10:41 04.08.2017
105 Бин Ладен
10:41 04.08.2017
106 N.M.
До коментар #90 от "Лудия":
Преди да се изложиш е хубаво да си провериш информацията. Тук сме за да си кажем мнението, а не да се обиждаме. Според теб с предимство е автобусът, според мен и правилника е автомобилът. Надявам се, че факти ще публикуват верния отговор, за да могат сгрешилите да го научат и да не създават опасни ситуации :)Коментиран от #150
10:41 04.08.2017
107 Ник
До коментар #17 от "Автобуса":
Правилото по важност е:1.- Регулировчик,
2.- Светофар,
3.- Знаци,
4.- Правило на дясностоящия
Коментиран от #204
10:42 04.08.2017
108 РУМЕН
До коментар #89 от "Така Де":
маршрутката10:42 04.08.2017
109 Войвода
До коментар #89 от "Така Де":
Напълно съм съгласен с теб! До всички, които мислят, че автобуса е с предимство, да Ви питам тея книжки да не са Ви се паднали от зрънчо? :D :D Колата е с предимство, защото има светофар и пред двете превозни средства, колата продължава направо, а автобуса завива наляво!!10:42 04.08.2017
110 тоя с пушката
Коментиран от #142
10:43 04.08.2017
111 Шофьор
До коментар #101 от "DBS":
Не аз не съм давал,изкарах школа!!! Ипак казвам ,че знака "път с предимство"отпада при работещ светофар.Коментиран от #113, #115
10:45 04.08.2017
112 Gost
До коментар #92 от "Радо":
В закона много ясно е написано, че превилото за степеноване се използва ако има разминаване между показанията на светлинните сигнали и знаците. В случая няма разминаване на показанията. Автобуса е на зелено, има знак че е на път с предимство(знак Б3) и табела указваща пътя с предимство. Автомобила е пред знак Б1.Какво неясно има?
Автобуса е с предимство!
Коментиран от #144, #145
10:48 04.08.2017
113 DBS
До коментар #111 от "Шофьор":
Хах ОК...спорим за безпорното виж какво съм написал по напред.Публикувано във факти.бг:
DBS
(гост)
Неутрално
23 09:41
04.08.17 ОТГОВОР
В случая колата.Ако не работи светофара тогава е автобуса с предимство
10:48 04.08.2017
114 Gost
Коментиран от #116
10:49 04.08.2017
115 Монго
До коментар #111 от "Шофьор":
И аз така съм го учил!10:49 04.08.2017
116 Гост с книжка
До коментар #114 от "Gost":
Колега по добре си върни книжката по най бързия начин и научи йерархията на това кое е с приоритет10:51 04.08.2017
117 Dido
Коментиран от #121
10:52 04.08.2017
118 Било
10:53 04.08.2017
119 Войвода
10:55 04.08.2017
120 На ти
До коментар #52 от "дай":
Тук няма несъответствие на зеления светлинен сигнал с пътните знаци, защото зеленият сигнал не указва педимство, а разрешава навлизане в кръстовището (както беше казал някой по-горе). В случая на илюстрацията предумството се указва от пътните знаци.Коментиран от #122
10:57 04.08.2017
121 Гост1233
До коментар #117 от "Dido":
МНОГО СИ ПРАВ!!!! Това е защото несе чете. То има и правилник за прилагане на закона. Но тук е по лесно да си платиш. Отколкото да отделиш един час, нищо че от това зависи живота и не само на шофьора. АВТОМИЛА Е ОРЪЖИЕ И В БЪЛГАРИЯ СЕ ВИЖДА.10:58 04.08.2017
122 Джони 12
До коментар #120 от "На ти":
Няма връзка. Ако има регулировчик и тогава ли ще гледаш знаците. ИДИОТИ И УБИЙЦИ.1. Регулировчик
2. Светофар
3. Пътни знаци
4. Маркировка
Това е последователността ако има работещ светофар знаците несе гледат.
11:02 04.08.2017
123 onq s konq
11:02 04.08.2017
124 геврекаджия
11:02 04.08.2017
125 някой си
11:05 04.08.2017
126 AUTOMOBILE
Коментиран от #147
11:05 04.08.2017
127 гост
11:07 04.08.2017
128 блонди
Мисля, че автобуса е с предимство, защото големите са винаги с предимство и размерът има значение.
11:07 04.08.2017
129 КАТ
11:08 04.08.2017
130 Klav
Ако това се получи в реалниа живот, тия които са итрегорирали това кръстовище ще трябва да бъдат уволнени. Питам се ако рисунката е от страната на автобуса, съответно няма как да видиш на мястото на автобусния шофьор кой друг има зелено и кой червено, ще тръгнеш на зелен светофар даже без ляв мигач щото си на главен път и ще го блъснеш оня отсреща. От къде уя му ще знаеш, че той също има зелено ти си караш по правилата???? Друг е момента ако светофара не работи, пък и да работи и в кръстовището минава трамвай. Той е винаги с предимство ако не го спре светофара. Ей това го забравят много хора.
11:09 04.08.2017
131 Цеци
11:09 04.08.2017
132 Иван
11:09 04.08.2017
133 деба
Чл. 7. (1) Когато има несъответствие между сигналите на регулировчика и светлинните сигнали или пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със сигналите на регулировчика.
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
(4) Когато има несъответствие между пътен знак, поставен на преносима стойка върху платното за движение, и останалите пътни знаци, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътния знак, поставен на преносимата стойка.
ОЩЕ ВЪПРОСИ????????
11:11 04.08.2017
134 Уловка
11:11 04.08.2017
135 На ти пак
До коментар #60 от "дай":
Ето ти и на теб цитат от Правилника за прилагане на Закона за движение по пътищата:Глава осма.
ПЪТНИ СВЕТОФАРИ, Чл. 31., ал.3.
зелена светлина - означава"Преминаването е разрешено".
Нищо не пише за предимство - само, че преминаването е разрешено. А предимството ес указва от пътните знаци
Аман от многознайковци!!!!!!!!
Коментиран от #137, #141, #143
11:12 04.08.2017
136 ТЪПО
САМО АКО СВЕТОФАРЪТ НЕ РАБОТИ, ТОГАВА ВЕЧЕ СЕ ГЛЕДАТ ЗНАЦИТЕ!
КАКВО ТОЛКОВА ИМА ТУК ДА СЕ МИСЛИ??? АМАН ОТ ИЗМИСЛЕНИ ПРОБЛЕМИ.
11:14 04.08.2017
137 някой си
До коментар #135 от "На ти пак":
а даже са и нагли...11:14 04.08.2017
138 Бръм
11:16 04.08.2017
139 прост по прост най прост
11:17 04.08.2017
140 Некъф Пич
11:18 04.08.2017
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Любопитно
До коментар #110 от "тоя с пушката":
ме е, кат се върнеш, намираш ли я? То у Горубляне оставена кола, виднага се шитва от джамбазите.;)Инче, колето е с предимство. Твърдящите друго да одят на "неделно училище".
11:20 04.08.2017
143 Войвода
До коментар #135 от "На ти пак":
Да, в този случай се гледа посоката на движение. Който е направо минава преди този, който е наляво! Виждам обаче, че това май не ти е ясно!11:20 04.08.2017
144 Ерик
До коментар #112 от "Gost":
Какви знаци, при работещ светофар????? Ако имаш знак stop на кръстовище с работещ светофар и ти свтеи зелено, ще спреш ли????Коментиран от #148
11:20 04.08.2017
145 Един
До коментар #112 от "Gost":
Брат, убиваш ме - преносно казано, но има опасност ако се срещнем на такова кръстовище наистина да го направиш...При наличието на работещ светофар не те интересува тоя знак! След като светофара работи важи правилото, че завиващият наляво е без предимство и е длъжен да пропусне насрещно движещите се! Щом не ти мига в жълто забравяш знаците, та ако ще да са ти сложили 3 знака Б3 и един авто-инструктор да ти е дал нотариално заверено удостоверение, че си с предимство!
Идеята на степенуването не е да гледаш първо светофара и после знака – всяко от по-горните отменя действието на по-долното! Така светофара отменя силата на действие на знаците, които КАТ са накачурили и гледаш само него. И кат гледаш само светофара АВТОБУСА Е БЕЗ ПРЕДИМСТВО!
11:22 04.08.2017
146 gh0s7
11:22 04.08.2017
147 Бръм
До коментар #126 от "AUTOMOBILE":
Т13 не е в групата на Б1... Б1 е знак относно предимство, Т13 е допълнителна табела оказваща пътят с предимство... Не твърдя, че светофара не я обезсилва, но и не намирам доказателство за противното....Коментиран от #160
11:22 04.08.2017
148 Един
До коментар #144 от "Ерик":
Като гледам около 1/3 от пишещите и за съжаление шофиращи ще спрат и ще изчакат десностоящия :D11:23 04.08.2017
149 Klav
Може би е правилно да е по глупаво и елементарно. В крайна сметка движениети трябва да става нез аварийно и сравнително бързо. Като гледам в Индия как карат мангалите, никви правила. Но, не се блъскат а и бързо карат. При нас от такива въпроси и глупости стават произшествията.
11:23 04.08.2017
150 Лудия
До коментар #106 от "N.M.":
Добре ,значи според създалата се ситуация и закона спора за светофар и знаци се обезмисля и релно тия двамата ,трябва да заебат ,кое да гледат и дали свети или не.....Май изхода им на тия е да вземат да се надънят едно хубаво и да метнат по едн бой и едно ебанььеее на криворазбраните куки ,които уж имат за цел да са защитници на законите ,а всъщност работата им е да си барат патките по цял ден докато не спрат някоя прегрешила мацка и да харчат служебната нафта в безцелно обикаляне,с патлци в кобурите ,докато по тва време стават някое изнасилване ,грабеж или убийство .Коментиран от #152
11:24 04.08.2017
151 Уловка
Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци ОТНОСНО ПРЕДИМСТВОТО, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
11:24 04.08.2017
152 дай
До коментар #150 от "Лудия":
Що не вземеш да имигрираш, гледам, че не си доволен от родината, така ще е по-добре за всички останали, да ни освободиш от присъствието си. Не е лоша идеята, помисли!11:27 04.08.2017
153 gh0s7
11:27 04.08.2017
154 Дани
11:28 04.08.2017
155 Бръм
Снешни сте... Карайте направо след знак Г2 при зелен светофар (не секционен/със стрелки) и обяснете после, че знака не важи!
Коментиран от #157
11:28 04.08.2017
156 дай
Хора без образование не трябва да притежават книжки, защото явно не могат да разтълкуват и запомнят правилника, някои не могат и да четат.
11:31 04.08.2017
157 Уловка
До коментар #155 от "Бръм":
Колко пъти да Ви копират закона......Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци ОТНОСНО ПРЕДИМСТВОТО, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
Коментиран от #159, #161
11:31 04.08.2017
158 олеле
Чл. 7. (1) Когато има несъответствие между сигналите на регулировчика и светлинните сигнали или пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със сигналите на регулировчика.
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
(4) Когато има несъответствие между пътен знак, поставен на преносима стойка върху платното за движение, и останалите пътни знаци, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътния знак, поставен на преносимата стойка.
(5) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) При строителство и ремонт, когато има временна пътна маркировка, положена с цел организация на движението за определен период от време, участниците в движението трябва да се съобразяват с временната пътна маркировка.
В подобна реална ситуация на пътя винаги гледам светофара, но в случая се заблудих. ПРЕДИМСТВО ИМА АВТОМОБИЛА!
Коментиран от #257
11:35 04.08.2017
159 Bobi
До коментар #157 от "Уловка":
Моля се само тези,които твърдят че автобуса ще мине пръв никога да не ги срещна по пътя.Убийци.Научете правилата за движение.!!11:38 04.08.2017
160 Тя за това е
До коментар #147 от "Бръм":
"допълнителна табела", щото допълва знака и важи само когато той е в сила.11:39 04.08.2017
161 Бръм
До коментар #157 от "Уловка":
Убеди ме... Ама, светофар, знаци и т.н. ... Дрън, дрън...😉11:44 04.08.2017
162 кйи
11:46 04.08.2017
163 Уловка
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали".
Както и според чл. 37, ал. 1 от Раздел VII "Завиване надясно или наляво" на Закона за движението по пътищата:
"При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства."
11:46 04.08.2017
164 Гост
До коментар #17 от "Автобуса":
Автомобилът! Няма да ми омръзне цял ден да давам плюсчета и мунисчета. "Колко мъка има по тоя свят, Боже"11:47 04.08.2017
165 JEEP
Получавате право на втори опит и добре, че всичко е само на хартия (на монитора), защото на кръстовището втори дубъл няма да има.
12:01 04.08.2017
166 Тъпанари
Коментиран от #168, #171
12:02 04.08.2017
167 и я съм гост
12:03 04.08.2017
168 JEEP
До коментар #166 от "Тъпанари":
Ти сериозно ли? Бегай да подготвяш свинята и като вземеш новата книжка прочети малко закона.12:04 04.08.2017
169 Костов
Коментиран от #172
12:05 04.08.2017
170 Кракра
12:08 04.08.2017
171 Уловка
До коментар #166 от "Тъпанари":
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и П Ъ Т Н И Т Е З Н А Ц И О Т Н О С Н О П Р Е Д И М С Т В О Т О, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали"КО НЕ РАЗБРА....КО???????
12:08 04.08.2017
172 JEEP
До коментар #169 от "Костов":
Книжтата в пакет от зрънчо ли си я намери или ти пристигна по пощата?12:08 04.08.2017
173 и я съм гост
12:09 04.08.2017
174 тролейбус
регулировчик, светофар, знак, маркировка на пътя. Така са по степен подредени.
Коментиран от #183
12:13 04.08.2017
175 гост
До коментар #7 от "Автобуса":
Кой ти даде книжка на теб колега?! Не ми отговаряй, въпроса е реторичен.12:16 04.08.2017
176 Закона!!!
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
Закон за движение по пътищата. Точка.
12:17 04.08.2017
177 олеле
Коментиран от #195
12:17 04.08.2017
178 гост
До коментар #15 от "Гост":
Направо съм ужасен, че хора като теб всеки ден застрашават живота на околните. Не става само с пари, трябва и акълКоментиран от #190
12:20 04.08.2017
179 Вера Стоянова
12:25 04.08.2017
180 Пак Госта
П.С. Факта, че се коментира толкова много, ме натъжава.
12:25 04.08.2017
181
ПРИ НАЛИЧИЕ НА СВЕТОФАР ЗНАЦИТЕ ОТПАДАТ
12:25 04.08.2017
182 Вера Стоянова
12:26 04.08.2017
183 Гай Баньо
До коментар #174 от "тролейбус":
При еднакви права дадени от светофара, се гледа предимството дадено от знаците.Коментиран от #187, #192
12:29 04.08.2017
184 Зомбайо
12:30 04.08.2017
185 ГУРО
Коментиран от #191
12:34 04.08.2017
186 Ангел Трифонов
12:34 04.08.2017
187 Старшина Костов
До коментар #183 от "Гай Баньо":
Спрете да пишете ГЛУПОСТИ!!!Ще се наказваме
12:35 04.08.2017
188 Смях в залата
Коментиран от #193
12:36 04.08.2017
189 Гост
12:36 04.08.2017
190 доган
До коментар #178 от "гост":
Пич, тука и ти грешиш и всичките 178 души преди теб са с купени книжки. Боже, гледам и не вярвам на ушите си. Колата шеше да има предимство да премине преди автобуса ако имаше стрелка за направо в зеления сигнал на светофара.Много сте зле, всички тук сте потенциални убийци.
Защо не се скриете ,че се излагате.
Цитирате ми пътни закони и ала бала а не гледате светофара който ясно указва. Ама трябва да си го учил иначе само с приказки не става
Коментиран от #194
12:36 04.08.2017
191 JEEP
До коментар #185 от "ГУРО":
Не са потенциални!Малоумието е по-страшно и от злобата.
12:36 04.08.2017
192 алеко константинов
До коментар #183 от "Гай Баньо":
За съжаление другите участници в движението няма как да познават ТВОИТЕ права и правила, защото спазват правилника.Бай Ганьо винаги има собствено мнение и не го интересува, какво казва закона, ника ти е точно на място, лошото е, че има много ганьовци.
12:39 04.08.2017
193 алеко константинов
До коментар #188 от "Смях в залата":
Ей, ако нямаше несъответствие, дали щяхме да спорим?12:42 04.08.2017
194 JEEP
До коментар #190 от "доган":
Ти си зле и то много.Като няма стрелка на светофара, на къде според теб може да се движи колата?
По посока на разпространение на светлината ли?
Щом няма стрелка значи важи за всички възможни посоки разрешени в кръстовището.
Колко ли мозък още ще се излее тук?
Отивам да подсиля предната броня с още едно желязо.
Коментиран от #205
12:43 04.08.2017
195 JEEP
До коментар #177 от "олеле":
Ще опресняват тия дето имат нещо в главите.За другите, не знам какво ще опресняват.
12:45 04.08.2017
196 ГОСТ
Коментиран от #200
12:46 04.08.2017
197 Душ студен
12:53 04.08.2017
198 ИЦО
12:53 04.08.2017
199 Проверявощ
12:56 04.08.2017
200 123
До коментар #196 от "ГОСТ":
Това, че си цитирал нещо не значи, че го разбираш. Тука няма несъответствие! Несъответствие означава да дават указания за едно и също нещо по два различни начина. И на двама свети зелено, после правилата се определят съобразно другите указания на пътя! Зеления светофар дава право и на двамата да навлязат в кръстовището. После предимство има този, който е на пътя с предимство - тоест автобуса.Сега, давам ти елементарен пример за да ме разбереш. Приближаваш кръстовище, преди него има ограничителен знак до 30 км/час, светва ти зелено. Зеленото не означава се се изключва ограничението на скоростта и можеш да караш със 100. Още един пример: На кръстовище имаш знак задължително само надясно. Светва ти зелено. Пуска те в кръстовището, но това не означава, че табелата - само надясно няма сила за теб.
Коментиран от #203, #219
12:56 04.08.2017
201 Гост
12:57 04.08.2017
202 Иван Господинов
13:04 04.08.2017
203 катаджия
До коментар #200 от "123":
Несъответствието се изразява в това, че автобуса не може да се възползва от предимството, което му дава знака за предимство, защото според закона, при наличие на светофар, знаците НЕ СЕ ГЛЕДАТ, изключват се от правилника.Действията на шофьора на автобуса не са съответни на знака, който му дава право да мине преди колата, тъй като, това право не е валидно, поради правилото за изключване на по горното правило, дадено от знака за предимство!
Предполагам, че разбираш, че водещ е светофара, ако ти е по лесно, запомни само това, без да се опитваш да разсъждаваш, явно не ти се удава.
Коментиран от #237
13:06 04.08.2017
204 Законодател
До коментар #107 от "Ник":
Мен, след точка "3. Знаци" трябва да сложиш "3.5 Маркировка". Тогава ще е вярно.13:08 04.08.2017
205 доган
До коментар #194 от "JEEP":
Абе ,зеленото не ти дава предимство при всички случаи. Колата може да се движи във всички посоки след зелен сигнал ,но при наличие на стрелка указваща посока на движение можеш да преминеш в указаната посока с предимство. В другите случаи трябва да пропуснеш другите МПС с предимство. Защо не се качиш в трошката си и не направиш ляв завой като си на зелено в кръстовище със същия светофар преди да пропуснеш насрещните коли да видиш какво ще ти се случи. Зеленото на светофара не ти дава предимство освен ако се движиш в същата посока указана със стрелка във светофара ако има такава.Коментиран от #210, #222
13:09 04.08.2017
206 Гост
13:11 04.08.2017
207 NASKO
13:11 04.08.2017
208 Илка
Коментиран от #211
13:14 04.08.2017
209 Чичанка
Има и по-объркващи листовки ми се струва.
По новини,сутрешни блокове,анализи коментари на фейсбукари.....
А най-странното ми е , че има хора отделили време да напишат сумати редове АБСОЛЮТНИ БЕЗМИСЛИЦИ,вместо да цъкне където трябва и за 1 мин да си реши този казус.
И си пише и си разсъждава и се убеждава сам....такива компетентни ....ако недай си боже попаднеш в ситуация с тях и до бой може да се стигне.За едната глупост.
Ае лек ден на всички.И мислете малко като карате.Че е страшно.
13:15 04.08.2017
210 Този коментар е премахнат от модератор.
211 бургията
До коментар #208 от "Илка":
Илке, сядай повече върху мъжа ти и по малко зад волана, ще спестиш доста мъка на твоето и на други семейства.13:17 04.08.2017
212 Огнян
ПРИ НАЛИЧИЕ НА РАБОТЕЩ СВЕТОФАР ВСИЧКИ ЗНАЦИ ОТПАДАТ. ЗНАЦИТЕ ЩЕ ВАЖАТ, АКО СВЕТОФАРНАТА УРЕДБА НЕ РАБОТИ.
Дано с голям шрифт ви е по - лесно да го прочетете и разберете. :)
Коментиран от #221
13:17 04.08.2017
213 Шофьор от скоро
13:19 04.08.2017
214 Огнян
До коментар #5 от "Гост":
Най - логичното обяснение на въпроса "Защо така са го обозначили кръстовището?" е следното: Да се регулира кръстовището и да се знае кой път е с предимство в случай, че светофарната уредба не работи.13:22 04.08.2017
215 сплескания
До коментар #210 от "бургията":
гледай, че и автобуса е на зелено и е на път с предимство бе.Илка е права.
Доган също е прав от светофар до светофар има разлика , вземи прочети правилника и видовете светофарни уредби ама ти най - вероятно си и неук. Не можеш и да четеш а сричаш. Хаха . 200 и кусур коне с капаци ще ми разправят тука че автомобила е с предимство.
Утре с тоямозък всички вие пак ще рискувате живота на всички хора на пътя.
Коментиран от #218, #235
13:29 04.08.2017
216 Холмс
13:29 04.08.2017
217 Иво
13:37 04.08.2017
218 бургията
До коментар #215 от "сплескания":
Пич, ти на каква дрога си? Направо си изпшушил тотално. Мислил ли си да си сложиш край на живота?Скачай от терасата, сега му времето, колкото по скоро толкова по добре ще е за нормалните хора.
13:37 04.08.2017
219 5 за 4
До коментар #200 от "123":
Що не вземеш да научиш знаците. Правиш ли разлика м/у задължителен, предупредителен, забранителен и т.н.?Коментиран от #241
13:38 04.08.2017
220 ИВО
13:40 04.08.2017
221 Бръм
До коментар #212 от "Огнян":
Грешиш! Не всички! Даже и пример съм дал! После наистина такова регулиране в реалният живот ако има ще е уникална глупост и трябва да се уволни допусналият го. Табелата предполага, че основният трафик е по маршрута на автобуса и те са с предимство. Освен ако нямс врдменна оргнизация на трафика няма логика да се постави светофарна уредба не отчитаща направлението на основният поток.PS Залагам си не само книжката ами и гражданството, че ако покарам само ден-два след смело изказалите се на кой книжката трябва да се вземе/купена и т.н. ще са с достатъчно нарушения самите те да останат без книжка!😉
13:49 04.08.2017
222 JEEP
До коментар #205 от "доган":
Няма да го направя, защото въпросът е за червеният автомобил, който се движи на право. Искрено се надявам някой ден ти да си на местото на автобуса, а аз на мястото на червения. Като ти вкарам вратите до скоростния лост, ще дойде чичко полицай да ти обясни, къде сисбъркал.13:50 04.08.2017
223 waw
До коментар #2 от "АЗзззззззз":
регулировчик>светофар>знак>маркировка13:55 04.08.2017
224 затъпяващ
колко коментари
затова е такава касапница по пътищата
13:55 04.08.2017
225 Пазарен Либерализатор
Коментиран от #268, #276
13:56 04.08.2017
226 Уser
2) Правилото за дясно стоящ и посока на движение също не важат, защото кръстовището е регулирано с знаци и светофари които работят.
3) И двете ППС имат зелена светлина което елиминира светофара.
4) Червеният има знак пропусни (когато има знаци, светофари и регулировчици правилото за дясно стоящ или посока не важи) зеленият е на път с предимство и има знак предимство което го прави ППС с предимство в случая.
5) За последно всяко едно кръстовище е устроено по този начин в случай че стане авария със светофарите или ги пуснат да мигат през нощта има знаци които посочват кой е с предимство или по коя посока пътя е с предимство (това го има всяко кръстовище).
14:02 04.08.2017
227 Иван
https://www.24chasa.bg/novini/article/6374922
14:06 04.08.2017
228 Gost
14:09 04.08.2017
229 КАТ
чл. 45 ал.2 от ППЗДвП
14:13 04.08.2017
230 Уser
В случая и двата имат знаци което свежда до това, че се гледат знаците и по знаците пак казвам автобуса е с предимство.
Коментиран от #231, #233, #297
14:14 04.08.2017
231 Трол
До коментар #230 от "Уser":
Ама мнооо си зле! Хората са ти го обяснили, ченове от ЗДП и ППЗДП са ти дали, какъв още член искаш?Коментиран от #244
14:18 04.08.2017
232 dfd
14:21 04.08.2017
233 ГОСТ
До коментар #230 от "Уser":
Ти си казвай каквото искаш - в закона пише друго.14:23 04.08.2017
234 fxzryku
14:23 04.08.2017
235 Този коментар е премахнат от модератор.
236 Георги
Коментиран от #247
14:27 04.08.2017
237 123
До коментар #203 от "катаджия":
Прочети още веднъж това, което съм написал. Знам, че катаджиите не четете и още по-трудно пишете, ама...Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
Коментиран от #243, #245
14:29 04.08.2017
238 nane
14:30 04.08.2017
239 Слави
14:36 04.08.2017
240 Този коментар е премахнат от модератор.
241 123
До коментар #219 от "5 за 4":
Ей прост народ сме. Заслужаваме си съдбата...Има поредност на прилагането на знаците. И да не искаш да кажеш, че знаците за предимство са препоръчителни?
чл. 45 ППЗДП - Пътните знаци относно предимството определят реда за преминаване на пътните превозни средства през кръстовища и стеснени участъци от пътя.
Чл. 6. ЗДП- Участниците в движението:
1. съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка;
Несъответствие между знак и светлинен сигнал по чл. 7 щеше да има ако имаш знак стоп на кръстовището, който ти повелява да спреш и в същото време имаш сигнал зелено. Тогава се прилага светлинния сигнал.
Коментиран от #246
14:40 04.08.2017
242 Един умен чуек
14:40 04.08.2017
243 Гост
До коментар #237 от "123":
Я кажи когато на кръстовище има работещ светофар дали не трябва да си завреш знаците и чл.50 там където слънце не огрява14:41 04.08.2017
244 Уser
До коментар #231 от "Трол":
Момченце ти си много зле май..Забравяш реда както и много други, автомобила като има зелен сигнал автобуса да не би да има пембян сигнал. След като имат еднакъв сигнал ( или мигаща жълта светлина или изобщо повреден светофар) от светофара се гледа следващото правило по РЕД което е именно знаците а в такъв случай автобуса има знак определящ предимството му и се движи на път с предимство.
Ако нямат знаци в същата ситуация отново имат зелена светлина и двете ППС то тогава вече се гледат правилата на дясно стоящия и посоката на движение и точно тогава автомобилът ще е с предимство пред автобуса защото се движи направо, пак казвам това само когато няма знаци!
По твоята логика посоката за движение е по важна от знаците ???? По същия начин искаш да кажеш, че регулировчика ако ти каже спри, а светофара ти свети зелено значи ще преминеш??
Явно си от някое селце където правилото се определя от по... не знам какъв начин. По добре недей излиза из Европа, че там за такива работи (ако те сварят) има глоби, не е като тука да се минеш с "ще ти *ба майкта" и подобни.
Коментиран от #250
14:42 04.08.2017
245 катаджия
До коментар #237 от "123":
Това, което си написал не е от значение, защото има светофари. Или си много прост или се базикаш, но явно е първото, щом си решил, че съм катаджия.Като ти налее някой мозък с бухалката ще го осъзнаеш, надявам се да не пострадат други хора заради теб.
Коментиран от #256
14:42 04.08.2017
246 Гост
До коментар #241 от "123":
Няма да се откажеш обаче - и становище на СБА има, и тълкуване на закона има, и приложено инфо за конкретната наредба има на сайта на 24 часа в пост 227.Обаче твоето паве / глава не увира.
14:44 04.08.2017
247 Уser
До коментар #236 от "Георги":
Герге викаш при наличие на светлинен сигнал знаците не важат да така е, а какво правим ако имаме еднакъв светлинен сигнал било то жълта мигаща или зелен (както в случая) не гледахме ли следващото по ред което са знаците както и в случая понеже са налични?А по знаци (тъй като светофара пропуска и двата автомобила през кръстовището) кой е с предимство?
Коментиран от #251, #255
14:45 04.08.2017
248 kOLLO
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
(4) Когато има несъответствие между пътен знак, поставен на преносима стойка върху платното за движение, и останалите пътни знаци, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътния знак, поставен на преносимата стойка.
(5) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) При строителство и ремонт, когато има временна пътна маркировка, положена с цел организация на движението за определен период от време, участниците в движението трябва да се съобразяват с временната пътна маркировка.
14:45 04.08.2017
249 Кат
На рисунката ясно се вижда, че и двете првозни средства преминават на зелен светофар.
Тази рисунка от листовките е малко като открий 10-те разлики.
Време е ДАИ да направят тези листовки нормални, а не 99% от шофьорите с 20-30 години стаж да не могат да ги решат.
Но пък всичко се прави с цел да се вземе някой лев под масата!!!
Коментиран от #254
14:47 04.08.2017
250 катаджия
До коментар #244 от "Уser":
Прочети правилника, има го долу, винаги се гледа една сигнализация, в конкретния случай знаците не се гледат, защото светофарите изключват знаците.Не знам ти откъде си, ама вземи да прочетеш малко, че в Европа глобите са доста солени, ама в България може и доста бой да изядеш преди да се научиш да четеш и после да размишляваш. В Европа законите се спазват, спазвай ги и ти, България също е Европа и има също ЗАКОНИ.
14:47 04.08.2017
251 катаджия
До коментар #247 от "Уser":
Закона ти казва, какво да гледаш и какво да направиш, от теб се иска да пиеш една студена бира и да не размишляваш, ами да спазваш ЗАКОНА.14:49 04.08.2017
252 БТР
14:49 04.08.2017
253 Данчоооооо
14:49 04.08.2017
254 Този коментар е премахнат от модератор.
255 Георги
До коментар #247 от "Уser":
Разбирам какво искаш да кажеш, но грешиш.В този случай шофьорът на автомобила не вижда сигнала, който свети на шофьора на автобуса и поради този факт автомобилът е с предимство тъй като кръстовището е регулирано чрез светофари работещи в момента и те отменят знаците за предимство. Има ли светофари няма път с предимство. МОЛЯ ТЕ ЗАПОМНИ ТОВА.
14:58 04.08.2017
256 123
До коментар #245 от "катаджия":
Аха, не си катаджия, а мутра с бухалка. Разбирам, това обяснява начина ти на мислене. За разлика от повечето, аз коментирам със закона и правилника пред мен, а не със статиите и чутото по "телевизора". Също искам да обърна внимание, че СБА не са някакви корифеи в юридическата мисъл, а основната им дейност е репатриращо-сервизна. Все си мисля, че ако покойния Янакиев беше още начело на съюза, нямаше да пишат такива глупости.Тъй като нивото на коментарите е много ниско и едва ли може да стане дискусия, Ви пожелавам приятен ден.
Коментиран от #263
15:03 04.08.2017
257 Гост
До коментар #158 от "олеле":
Лелеле копирал си им закона и те ти слагат минуси сякаш ти си си измислил тоя закон и ми били шофьори15:06 04.08.2017
258 Уser
Коментиран от #296
15:07 04.08.2017
259 Тупан
При РАБОТЕЩ сфетофар се гледа само и единствено той. И важи правилото за премомаване на светофар направо минава този за наляво чака.
Ситуация в която свети звлено и двамата ,както е на снимката,и ситуация ,в която свфетофара е на жълта мигаща не са еднакви.
Жълта мигаща означава ,че светофара не работи и се гледат знаци.
Като е зелено означава,кръстовището се преминава при правилата за светофар а не знак.
Какво толкова има да св тълкува.
Коментиран от #260
15:22 04.08.2017
260 Георги
До коментар #259 от "Тупан":
Тупан много точно, конкретно и ясно го каза. Това казва и закона, за конкретния случай. Автомобилът е с предимство.15:27 04.08.2017
261 Секси коментар
15:29 04.08.2017
262 mbkonsult
15:30 04.08.2017
263 катаджия
До коментар #256 от "123":
Ето ти закона, а за бухалката имах предвид, ако отнемеш предимството на някоя мутра с черен джип. Спориш за неща, които са ясно написани и не подлежат на спор, какво има за дискутиране, четеш закона и изпълняваш??????ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
В сила от 01.09.1999 г.
Глава втора.
ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА
Раздел I.
Общи правила
Чл. 6. Участниците в движението:
1. [съобразяват своето поведение със сигналите на длъжностните лица, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, както и със светлинните сигнали, с пътните знаци и с пътната маркировка;
2. изпълняват разпорежданията на лицата, упълномощени да регулират или да контролират движението по пътищата, независимо от светлинните сигнали, пътните знаци, маркировката на пътя и правилата за движение.
Чл. 7. (1) Когато има несъответствие между сигналите на регулировчика и светлинните сигнали или пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със сигналите на регулировчика.
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
15:41 04.08.2017
264 чорба каша
Казус 1 - ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ Глава шестнадесета.
Чл. 103. На кръстовище, на което няма сигнализиран път с предимство:
1. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна. От същото правило се ръководят помежду си и водачите на релсовите пътни превозни средства;
2. водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от посоката на движението им;
Чл. 104. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
До тук всичко е ясно. Следва.
зелена светлина - означава"Преминаването е разрешено"
Казус 2 - Свети зелено
Чл. 7. (2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
Някой да вижда думата предимство във следният текст: "зелена светлина - означава"Преминаването е разрешено""
Щом не виждаме думата предимство означава ли, че имаме предимство?
Имаме ли конфликт между знаци и светлинен сигнал
за колата -
зелена светлина - означава"Преминаването е разрешено".
Б1 Пропусни движещите се по пътя с предимство!
Т13 Направление на пътя с предимство в кръсто
15:43 04.08.2017
265 чорба каша
Аз не виждам конфликт и нормата - Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци, относно предимството
е неприложима
накратко
имаме зелен сигнал - може да невлезем в крастовището и толкова, оттук нанатък имаме правила за преминаване през кръстовище, а именно - На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
Извод - Автобуса.
Коментиран от #266, #267
15:52 04.08.2017
266 Бръм
До коментар #265 от "чорба каша":
Точно това мислех да напиша и аз след като изчетох фейса на СБА по казуса. Възниква въпроса КЪДЕ/КОЕ е несответствието?! Ерго опираме до тълкуване на юридически термини, а там нещата не са толкова еднозначни...Имах спор с унифорнен кой е с предимство и според него безспорно беше завиващият надясно пред правещият обратен завой...и щеше да е прав ако предположим, че става въпрос за ЕДНО кръстовище... Но едно кръстовише ли е когато завиващият на дясно е на 30м от мястото на пресичане на основните пътища? Месеци по късно за завиващите надясно светофара изчезна и си остана знака стоп! Смех... Също слизам от налез и знак Б1... Убаво, ама при непрекъсната линия между платното от надлеза и булеварда? Когато искаш да се включиш вече не си в зоната на "кръстовището", а и по същество такова няма защото по дефиниция кръстовище е когато два пътя се пресичат, а те не се... Букеварда от 2 ленти става с 3... Хубаво лаете, закона, закона...ама не всичко е еднозначно та...
16:17 04.08.2017
267 Този коментар е премахнат от модератор.
268 JEEP
До коментар #225 от "Пазарен Либерализатор":
Евала брат. И аз съм така. Докато не им заврем вратите в купетата няма да се научат.Срам ме е като чета тези над 200 поста!
То бива бива ама толкова вече е прекалено. Като сте такива отворковци, дайте да я разиграем ситуацията на живо. Само после да не се оправдавате, че и полицаят не разбира
Коментиран от #277
16:22 04.08.2017
269 КРИСТАЛНО
Коментиран от #278
16:27 04.08.2017
270 ГЛУПАЦИ!!!!
ПРИ НЕСЪОТВЕТСТВИЕ НА ПЪТНИТЕ ЗНАЦИ СЪС СВЕТОФАРА И ПЪТНАТА МАРКИРОВКА НА ПЪРВО МЯСТО СЕ СЪОБРАЗЯВАМЕ СЪС СВЕТОФАРА,СЛЕД ТОВА С Пътните ЗНАЦИ И НАЙ-НАКРАЯ С ПЪТНАТА МАРКИРОВКА!
GOOD LUCK.
16:28 04.08.2017
271 взел книжка
16:29 04.08.2017
272 Бръм
Смех...
16:31 04.08.2017
273 ебати трудното
16:32 04.08.2017
274 Егаси Костов
16:35 04.08.2017
275 дедо
16:43 04.08.2017
276 Трактор Бойс
До коментар #225 от "Пазарен Либерализатор":
Карам комбайн и влизам понякога на такива кръстовища.16:43 04.08.2017
277 ГГГГГГГГГГГГГГ
До коментар #268 от "JEEP":
ПРИ РАБОТЕЩ СВЕТОФАР ЗНАЦИТЕ НЕВАЖЪТ16:44 04.08.2017
278 Трол
До коментар #269 от "КРИСТАЛНО":
Едно време на такива като тебе талоните им ги вдигаха към небето и през дупките им гледаха звездите!Коментиран от #341
16:44 04.08.2017
279 Калашников
Не може едновременно да се спазват указания на светлинен сигнал и на знак - гледа се светлинния сигнал.. А вие какъв сигнал сте получили, че сте решили да пренебрегнете по-високо приоритетния светофар и да отдадете внимание на по-ниско приоритетния знак само вие си знаете, ама по-добре не се качвайте да шофирате....
16:47 04.08.2017
280 Геманец
16:48 04.08.2017
281 Боби
16:51 04.08.2017
282 леле
16:58 04.08.2017
283 ААА
16:58 04.08.2017
284 бум
Това шофьорът на автобуса дали го знае?
17:00 04.08.2017
285 Байо Знайо
17:03 04.08.2017
286 Спас
17:03 04.08.2017
287 200лвКнижкаБАС
Коментиран от #289
17:08 04.08.2017
288 Немезис
17:09 04.08.2017
289 Пазарен Либерализатор
До коментар #287 от "200лвКнижкаБАС":
Светофара "отменя" всички маркировки, освен жив регулировчик.17:10 04.08.2017
290 ААА
17:10 04.08.2017
291 Петко
17:14 04.08.2017
292 Мими
17:15 04.08.2017
293 Баш Тъпчо
17:24 04.08.2017
294 Гост
Коментиран от #300
17:28 04.08.2017
295 ААА
17:28 04.08.2017
296 Вълкъ
До коментар #258 от "Уser":
Още милиони км. Да минеш пак няма да знаеш правилника.17:37 04.08.2017
297 Вълкъ
До коментар #230 от "Уser":
Още милиони км. Да минеш пак няма да знаеш правилника.17:45 04.08.2017
298 Данчоооооо
Коментиран от #303
17:47 04.08.2017
299 Вълкъ
Коментиран от #301
17:47 04.08.2017
300 Немезис
До коментар #294 от "Гост":
Еми то по тая логика ако на колата и свети червено тоя с автобуса откъде ще знае как ,кога и какво и свети на колата завалията (освен че е НА ПЪТЯ С ПРЕДИМСТВО )а пред колата се мъдри знак Б1(който се вижда и от водача на автобуса какъв е поради специфичната си форма НЕ СЛУЧАЙНО Е НАПРАВЕН ТАКЪВ) А знакът гласи следното ПРОПУСНИ ДВИЖЕЩИТЕ СЕ ПО ПЪТЯ С ПРЕДИМСТВОКоментиран от #308, #327
17:52 04.08.2017
301 Сандерс
До коментар #299 от "Вълкъ":
Първо се гледа светлинна сигнализация,след това пътните знаци и накрая пътната маркировка.Е казуса лекият автомобил е с предимство.17:53 04.08.2017
302 Лупи
17:58 04.08.2017
303 Този коментар е премахнат от модератор.
304 Ядеитн
18:12 04.08.2017
305 отчаян
Коментиран от #306
18:22 04.08.2017
306 Гост
До коментар #305 от "отчаян":
По-ясно от това няма.Колата е с предимство при работещ светофар, а ако той не работеше, щяха да се гледат знаците. От такива, които мислят, че автобуса е с предимство са произшествията, а не от джигитите, ама се иска разум за да се проумее това.
Коментиран от #307
18:37 04.08.2017
307 Гост
До коментар #306 от "Гост":
т.е. отчаяне е прав.18:38 04.08.2017
308 Шеко
До коментар #300 от "Немезис":
Абе човече, гледай си твойте знаци, когато караш. Остави знаците на другите участници в движението.18:41 04.08.2017
309 Бронза
И така: въпросът ми е следният: Има ли несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството в дадената ситуация? Ако - ДА, защо? Ако не - защо?
За улеснение ще цитирам какво казва ЗАКОНЪТ:
Алинея (2): Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
18:50 04.08.2017
310 ясно и кратко
Коментиран от #311
18:55 04.08.2017
311 Коко
До коментар #310 от "ясно и кратко":
Би ли обяснил къде е несъответствието? Къде знаците пречат на светофарите и обратното?Коментиран от #336
19:01 04.08.2017
312 побългарски
Инак ако бяхме бяла държава колата и после автобуса !
19:01 04.08.2017
313 DBS
Разбрахме ,че правилника НЕ се знае масово.
Сега следват няколко предавания с ексклузивни репортажи от възлови кръстовища.Дрона и той може да дойде да хване готин кадър.И после в студиото обсъждаме с кат/дай,автоинструктор и некой друг активен потребител на фейсбук или други субстанции с очилца.И стигаме до извода , държавата и ситуацията с страната са такива.Системата е шит.Трабва нов закон.Иии толко.Забравяме.До следващия инцидент, и пак репортажи,дронове,експерти.Кръговрат.
Да КАТ и ДАИ може да не са мн адекватни ,но най неадекватни са хората,които масово като се качат на кола и не им пука от никой и нищо.И не се съобразяват с нищо.Всичко е вадволанното устройство и на всеки километър да сложат КАт или камера....ония като си е див и на 1.5тия км ще се пребие или недай боже ще пребие някой друг.
Та така .Мислете като карате.
19:08 04.08.2017
314 мкиннк
гледа се сфетофарната уредба
то ако главния път беше винаги с предимство то тогава защо е нужна сфетофарна уредба?
Коментиран от #316
19:16 04.08.2017
315 Уловка
Пътните знаци относно Предимството са всички знаци, които ти дават предимство или ти го отнемат ( Б1 "Пропусни движещите се по пътя с предимство" Б2 "Спри! Пропусни движещите се по пътя с предимство" Б3 "Път с предимство") и Тук в този случай се пита при тези обстоятелства на това кръстовище при работещ светофар кой е с предимство!!! Ето го и закона:
Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци ОТНОСНО ПРЕДИМСТВОТО, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
Несъответствие има..така че знаците за ПРЕДИМСТВО отпадат, повтарям..само знаците за предимството отпадат и ТУК на кръстовището има само знаци за предимството на пътя и указващи къде е пътя с предимство, НО АКО Не работи светофара, а нашия случай светофара РАБОТИ - значи колата е с предимство!!!
Коментиран от #325, #328
19:18 04.08.2017
316 Гост
До коментар #314 от "мкиннк":
Принципно си прав, но да знаеш, че сфетофара свети и това го прави светофар.19:21 04.08.2017
317 Good Game
Коментиран от #319
19:21 04.08.2017
318 Книжки за връщане!
19:28 04.08.2017
319 за медицинско
До коментар #317 от "Good Game":
Къв камион ве баце, отивай на очен лекар или сменяй дилъра !На картинката има само кола и автобус !
Коментиран от #320
19:49 04.08.2017
320 Бат Ваню
До коментар #319 от "за медицинско":
... ха ха ха... Камион......ха хахаааааа..........При работещ светофар .... кви знаци? ... ха хаха....и тва е глъвоблъсканица.....ха ха ха....20:12 04.08.2017
321 1234
Коментиран от #322
20:15 04.08.2017
322 Бат Ваню
До коментар #321 от "1234":
.... не бе , колата ..... щото е червена.... ааааааааааааа20:17 04.08.2017
323 Начко
20:19 04.08.2017
324 Роман дизел
20:40 04.08.2017
325 Ганьо Балкански
До коментар #315 от "Уловка":
А ти къде видя несъответствие между пътните знаци?20:46 04.08.2017
326 Работещ светофар
21:28 04.08.2017
327 Хвърляйкнижкатаааа
До коментар #300 от "Немезис":
Е по тъп коментар от 300 дадени наистина няма. Браво! Не се ли сещаш, че ако "по тази лигика" на колата свети червено, то тя ще е спряла на светофара, а автобуса ще си завие на зелено. Буахахахаха не не не, страшен просто! Книжката в тоалетната незабавно у водата два пъти пусни!21:33 04.08.2017
328 Бат Ваню
До коментар #315 от "Уловка":
...щехме да се подведеме....... гоуема е уолвката....... ха ха хааааааааааааааа21:39 04.08.2017
329 Бай никола
21:59 04.08.2017
330 Valeri
До коментар #2 от "АЗзззззззз":
Колата, защото има светофар и съответно отпада знака за път с предимство. Точно и ясно! Ако има регулировчик на пътя какво да минем през него, защото знака показва, че сме с предимство ли..22:17 04.08.2017
331 колата
първо светофар
второ знаците
трето маркировката
22:40 04.08.2017
332 Гост
22:50 04.08.2017
333 AGONDONTER
Колко хора дават предимство но буса!@#$@?
Ще сменя на жената колата с нещо високо около два тона!
23:04 04.08.2017
334 AGONDONTER
Колко хора дават предимство но буса!@#$@?
Ще сменя на жената колата с нещо високо около два тона!
23:10 04.08.2017
335 ДАИ
23:19 04.08.2017
336 ясно и кратко
До коментар #311 от "Коко":
Ти тъп ли си къв си ????Колата е с предимство при работещ светофар, а автобусът - при неработещ. Автомобилът е с предимство, защото според чл. 7, ал. 2 от Глава втора. "ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА" на Закона за движението по пътищата:
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали".
Както и според чл. 37, ал. 1 от Раздел VII "Завиване надясно или наляво" на Закона за движението по пътищата:
"При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства."
Айде стига вече с писаниците, стана ясно, че много хора са за проверочен и връщане на книжките имам предвид всички според, които автобуса е с префимство!
На останалите лек път и беьаварийно !
23:41 04.08.2017
337 Rosen
00:00 05.08.2017
338 Цървул седалките са му проблем
00:18 05.08.2017
339 Булшит
Въпроса е подвеждащ!
Само сфетовар(при равнозначни пътища) или само този знак.Явно знаците са сложени,ако светлинната уредба не работи,както е по принцип при равнозначни пътища,но сфетофара и точно този знак се самоизключват.Тази дебилщина я има в кв.Владиславово, гр.Варна...
09:43 05.08.2017
340 инж Георгиев
10:23 05.08.2017
341 Тео сапуна
До коментар #278 от "Трол":
Бъди ларж бе колега пусни автобуса ,че иначе откъде 20 лева да си закърпиш гащите ....хахахаа ( смях си праим тука е не чаткаш ли ).13:14 05.08.2017
342 йордан
18:24 05.08.2017
343 ХРИСТО ХРИСТОВ
10:47 06.08.2017
344 КАТ
между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
между пътен знак, поставен на преносима стойка върху платното за движение, и останалите пътни знаци, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътния знак, поставен на преносимата стойка.
При строителство и ремонт, когато има временна пътна маркировка, положена с цел организация на движението за определен период от време, участниците в движението трябва да се съобразяват с временната пътна маркировка.
15:35 06.08.2017
345 Гост
Множество отговори са верни, но обосновката, включително дадената от компетентните органи не е съвсем коректна.
Според текста на закона и този на правилника за неговото прилагане, светофарът, както регулировчика и пътната маркировка не определят предимството (в някои редки случаи това може да не важи за маркировката).
Светлинната сигнализация и регулировчиците определят кой има право да премине и в коя посока. Предимството се определя от редица други правила и пътни знаци, като тези за завиване на ляво, преминаване през кръстовища на неравнозначни/равнозначни пътища, маневриране и др.
В този смисъл, ако в дефиницията на знак Б3 не бе изрично посочено, че регулира движението само в случаите на неизправна светофарна уредба и така нататък. То не може да се направи категорично заключение само на база на текста за конфликт относно предимството между знаци и светлинна сигнализация.
Има и множество коментари, че светлинната сигнализация отменя действието на пътните знаци - то е вярно само за определени пътни знаци или категории пътни знаци и тези положения са изяснени в закона и/или правилника за неговото прилагане.
Надявам се, че тази информация е полезна за читателите!
Хубав и ползотворен ден!
14:43 07.08.2017
346 АЗз ПРОКЛЕТНИКЪТ
00:46 11.08.2017
347 Хехе
Моля хората които не го знаят, както и онези с малоумните коментари от сорта на "Колата, защото и свети зелено", да се явят повторно на съответните изпити пред ДАИ, за да не създават проблеми по пътищата.
12:22 24.10.2017
348 Мари
До коментар #5 от "Гост":
☺ не би трябвало да има stop лента на пътя с предимство 🙄02:03 29.12.2017
349 Жив
До коментар #13 от "КАТ подкрепя ДАИ":
Щтом отпадат знаците след зелено да караме в насрешното или да направим едно обратно завойче или газ с 220 нали отпадат знаците абе като светне зелено се бием у автубуса22:14 17.03.2018
350 PlimP
:Д:Д:Д:Д тва да не ви е тото та го карате на ПОЗНАЙ , шофьор ли бе д аго опишеш
13:09 24.07.2018
351 Само разсъждавам
15:11 28.07.2018
352 иван
Коментиран от #355
18:37 23.03.2019
353 Стоян
23:04 25.01.2020
354 Този коментар е премахнат от модератор.
355 язе
До коментар #352 от "иван":
(2) Кoгaтo имa нecъoтвeтcтвиe мeжду cвeтлиннитe cигнaли и пътнитe знaци oтнocнo прeдимcтвoтo, учacтницитe в движeниeтo ca длъжни дa ce cъoбрaзявaт cъc cвeтлиннитe cигнaли.00:27 15.02.2021
356 Този коментар е премахнат от модератор.
357 Този коментар е премахнат от модератор.