Опасен ли е градският транспорт в София?

Цените на дребно за подобни аварийни чукове са около един долар

Публикувана: 27 Август, 2018 12:06
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 651

След трагедията с автобуса край Своге, отнела живота на 16 души, от организацията „Спаси София“ сигнализират за опасностите, които дебнат пътниците, ползващи градския транспорт на София. Активистите разпространиха снимки от автобусите и трамваите в столицата, показващи липсата или блокиране на задължителното аварийно оборудване в случай на възникване на извънредни ситуации.

В превозните средства липсват базовите системи, които улесняват евакуацията на пътниците в случаи на катастрофи. В много автобуси няма нито един авариен чук за разбиване на стъклото, а повечето аварийни кранове за отваряне на вратите липсват или са запечатани. “Имаме съмнение, че липсата на чукове и аварийни кранове е резултат на вътрешно разпореждане към служителите в гаражите те да бъдат премахнати, за да не се крадат” - коментират от активистите. Те допълват, че проблемът е особено забележим в колите на общинското дружество „Столичен Автотранспорт“. “Наблюдаваме пълна липса на задължителните елементи за пътна безопасност даже и в по-новите модели автобуси, които в София са доставени с фабрично вградени такива” - отбелязват от „Спаси София“.

Още по-фрапиращ е случаят с ръчките за аварийно отваряне на вратите в пристигналите преди по-малко от година зелени трамваи от Швейцария. Системите за отваряне на вратите при извънредни ситуация бяха напълно работещи, когато трамваите пристигнаха в София, но служители на „Столичен Електротранспорт“ са решили да ги блокират, запечатвайки ги. “Отношението на общинското предприятие към напълно функциониращата преди година техника е фрапантно. Недопустимо е работещи системи за безопасността на пътниците да биват унищожавани по този нецивилизован начин.” - коментира Андрей Зографски.

От „Спаси София“ призовават заместник - кмета по транспорта, г-н Евгени Крусев, и останалите компетентни институции да извършат незабавна проверка и да установят дали блокирането на аварийните системи в трамваите е направено по нареждане на ръководството на дружеството или е самоинициатива на работещите в депото. “Във всеки случай виновниците трябва да бъдат намерени и наказани за безотговорното им отношение към безопасността на хилядите пътници в градския транспорт на София” - допълва Гергин Борисов.

От „Спаси София“ поставят и въпроса как превозните средства на градския транспорт на София минават техническите прегледи, като не отговарят на изискванията и наредбите, постановени от Министерството на транспорта и изискващи всяко средство да е оборудвано с аварийни чукчета и кранове за отваряне на вратите. “Цените на дребно за подобни аварийни чукове са около един долар. Затова питаме г-жа Фандъкова дали животът на столичани е толкова евтин и какво прави ЦГМ с милионите, които получава от увеличената цена на билета и платеното паркиране, щом не може да гарантира минимална безопасност в превозните средства на градския транспорт?” - завършват от организацията и апелират управляващите да предприемат незабавни мерки, преди да е станал тежък инцидент.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.