Българското ръководство „Въздушно движение” /РВД/ ще обслужва най-голямото летище в света - в Истанбул. От РВД отчита нула минути закъснение при обслужването на самолетите. За последните 6 години въздушният трафик над страната ни е нараснал с 60 процента, а това налага и намирането на още ръководители на полети.
През последните години въздушният трафик над страната ни се увеличи драстично. Само за миналата година РВД са обслужили над 800 000 самолета, а това налага и приемането на нови хора, които да се грижат за безопасността на полетите.
„Имаме непрекъсната нужда от нови ръководители на полети, защото трафикът всяка една година нараства с доста сериозни темпове”, обясни Димитър Чунчуков пред Нова ТВ.
25-годишната бургазлийка Мартина Стоянова завършва архитектура. Заминава за чужбина, но решава да се върне. Търси си работа и я намира. От Земята започва да чертае пътища в небето. Работи напълно самостоятелно от няколко месеца, а ситуациите, които трябва да преодолява стотици.
„Доста моменти, в които усещаш, че нещата стават сериозни и знаеш, че от теб зависи безопасността на полетите. Имаше много бури миналото лято, облаци, самолетите трябва да заобиколят, не могат да прелетят през тях и всички искат да заобиколят от едно и също място”, разказва тя.
Именно в тези моменти, хладнокръвието на ръководителя на полета гарантира безопасността горе в небето.
„Трябва да запазиш спокойствие, самообладание и да покажеш всичко, на което са те учили, уточнява Мария.
Смели и търсещи истински предизвикателства хора търсят от РВД.
„Както пилота носи отговорност за пътниците, които вози в самолета, така пък ръководителите на полети носят отговорност за всички тези самолети и хора, които са в момента във въздуха”, обясни Димитър Чунчуков.
Пълните изисквания за тази професия можем да намерим на интернет страницата на РВД.
„Всеки, който има бакалавърска степен, без значение от специалността може да кандидатства за ръководител на полети, но трябва към момента на подаване на документите да не е навършил 30 години”, уточни Димитър Чунчуков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Японеца
Коментиран от #3
11:01 18.02.2019
2 Чистач
11:04 18.02.2019
3 гост
До коментар #1 от "Японеца":
Глупости пишеш! Само преди половин година в този сайт пак имаше такава статия.пак търсеха хора.И не ,не става с връзки,трябва и акъл!11:04 18.02.2019
4 Пища Хуфангел
11:06 18.02.2019
5 Дали
11:06 18.02.2019
6 Какъв да стана
11:07 18.02.2019
7 запознат
11:08 18.02.2019
8 лесно е да си гербераст
11:14 18.02.2019
9 Миризлив пор
Коментиран от #10
11:15 18.02.2019
10 запознат
До коментар #9 от "Миризлив пор":
Не е точно така, защото диспечерите също са хора, взимат болнични, а няма достатъчно резерв да се покрият смените. Това е може би най-регулираната професия по отношение на "извънреден труд". Не може просто така да си пишеш графика и диспечер "Х" да бичи смени до припадък. Тия работи се следят и от европейските въздушни власти. ;)11:32 18.02.2019
11 Silver albartos
Коментиран от #14
12:45 18.02.2019
12 Ко не
23:28 18.02.2019
13 БръмммммБамБуммм
10:05 19.02.2019
14 JEEP
До коментар #11 от "Silver albartos":
Стига сте писали глупости. Тва не ти е на чито ти фирмата - да се водиш на работа и по цял ден скатавка. Тези хора носят изключителна отговорност, а подреждането на въздушния трафик не е играчка. Тук място за скатавка няма! Всеки отговаря за определен сектор и трафик в небето. Ако ставаше само с връзки изобщо нямаше да видиш обява за работа, камоли статия във Факти.11:15 19.02.2019