ТЕМА: Войната на пътя
Новини

Шофьорските курсове да станат 2 000 лева

Броим хилядарки за нов мобилен, а се стискаме за пътната безопасност

Публикувана: 13 Юли, 2019 06:31
45 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4577
Шофьорските курсове да станат 2 000 лева
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.6 от 7 гласа.

Нека да направим шофьорския курс 2000 лева за цяла България, да плащаме от тях данък 500 лева, така 50 милиона на година да отиват към училищата. Така тези ученици, които са пешеходци, велосипедисти, мотористи, шофьори, ще завършват със знания. И на 18 г. този ученик да положи изпит по теория, ето ги тези 50 милиона лева, никой няма да се оплаче.

Това предложи Борис Гаврилов, председател на Български автомобилен съюз (БАС), по повод предложението часовете по практика в шофьорските курсове да се увеличат от 31 на 42 часа, съобщава „Канал 3“.

"С тези 2000 лв. инструкторът ще бъде истински преподавател, ще работи на хубав автомобил, и накрая всички ще са печеливши по системата. Хората нямат пари? А как имат 2000 лв. за един телефон, който изхвърлят след няколко месеца? С този курс от 2000 лв. ще имаме 50 милиона гарантирани към децата - ще излизат от автошколите към децата.

Обучението никога не е достатъчно, както е казал Мечо Пух - "Колкото повече, толкова повече. В случая с предложеното увеличаване на часовете по кормуване от 31 на 42 няма губещи. Ще го кажа другояче. Имаме на 100 курсиста 10 родени шофьори, имаме 20, които са средна ръка, и на останалите им трябва повече обучение. Всяко нещо, което ще доведе до намаляването на произшествията, е добре дошло", убеден е Борис Гаврилов, според когото "един нормален курс би трябвало да е в рамките на 2 месеца, няма да има претупване".

Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи, го подкрепи: "Шофьорският курс не е гарантиран от конституцията. Говорим за едни различни цифри, но как един родител е готов да даде 2000 лв. за телефон на детето си, а не може да даде 1000 лв. за да обучи детето си. Тази вечер всички ще сме на едно мнение. Истината е, че младите водачи досега реализират 20-25% от всички катастрофа. Защо? Защото не са добре подготвени. Системата допуска да бъде манипулирана. Вместо 31 часа, курсистите реално взимат малко над 10 часа".

За увеличения брой часове той посочи, че това трябва да се въведе едва когато е готова системата за контрол. "Тези 42 часа ги въвеждаме, когато стане готова системата за контрол. И в момента ИААА (Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация") подготвя системата за контрол, за да изчезне този бележник на курсиста, който се манипулира. Когато имаме реална система за контрол, аз съм убеден, че Автомобилната администрация ще въведе такава система, в която се вижда всичко - началото на часа, средната скорост, тогава ще влезе и това увеличение", добави Владимир Тодоров.

Според Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ), най-сетне се вижда светлина в тунела и то благодарение на жените.

"Аз съм участвал във всички работни срещи, работни групи, но в момента има една заместник-министърка (на образованието) Таня Михайлова, може би трябва да се появи жена, за да има реформа. Мисля си, че жените са по-смели от нас, мъжете: тази жена не се уплаши от институции и академии. Ще ви кажа, че има още една жена, която подкрепя подобно нещо - Малина Крумова (председател на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" - бел. ред.). 40 г. не вярвах, че нещо ще се случи", обнадежден е той. "От 3 г. вече експериментирам - имам два типа курсове, резултатът е с голяма разлика в полза на по-скъпия курс: над 90% изкарват от първи път (книжка), много по-уверени са."

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.6 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
onq s konq
1 Отговор
Първо да те питат каква кола ще караш като вземеш книжка защото ако е БЕЕНВЕ може и без пари да минеш!Така или иначе ще се пребиеш ...

Оценка:
-5 +29

ЖАЛКИ ГЮБРЕТА
2 Отговор
Направо 5000 лв. ще ставате и вие милионери!

Оценка:
-6 +64

Ghost13
3 Отговор
И задължителни опреснителни курсове на всеки 5 години за 1000 лв. + субсидия от държавата. Премахване на данъци и осигуровки за автошколите. Пенсиониране на автоинструкторите след 25 години служба. Само не разбрах от 100 деца колко имат телефон за 2000 лв.?

Коментиран от #5, #17


Оценка:
-8 +83

Експерт
4 Отговор
Реално ако сега един курс е 650лв. и часовете са 31 за шофиране като станат 42 часа цената трябва да стане 800 лв.

Оценка:
-2 +54

Експерт
5 Отговор

До коментар #3 от "Ghost13":


Много са им опреснителни на всеки 5 г. на всеки 2 г. по 1000 лв. и аз не разбрах къде ги вижда телефоните по 2000 лв.

Коментиран от #38


Оценка:
-8 +52

6
Този коментар е премахнат от модератор
Водач на МПС...
7 Отговор
Този е пълен миризливец(ЕВРЕЙН),от крадливото племе.Няма необходимост от ограбване на голяма част от умните кандидат водачи на МПС ,за сметка на ГЛУПАВИТЕ.(1% към 99%).Тези който провеждат курсовете за водачи на МПС да пресяват кандидатите,да не стават съучастници на престъпления-подкупи,недостатъчна преценка на кандидатите.Да не допускат до кормуване кандидат дори с минимални пропуски на писмения изпит.

Оценка:
-2 +43

Няма
8 Отговор
Значение колко ще е курса всичко опира до съвест и възпитание. Може и 3000 лв да го направят ти ако си простак няма да промени това. Вярно, че има независещи от шофьора обстоятелства на пътя. Няма се уважение един спрямо друг всеки гледа да те изпревари или да не даде път на друг. Всичко е ВЪЗПИТАНИЕ, СЪВЕСТ И УВАЖЕНИЕ. А това го няма в повечето млади шофьори мислят си, че са хванали Бога за шлифера и нищо няма да им се случи.

Оценка:
-1 +56

Чепа
9 Отговор
Направо 10 000 да станат...какво го тъниме?И гражданската поне 5000 ...мале не се наядоха

Коментиран от #10, #15


Оценка:
-2 +49

Румпела
10 Отговор

До коментар #9 от "Чепа":


Точно така, и ще платиме вехтите самолети за 6 месеца без да тегли кредит Боко!

Оценка:
-2 +28

Ррррр
11 Отговор
Жалката истина за България. Всеки иска да изцеди българина, да го направи още по беден. Да купуват нещо на възможно най - висока цена, а да получават възможно най- ниските заплати Нали за българина е приказката за работещите бедняци. Ето защо намаляхме за 30 години с 2 000 000 и продължаваме да се топим като нация, заради алчността на единици затриваме се като народ. Българина ще ражда по малко, никой нормален не иска детето му да расте в ненормална среда

Коментиран от #19


Оценка:
-1 +47

Гледач
12 Отговор
И 50000лв. да станат БЪЛГАРИТЕ напуснаха БЪЛГАРИЯ Кой ще плаща не знам?

Оценка:
-1 +31

Гост
13 Отговор
Ако гледаме телефоните, то следва да направят 50 лева курса. Ние ако имаме телефони, те освен телефони имат и нови лъскави коли, значи печелят безбожно много

Оценка:
-1 +21

14
Този коментар е премахнат от модератор
qwerty
15 Отговор

До коментар #9 от "Чепа":


Тъкмо това щях да напиша...

Оценка:
-0 +3

ДДРОнег
16 Отговор
Шофьорският курс може да те направи пълноправен шофьор, но може да те направи качествен шофьор - това идва с практиката и най-вече с културата !!! А доброто поведение на пътя се постига със СТРОГИ ЗАКОНИ !!! Това в България го няма, но го има в другите европейски страни, че и в неевропейски !!! Така че колкото и да оскъпявате шофьорския курс, качество и култура на пътя няма да постигнем !!!!!!!!!!!!

Оценка:
-1 +30

Хайл
17 Отговор

До коментар #3 от "Ghost13":


От 100 деца 20 имат такива телефони купени от родителите им,които за успешно взетата,не изкарана със знания и можене книжка ще им подарят бмв и тогава идва страшното...

Оценка:
-2 +15

Няма граници
18 Отговор
Алчността няма граници...... Умението да се шофира е базово, като грамотността. Крайно време е да влезе в учебните програми на училищата. Изпитът да е като матурата, който вземе книжка, вземе, който не да плаща след училище. Който няма средно образование, да няма право на книжка и социални помощи. Дебилизирахте нацията с това основно образование.

Оценка:
-2 +20

19
Този коментар е премахнат от модератор
filo
20 Отговор
Колко хора дават по 2000 за телефон бе муньовци долни. Единствената цел е шепа отрепки да се нагушат, но няма да стане.

Оценка:
-1 +22

Питбул
21 Отговор
Аз нещо не разбрах. Каква е разликата между 31 и 42 часа (освен 11) кормуване, при положение, че младият и неопитен шофьор си остава млад и неопитен шофьор?! Тези момчета и момичета не се пребиват, защото имат малко стаж, а защото все още не могат да шофират, но се надценяват зад волана, развиват все по-високи и високи скорости и краят идва с унищожен автомобил и няколко жертви (често водачът не е пострадал)... Освен това, по пътищата има роми без книжки и хора, които нямат правоспособност, защото им е била отнета, но още държавата не е способна да ги спре с ефективни мерки. 2 000 лева е цена, която не бих дал, ако трябваше да отново да карам този курс. По-добре в чужбина, където и инструктори те са други, и автомобилите са хубави, и пътищата са перфектни, а цената на курса е дори по-ниска, отколкото у нас, при това спокойно се заплаща с по-малко от една месечна заплата...

Коментиран от #41


Оценка:
-1 +15

Ggffff
22 Отговор
Това е редовният им номер на олигарсите. Първо казват 1 000, виждат, че народа негодува. После пускат мухата за 2 000, народа почва да негодува за тази цена. После ще свалят пак на 1 000, и народа ще каже по добре е от 2 000, и ТЕ пак ще са си постигнали своето. Номера да искаш от тях само

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +22

Димов
23 Отговор
При 2 бона за курсове, правоспособните водачи у нас ще намалеят с 3/4. Шофирането от отговорност ще се превърне в лукс. Като намалеят с 3/4 шофьорите, ще намелеят с толкова и движещите се лични МПСта. С колко ще падне оборота на бензиностанцията? С колко ще паднат приходите от ГО, винетки и т.н.? С колко ще се вдигнат цените на тези неща, в жалък опит да се задържи бизнеса?

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +8

Димов
24 Отговор

До коментар #23 от "Димов":


.... и колко от колебаещите се да емигрират в по-нормални страни, ще са вече категорични, че трябва да се махнат от България, час по-скоро?

Оценка:
-0 +11

Гербер
25 Отговор
Прав е човекът. Не може да си сред водещите държави по икономическо развитие и да се допуска автоинструкторите да мизерстват. В Германия струват 2500 - 3000 евро. Курсовете при нас спокойно трябва да са поне 5000 лева. Бензинът също е много евтин и не ни отговаря на стандарта. Надявам се генерал Бойко Борисов скоро да повиши акциза да има повече пари в държавата. Той мисли само за народа, но все пак и за държавните служители да помисли малко, да вдигне и там заплатите на депутати, министри. Благодарение на професионализма и далновидността на тези хора така бързо дръпнахме и задминахме водещи световни икономики все пак.

Оценка:
-7 +6

Коментар📝
26 Отговор
Абе ОТКАЧАЛКИ 55 000 ДЕЦА СЕ РАЖДЯТ НА ГОДИНА ДОКАТО НАВЪРШАТ 20г .Родителите им и половината от Тях са Напуснали Кочината.Дакото Навършат 25г.И Другата Половина са Напуснали.ХОРАТА Се ЕВАКУИРАТ НИКОЙ НЯМА ДА БАЧКА НА ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНИ С АФРИКАНСКА ЗАПЛАТА

Оценка:
-1 +11

баба Пена
27 Отговор
Аз искам 0,30 стотинки да е шофьорския курс, да не гледа този телефоните на техните деца колко струват, а да погледне на баба ви Пена пенсията от 136 лева от които 87 лева за лекарства заминават, а за тока и водата даже и борч вземам

Оценка:
-2 +12

28
Този коментар е премахнат от модератор
29
Този коментар е премахнат от модератор
30
Този коментар е премахнат от модератор
асда
31 Отговор
Цената на курсовете трябва да се намали.
Те така и така общо вето са фиктивни и в повечето случаи не надвишават 10 часа.
Едно 300-350 леФа е съвсем разумна цена. Демек 1/2 минимална разботна заплата.

Оценка:
-2 +8

Saguaro
32 Отговор

До коментар #22 от "Ggffff":


Абсолютно прав си.Искат да прехвърлят абсолютно всичко на гърба на раята.В Сащ платих някакви14-15$ за изпит,в цената имаш право да се явиш 3пъти.След като вземеш теория се яваваш на кормуване с твоя кола,един паркинг и градско15-20минути с3-4 кръстовища и това е.Надали имат повече катастрофи на глава от населението.

Оценка:
-1 +7

ванката
33 Отговор
и 5000 да станат идиота ще си остане идиот зад волана !!! не цените а качеството трябва да се промени !!!

Оценка:
-1 +11

шамар и вън от колата
34 Отговор
За да си добър водач трябва курсовете да се водят от училищата по автотранспорт с учители на заплата независеща от това дали късат или те свалят от колата, защото си зле. Курса струва 2000лв. Кой няма ти даде книжка като си плащаш? Това е бизнес. Иванчо като е доволен от теб - не викаш,благ си,обесняваш,ох леле мале - ще каже на Петър,Калоян,Димитър,Стоян и те ще дойдат при теб. Пет човека по 2 000 прави 10 000лв. Е как инструктора ще ти каже - момче, ти нямаш координация,не ставаш,от теб шофьор няма да стане, слизай от колата и марш. Да сте чули за бизнесмен, който не иска клиентите му да са доволни? Курса е вид услуга и ти трябва да си доволен. В колата камери, наблюдения, дрон,връзка със сателит, подслушване, амрикаска подводница слуша за морзов код, надблюдение за говорене със жестове и мимики...........инструкторите??? Ко прайте бе???? Мой приятел искара книжка. Не на 20г, а на 33г. Давам му да кара моята кола. Аз съм пасажер. Ще се престрояваме и го виждам - не гледа в огледалото, дава мигач, тръгва и аз ХВАЩАМ ВОЛАНА И НА ОБРАТНО ДЪРПАМ!!!! Ся ши ми кажат курса не учел. А ко прай курса? Учи те как да сменяш гумички на клапаните ли??? Или ка се сменя изгоряла горина помпа??? В интернет има знаци и клипчета всякакви на тая тематика.

Оценка:
-0 +6

Тираджия
35 Отговор
Защо много хора си мислят, че тая работа е лесна??! Приемете че не всеки става за шофьор.. като диагноза и толкоз! Като си платиш повече при доктора няма да станеш по малко болен. Като нямаш кондиция ръцете да в гьза и краката на хикс за теб - такси и обществен транспорт!

Оценка:
-1 +10

Бат Вал
36 Отговор
Курс в Гърция, за има няма 500 евро, и европейско свидетелство! А лакомите бг инструктори ще духат какво? СУПАТАааааааа....

Оценка:
-1 +5

Ами те са...!
37 Отговор
2000 лева вече, та и повече....!

Оценка:
-1 +2

Bubbles
38 Отговор

До коментар #5 от "Експерт":


Айде айде у клозето всеки втори мъкне айфон последен модел, за останалите прсототии няма да говоря.
Знаете да тегфлите кредити за джджи, почивки, парцали и пр. тъпотии, а ревете като трябва да плащате за да получавате качествено обучение да управлявате МПС.

Не че нещо, ясно е, че и така пак ще има скатаваници, пари под масата и подарени книжки щото на Ганьо това си му е в кръвта, но поне шанса да има отлив на тези случаи нараства дразтично.

Оценка:
-4 +0

Атанас
39 Отговор
И 10000 да станат файда няма.

Оценка:
-1 +4

Водач на МПС...
40 Отговор
Някой да каже ,каква е ползата за движението по пътищата на България, от предложението на ТОЗИ ,освен пладнешки ОБИР на кадидат-водачите на МПС.Ще намалеят ли произшествията,ще намалеят ли загиналите?

Оценка:
-1 +5

Хайл
41 Отговор

До коментар #21 от "Питбул":


Точно за това трябва да е висока цената,защото се напълни с некадърни шпфьори-късат ги по 5 пъти и накрая почват катастрофите,малко става като естествен подбор но без катастрофи,а пък колко % от циганите с книжки имат 6 клас и могат да пишат а е пълно с цигани с книжки

Оценка:
-2 +1

42
Този коментар е премахнат от модератор
43
Този коментар е премахнат от модератор
ттттт
44 Отговор
ДА ви кажа аз беден изтормозен от работа инструктор не съм видял,а и телефон за 1000лв. не нося, още по-малко пък го сменям на 3ри месеца!

Оценка:
-1 +2

Иван
45 Отговор
Само тъпанари и цигани останаха ,че и мнение дава глупакът..

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Алексей Милер
Председателят на "Газпром" пред журналисти, цитиран от "Интерфакс":
Газопроводът "Набуко" е сравним с опера, която дълго звуча на сцените на Европа, но после изчезна от репертоара."

Още бисери