ФАКТИ.БГ

Прокопаха първите 400 м от тунел „Железница“ на АМ „Струма“

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Публикувана: 18 Февруари, 2020 17:18
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2619
  • Прокопаха първите 400 м от тунел „Железница“ на АМ „Струма“ - 1
    Снимки: АПИ
  • ШРИФТ ПЕЧАТ
    Вашата оценка:
    Оценка 3.5 от 6 гласа.

    Прокопани са първите 400 м от тунела „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Строителните дейности на съоръжението започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната – 125 м. Това съобщиха от АПИ.

    Съоръжението ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери.

    Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е завършването му до януари 2022 г.

    Проектът за строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число и тунелът.

    Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението. Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене.

    Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия. При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София – Кулата.

    Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.


    Поставете оценка на статията:
    Оценка 3.5 от 6 гласа.

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    напредъка
    1 Отговор
    и каква новина е това, лента на всеки сто метра ли ще режем

    Оценка:
    -8 +14

    2
    Този коментар е премахнат от модератор
    мани мани
    3 Отговор
    аха номер 1 ме е изпреварил :) здравствуй тавариш... 4еки малко да извадя копейкити ... ей ти, на, дръж 3 копейки, заслужи си ги... даволен? а? ъ? некст плс

    Оценка:
    -9 +9

    Нане
    4 Отговор
    а под Шипка га?

    Оценка:
    -2 +7

    Гост
    5 Отговор
    важното е че е почнато, не вярвах да е в този век...
    главният въпрос е - кога ще затворят тръбите за ремонт?

    Оценка:
    -6 +5

    мали мали
    6 Отговор
    Забравили са тол системата ама тя не е важна

    Оценка:
    -1 +1

    Гошо
    7 Отговор
    Я покажете от кога им е разрешението за строеж и от кога работят реално? Все пак GP GROUP са там!

    Оценка:
    -3 +5

    Голем
    8 Отговор
    майтап ше падне ако изкопите от север и от юг се разминат с няколко метра при прокопаване на целия тунел...Хахаха

    Оценка:
    -5 +3

    Byg
    9 Отговор
    Браво , работи се строи се , прави се нещо полезно за сите българи , не е като да дремуцаш пред компа или в кабинетчето и да лееш злъч и помия по всички .

    Оценка:
    -2 +6

    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

    Ловци на бисери
    Ал Гор
    Бившият вицепрезидент на САЩ обвинява Доналд Тръмп за... глобалното затопляне
    Тръмп, предвид идеите, които представи, ще ни прати към климатична катастрофа"

    Още бисери