Седем са отворените оферти в тръжната процедура за избор на строител на тунела под Шипка, съобщи пресцентърът на Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ). Кандидати са китайска, турски и български фирми.
Обществената поръчка за проектиране и строителство предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н. Индикативната стойност на поръчката е 267 225 010 лв. без ДДС.
Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1280 календарни дни, или близо 3 и половина години. Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг, и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.
Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа), и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Предвижда се проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" да бъде предложен за финансиране от бъдещата оперативна програма "Транспортна свързаност" (2021-2027).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сюлейман Безумни
Коментиран от #26
18:30 29.04.2020
2 От любопитство
Коментиран от #11, #21, #22
18:33 29.04.2020
3 Boy&Co ltd
Коментиран от #13
18:34 29.04.2020
4 Йово
18:35 29.04.2020
5 майтапчийски
Коментиран от #9
18:38 29.04.2020
6 Асан
18:39 29.04.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Барба Ганьос
18:43 29.04.2020
9 ген.Майтапчийски
До коментар #5 от "майтапчийски":
Те Японските строители на софийското метро се пропиха, че Китайците ли?18:45 29.04.2020
10 Хемус
18:54 29.04.2020
11 Още нема толкоз напечатани пари
До коментар #2 от "От любопитство":
Че да се откраднат 😂😂😂Коментиран от #20
18:56 29.04.2020
12 Гост
18:59 29.04.2020
13 Вероятно
До коментар #3 от "Boy&Co ltd":
И с дама работника ! А чрез свои под под подподизпълнителни фирми ще работят ! Накрая последната ще се продаде на някой , който и керемида няма над главата си !19:00 29.04.2020
14 Васил
19:16 29.04.2020
15 ха ха ха ха ха
Коментиран от #18
19:21 29.04.2020
16 Османагич
19:37 29.04.2020
17 габровец от варна
19:55 29.04.2020
18 гост
До коментар #15 от "ха ха ха ха ха":
ВСИЧКИ големи строителни фирми в България участват във всички обекти !!! Това е договорката , ако не си наясно !! Просто тая , която има подразделения (дъщерни фирми) в района е главен изпълнител , другите са подизпълнители !! Така има баница за всички и "баце" няма какво да решава !!20:11 29.04.2020
19 ха да видим
20:45 29.04.2020
20 Сещай се
До коментар #11 от "Още нема толкоз напечатани пари":
Има нема, тоя тунел е проектиран още от Татово време, че и протести има, че е стратегически– директно на Дунав мост, но...не изгоден за някого, а и се говорят едни неща от стари хора,ако напиша, ще ми изтрият коментара.20:53 29.04.2020
21 Роки
До коментар #2 от "От любопитство":
Може би когато се сбъдне тунела при Кошарица,или пък тоя при Лозарево,а може и след това,като напечатат кинтите за гепане...21:15 29.04.2020
22 5555
До коментар #2 от "От любопитство":
Нямало техника, която да може да копае Петроханският камък!Бил някакъв специален лют гранит, дето чупел японската тунелната техника.
21:28 29.04.2020
23 Роки
21:54 29.04.2020
24 ч11
21:56 29.04.2020
25 Емигрант
22:19 29.04.2020
26 херодот
До коментар #1 от "Сюлейман Безумни":
Въобще нямаше да ти свърши никаква работа нито тунел нито мост!12:33 02.05.2020