България подготвя дело пред Съда на ЕС срещу Пакета "Мобилност", обяви транспортният министър Росен Желязков.
С 520 на 160 гласа новите разпоредби в ущърб на българските превозвачи бяха приети от ЕП.
Към делото са поканени да участват останалите страни от ЕС, които също са против: Румъния, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Малта, Кипър, Естония.
Разпоредбите за връщането на ТИР-а на всеки 8 седмици в страната на регистрация ще влязат в сила в началото на 2022 г., за връщането на шофьорите - след 20 дни, а за командировъчните - след 18 месеца.
Припомняме ви, че Европарламентът одобри без никакви изменения и трите правни акта, които са част от пакета "Мобилност".
Според приетите текстове новите правила ще помогнат за гарантирането на по-добри условия за почивка на водачите и ще им позволят да прекарват повече време у дома.
Според ЕП новите правила ще осигурят ясна правна рамка с цел предотвратяване на различни национални подходи, както и за гарантиране на справедливо заплащане за водачите.
Правилата за командироване ще се прилагат за каботажните и трансграничните транспортни операции, с изключение на транзит, двустранните операции и двустранните операции с две допълнителни операции по товарене или разтоварване.
Приетите правила в пакета "Мобилност" ще влязат в сила след публикуването им в Официалния вестник на ЕС през следващите седмици.
Така на практика българските забележки бяха игнорирани.
Пред БНТ евродепутатът Андрей Новаков обяви, че сега надеждите ни са насочени към Европейската комисия, която сама се отказа от този проект, нищо, че го предложи.
Очакванията ни най-вече са по оценката за въздействие на околната среда.
"Мисля, че няма еколог с диплома, който да каже, че пътуването на 40% от камионите празни без цел, без заплати за шофьорите е полезно за околната среда. Надеждите са ми насочени към комисаря по транспорт, който освен че идва от Румъния, прави ми впечатление, че има познания, не се е дистанцирал от бранша, че слуша какво казват шофьорите, превозвачите и вижда какво се случва по границите, каза Новаков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Нулев
Коментиран от #17
18:07 09.07.2020
3 И за какво е това дело хората си имат
Коментиран от #15
18:09 09.07.2020
4 пройчо
Коментиран от #18
18:10 09.07.2020
5 Stark
18:15 09.07.2020
6 Актуална Антена
я ли ще се дърви Желязко? 8седмици са два месеца бе Желязко. За два месеца по екватора да пътуват пак ще се върнат от там където са тръгнали, тез камиони. Какви празни километри бе Желязко? Ще ти се смеят началниците с задните си части бе Желязко. Търсел подкрепа! Бе ти нормален ли си бе, Желязко?
18:16 09.07.2020
7 НА ТЕСЛАТА ДРЪЖКАТА
18:23 09.07.2020
8 Алооо
18:29 09.07.2020
9 Гост
18:51 09.07.2020
10 Волна птичка
Коментиран от #11, #12
19:21 09.07.2020
11 И кое му е лошото на пакета за самия
До коментар #10 от "Волна птичка":
шофьор, който върши цялата черна работа срещу 1500€ заплата и го осигуряват на 300€ в България готоните му шефове или като не слиза от новия камион който шефа му изплаща със разликата от реалните осигуровки , или за това че се къпе по отбивките на магистралите като някой скот, или че ще трябва да спи в хотел като бял човек вместо в кабината на камиона.19:38 09.07.2020
12 Луд Камионджия
До коментар #10 от "Волна птичка":
Като то ти чета мислите си от бранша. Защо българските шофьори не правят 45 часовата почивка в Германия? Е въпроса ми е от бранша19:40 09.07.2020
13 ШОФЕР
19:44 09.07.2020
14 ХИЕНИИИИИ
19:46 09.07.2020
15 Смях
До коментар #3 от "И за какво е това дело хората си имат":
А каво спира шофьорите да започнат работа в друга страна, на техен договор? Кеф ти Испания, кеф ти и Германия.Може Италия, Англия, Холандия, Словения, Чехия, Полша!19:46 09.07.2020
16 ЧИБА ОТ БЪЛГАРИЯ
19:51 09.07.2020
17 срам ме е от тези бизнесмени
До коментар #2 от "Нулев":
За какво ще водят дело?Измененията са в полза на шофьорите, наредбата гласи следното:
Ако, един Български шофьор, кара камион във Швеция, то той трябва да получава Шведска заплата.
Това ли е лошото, че шофьора ще получава ,по-добра заплата?
Това е приносът на Шведите за изравняване на стандарта , на заплащане, а" ние мутрите" от България ще ги съдим?
01:01 10.07.2020
18 като балкантурист
До коментар #4 от "пройчо":
Росен Желязков карал ли е ТИР?Най-малко, 5 години да е бил зад волана в чужбина и тогава ,да седи в министерството и оправя милионите?
Такива ,като него кадри, от "Балкантурист" съсипаха държавата.
01:06 10.07.2020
19 Иван
17:12 12.07.2020