Аспаруховият мост във Варна е в добро общо състояние. Заключението е на независими пътни експерти от научноизследователската общност - преподаватели от Университета по архитектура, строителство и геодезия и Висшето строително училище „Любен Каравелов“, както и експерти от „Научноизследователски строителен институт - НИСИ“.
Изводите са в доклад, възложен от министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова след като в края на септември Агенция „Пътна инфраструктура“ инициира извършването на независима експертиза за здравината и експлоатационната годност на съоръжението.
В края на 2019 г. експерти от Института по пътища и мостове към АПИ също бяха извършили обследване на съоръжението и заключението е, че конструкцията на съоръжението е здрава и преминаването по него е безопасно. Това съобщиха от пресцентъра на АПИ.
Становището в доклада на независимите пътни експерти е, че след направеното обследване и извършените изпитвания на Аспаруховия мост е установено, че носещата конструкция предвид 44-годишната ѝ експлоатация е в добро общо състояния. А в значителната си част регистрираните дефекти и повреди влошават външния вид, без това да има пряко отношение към носещата способност на конструкциите.
Експертите препоръчват и мерки в краткосрочен план: подмяна на авариралата дилатационна фуга на стоманената конструкция в платното в посока Бургас - Варна и отстраняване на дефектите по разположените под нея елементи. Частични ремонтни дейности на фугата вече са извършени. Другите препоръчани мерки са почистване на фугите, при дъждовно време извършване на оглед за течове през тях, както и проследяване на движението на подвижните лагери.
Като мярка за подобряване на експлоатационното състояние на моста се препоръчва изработване на проект за ремонтно-възстановителни дейности, включващ пълна рехабилитация на пътното платно, ремонт на фуги и лагери, както и извършване на необходимите ремонтни дейности на стоманената връхна и стоманобетонните връхни конструкции.
В дългосрочен план, поради това че през годините на експлоатация на Аспаруховия мост нормите за проектиране и изпълнение са актуализирани и изменяни, както и за привеждане на конструкцията на съоръжението към настоящите изисквания, се препоръчва: извършването на задълбочено обследване, дигитализиране на цялата проектно-строителна и експлоатационна документация, преизчисления и при необходимост - ремонтиране и усилване на определени елементи. Всички тези дейности следва да бъдат анализирани, структурирани, приоритизирани и планиране в бъдеще, е становището на независимите пътни експерти.
Аспаруховият мост е в експлоатация от 1976 г. и се състои общо от 11 съоръжения. Той е основна връзка на ж. к. „Аспарухово“ с останалите квартали от община Варна. През 2016 г. започна поетапното обновяване на моста и досега са ремонтирани съоръжения 1, 2, 3, 4, 5 и 6. Вложени са около 7,5 млн. лв., а средствата са от бюджета на АПИ. На всички ремонтирани съоръжения е подменена хидроизолацията, монтирани са нови дилатационни фуги, подновени са тротоарните конзоли, положена е нова армировка. Нанесено е защитно покритие на армировката, както и на видимите бетонни покрития за повишаване на устойчивостта при външни въздействия. Подобрено е отводняването на съоръженията. Положен е нов асфалтобетон, монтирани са нови ограничителни системи, отговарящи на изискванията и стандартите за ограничителни системи за пътища. Положена е нова хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 24КУ
Други думи са излишни.
Коментиран от #17
16:22 22.10.2020
2 2loop
16:23 22.10.2020
3 от моста висят
16:23 22.10.2020
4 NEMESIS
16:25 22.10.2020
5 гост
16:25 22.10.2020
6 Щом е в добро състояние тогава пак си
16:26 22.10.2020
7 ЪРП
КОЛКО РУШВЕТ ИМ БУТНАХНЕ НА "НЕЗАВИСИМИТЕ КАЛИНКИ" НА ЧЕКМЕДЖЕГЕРБЕРАСОПИТЕЦИТЕ ЗА "ЕКСПЕРТНОТО" РЕШЕНИЕ?????
16:27 22.10.2020
8 ЪРП
CТРOИТEЛИ CЪC CEРИOЗНИ CТРOИТEЛНИ ФИРМИ И ТEХНИКA OТ РEГИOНA,....ВЗEМEТE CE OБEДИНEТE И НAПРAВEТE EДИН ВИCOКOКAЧECТВEН РEМOНТ НA ТOЗИ МOCТ !!!!!!!!!!
НAПРAВEТE НEЩO ДOБРO ЗA ВAC, ЗA CEМEЙCТВAТA ВИ И ЗA БЪЛГAРИТE OТ РEГИOНA!!!!!!!
В НИКAКЪВ CЛУЧAЙ НE РAЗЧИТAЙТE НA ПOРEДНИЯТ ДOЛНOПРOБEН И КOЗМEТИЧEН РEМOНТ C OГРAБВAНE НA МИЛИOНИ EВРA OТ OКРAДEНИ КAЧECТВEНИ МAТEРИAЛИ!!!!!!!!!!!!
OБEДИНEТE CE CТРOИТEЛИ И ЩE OCТEНEТE В ИCТOРИЯТA ДOРИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
16:28 22.10.2020
9 Гнида
16:28 22.10.2020
10 един шофьор
16:30 22.10.2020
11 ЪРП
16:32 22.10.2020
12 Гацо
16:35 22.10.2020
13 миш
16:46 22.10.2020
14 миш
16:50 22.10.2020
15 big
18:05 22.10.2020
16 chi
18:08 22.10.2020
17 незнайко
До коментар #1 от "24КУ":
Сега прочетах коментара Ви и се присъединявам към Вас . След 1990 година строителството е ПРИСВОЯВАНЕ НА ПАРИ !!! Как тогава 1 километър от първата част на магистрала в БЪЛГАРИЯ Варна - Девня струваше 1 000 000 тогавашни лева а сега само полагане на нов асфалт струва толкова !!! Камъните ли станаха по скъпи или производството на фракция ??? Не всичко се оскъпява от ЧАСТНИТЕ СТРОИТЕЛИ - КАПИТАЛИСТИ !!!18:23 24.10.2020