ФАКТИ.БГ

АПИ: Независими експерти казват, че Аспаруховият мост е в добро състояние

Аспаруховият мост е в експлоатация от 1976 г. и се състои общо от 11 съоръжения

Публикувана: 22 Октомври, 2020 16:20
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1569
АПИ: Независими експерти казват, че Аспаруховият мост е в добро състояние
Снимка: БГНЕС/Архив
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.8 от 5 гласа.

Аспаруховият мост във Варна е в добро общо състояние. Заключението е на независими пътни експерти от научноизследователската общност - преподаватели от Университета по архитектура, строителство и геодезия и Висшето строително училище „Любен Каравелов“, както и експерти от „Научноизследователски строителен институт - НИСИ“.

Изводите са в доклад, възложен от министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова след като в края на септември Агенция „Пътна инфраструктура“ инициира извършването на независима експертиза за здравината и експлоатационната годност на съоръжението.

В края на 2019 г. експерти от Института по пътища и мостове към АПИ също бяха извършили обследване на съоръжението и заключението е, че конструкцията на съоръжението е здрава и преминаването по него е безопасно. Това съобщиха от пресцентъра на АПИ.

Становището в доклада на независимите пътни експерти е, че след направеното обследване и извършените изпитвания на Аспаруховия мост е установено, че носещата конструкция предвид 44-годишната ѝ експлоатация е в добро общо състояния. А в значителната си част регистрираните дефекти и повреди влошават външния вид, без това да има пряко отношение към носещата способност на конструкциите.

Експертите препоръчват и мерки в краткосрочен план: подмяна на авариралата дилатационна фуга на стоманената конструкция в платното в посока Бургас - Варна и отстраняване на дефектите по разположените под нея елементи. Частични ремонтни дейности на фугата вече са извършени. Другите препоръчани мерки са почистване на фугите, при дъждовно време извършване на оглед за течове през тях, както и проследяване на движението на подвижните лагери.

Като мярка за подобряване на експлоатационното състояние на моста се препоръчва изработване на проект за ремонтно-възстановителни дейности, включващ пълна рехабилитация на пътното платно, ремонт на фуги и лагери, както и извършване на необходимите ремонтни дейности на стоманената връхна и стоманобетонните връхни конструкции.

В дългосрочен план, поради това че през годините на експлоатация на Аспаруховия мост нормите за проектиране и изпълнение са актуализирани и изменяни, както и за привеждане на конструкцията на съоръжението към настоящите изисквания, се препоръчва: извършването на задълбочено обследване, дигитализиране на цялата проектно-строителна и експлоатационна документация, преизчисления и при необходимост - ремонтиране и усилване на определени елементи. Всички тези дейности следва да бъдат анализирани, структурирани, приоритизирани и планиране в бъдеще, е становището на независимите пътни експерти.

Аспаруховият мост е в експлоатация от 1976 г. и се състои общо от 11 съоръжения. Той е основна връзка на ж. к. „Аспарухово“ с останалите квартали от община Варна. През 2016 г. започна поетапното обновяване на моста и досега са ремонтирани съоръжения 1, 2, 3, 4, 5 и 6. Вложени са около 7,5 млн. лв., а средствата са от бюджета на АПИ. На всички ремонтирани съоръжения е подменена хидроизолацията, монтирани са нови дилатационни фуги, подновени са тротоарните конзоли, положена е нова армировка. Нанесено е защитно покритие на армировката, както и на видимите бетонни покрития за повишаване на устойчивостта при външни въздействия. Подобрено е отводняването на съоръженията. Положен е нов асфалтобетон, монтирани са нови ограничителни системи, отговарящи на изискванията и стандартите за ограничителни системи за пътища. Положена е нова хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация.

Варна / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.8 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
24КУ
1 Отговор
Да почива в мир Тодор Живков!
Други думи са излишни.

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +21

2loop
2 Отговор
Хаха пак да си гласувате за герб и потника там у варна

Оценка:
-0 +20

от моста висят
3 Отговор
Този на транспорта министърчето големо пазене го пазат, та чак се ожени за една симпатяга от немане на работа. Айде ОСТАВКА

Оценка:
-0 +10

NEMESIS
4 Отговор
Я, на Потник не му се краде!?!? Явно независимият експерт не е схванал нещо какво са му наредили! Да се смени!

Оценка:
-0 +8

гост
5 Отговор
ние друго не сме чували от Апи, всички пътища са прекрасни българия , като коларски коловози и а нямаш здрави ръце като на борец а си се претрепал ...Апи Апи щъркел та хапи май

Оценка:
-0 +8

Щом е в добро състояние тогава пак си
6 Отговор
Си откраднете парите без да симулирате ремонти

Оценка:
-0 +3

ЪРП
7 Отговор
ЕЙЙЙЙ.........НАГЛЕЦИ БРУТАЛНИ!!!!!

КОЛКО РУШВЕТ ИМ БУТНАХНЕ НА "НЕЗАВИСИМИТЕ КАЛИНКИ" НА ЧЕКМЕДЖЕГЕРБЕРАСОПИТЕЦИТЕ ЗА "ЕКСПЕРТНОТО" РЕШЕНИЕ?????

Оценка:
-0 +4

ЪРП
8 Отговор
AПEЛ КЪМ ВAРНEНCКИТE CТРOИТEЛИ!!!!!!

CТРOИТEЛИ CЪC CEРИOЗНИ CТРOИТEЛНИ ФИРМИ И ТEХНИКA OТ РEГИOНA,....ВЗEМEТE CE OБEДИНEТE И НAПРAВEТE EДИН ВИCOКOКAЧECТВEН РEМOНТ НA ТOЗИ МOCТ !!!!!!!!!!
НAПРAВEТE НEЩO ДOБРO ЗA ВAC, ЗA CEМEЙCТВAТA ВИ И ЗA БЪЛГAРИТE OТ РEГИOНA!!!!!!!

В НИКAКЪВ CЛУЧAЙ НE РAЗЧИТAЙТE НA ПOРEДНИЯТ ДOЛНOПРOБEН И КOЗМEТИЧEН РEМOНТ C OГРAБВAНE НA МИЛИOНИ EВРA OТ OКРAДEНИ КAЧECТВEНИ МAТEРИAЛИ!!!!!!!!!!!!

OБEДИНEТE CE CТРOИТEЛИ И ЩE OCТEНEТE В ИCТOРИЯТA ДOРИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Оценка:
-0 +3

Гнида
9 Отговор
Апи-калинките на герб !

Оценка:
-0 +4

един шофьор
10 Отговор
Този мост е в експлоатация от 1976г. а ако го беше строил групата на Бокича до сега да е паднал сто пъти.

Оценка:
-1 +13

ЪРП
11 Отговор
ЧЕКМЕДЖЕГЕРБЕРАСКОТО "АПИ" С 2 ДУМИ НИ КАЗВА........"ИМА ОЩЕ ВРЕМЕ , ДОКАТО СТАНЕ ТРАГЕДИЯТА ОТ ГЕНУА-ИТАЛИЯ"........!!!

Оценка:
-0 +5

Гацо
12 Отговор
Я на тоя мост си въртех чикий при пълнолуние и сеги не можем да се отървем от женуря...Да се срути дано да е.а негаовата макя...

Оценка:
-2 +1

миш
13 Отговор
Само да питам ,че не знам-след 2009 г,като усвоихме милиарди,построи ли се нещо толкова голямо ,като тоя мост у милата ни родина?

Оценка:
-0 +3

миш
14 Отговор
Не моа да напариме курник днеска,къде ,ще издържи 40 годин.

Оценка:
-0 +1

big
15 Отговор
Та кои са "независими" експерти у нас? Който плаща, той поръчва музиката! Самите "експерти", ако не изкарат заложените параметри, повече няма да им се възлагат поръчки! Та, чий интерес ще защитават "независимо"?

Оценка:
-0 +1

chi
16 Отговор
На глупости да се наслушаш от управляващите...

Оценка:
-0 +1

незнайко
17 Отговор

До коментар #1 от "24КУ":


Сега прочетах коментара Ви и се присъединявам към Вас . След 1990 година строителството е ПРИСВОЯВАНЕ НА ПАРИ !!! Как тогава 1 километър от първата част на магистрала в БЪЛГАРИЯ Варна - Девня струваше 1 000 000 тогавашни лева а сега само полагане на нов асфалт струва толкова !!! Камъните ли станаха по скъпи или производството на фракция ??? Не всичко се оскъпява от ЧАСТНИТЕ СТРОИТЕЛИ - КАПИТАЛИСТИ !!!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Веселин Марешки
Лидерът на ВОЛЯ Веселин Марешки поставя условия на правителството
В партията сме пацифисти, не искаме да се отделят пари за въоръжаване"

Още бисери
ТОП 5