Изпълнените досега укрепителни дейности на пътя за Рилския манастир са предотвратили много по-голям срутищен процес. Това са изводите на експертите от първоначалните огледи направени днес, съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Утре работата на геолози и строителни специалисти продължава.
Изпълнените досега в 250-метров участък при 27-ми км на третокласния път III-107 Кочериново - Рила - Рилски манастир укрепителни дейности, които са позволили преди Коледа да се възстанови движението, са етап от укрепителните дейности на ската. Изградена е укрепителна стоманобетонна (джоб) стена с дължина от 150 м и височина 4.1 м, която поема натоварването на срутищното тяло като то е подсилено с микропилоти и анкери. За укрепване, стабилизация и ерозионнен контрол на ската е положена геокомпозитна рогозка, покрита с високоякостна стоманена мрежа. Тя е закрепена със стоманени анкери и монтажни скоби. По мнение на геолозите, ако тези дейности не са били предприети и изпълнени сега, срутищният процес е щял да бъде много по-голям.
Движението по третокласния път III-107 Кочериново - Рилски манастир остава временно ограничено в двете посоки, за да се гарантират безопасността, живота и здравето на пътуващите.
-10 +104
Коментиран от #30
-10 +139
-8 +78
-13 +92
-9 +80
Браво на вас умници, засипАхте ни с некви сложни термини а скалата пак си пада.
Ааа, тарикатлъкът бил в това, че щяло да бъде и по-лошо.
Коментиран от #16
-8 +90
Коментиран от #12, #19
-10 +86
-9 +28
Коментиран от #52
-11 +66
До коментар #9 от "kkk":
Има тиквостан.
-9 +30
-5 +46
-6 +66
-9 +45
До коментар #8 от "Браво умници":
Джоб стената по принцип не е за укрепване, а за да пречи на камъните да паднат на пътя, като периодично трябва да се почиства зад нея, микропилотите са някакви изгъзици на тема фундиране, анкерите също, явно ги е страх да не се завърти около основата и да се изтресе на пътя, другото е мрежичка, закрепена с клечки за зъби в нестабилна скала, надявайки се клечките да уплътнят скалата и да не се срути, но не би.
-5 +60
-7 +46
-5 +38
До коментар #9 от "kkk":
Той човека е дал парите , но Българина иска да мине на тънко и при строежа и при плащането на работниците.Как се купува нов Ролс Ройс тази година ако вложи всички пари по предназначение.на всеки проект се правят оценки на рискове, и ако бъдещото свлачище не е било отчетено то повече този Български пътен инжинер не трабва да бъде допускан да работи като такъв.
-7 +33
-7 +25
ХАХАХАА,
-6 +34
-5 +40
-6 +21
Коментиран от #27
-7 +33
-8 +17
-5 +25
До коментар #24 от "един от многото":
Какъв месец - откриване 29.12.2020, срутване - 9.01.2021г.
-6 +27
-5 +23
-7 +12
До коментар #3 от "Тъй":
Как стигна до тези изводи? Смяташ ли, че имаш поне малко компетентност по темата, за да даваш мнение? Въпросните експерти са учили, работили и постигнали много повече от теб. Срамота е човек като теб, без образование и знания, с ниско квалифицирана работа, да се изказва и да дава определения за неща, които не разбира.
Коментиран от #57
-16 +6
Природата си знае работата.
-0 +14
-0 +1
-1 +11
-0 +13
-0 +11
-0 +11
-0 +6
-1 +11
-0 +10
-0 +11
-0 +8
-0 +7
-0 +9
дообучават , тези псевдо-професионалисти.
-0 +7
-0 +6
-0 +6
-1 +6
Коментиран от #50
-0 +8
-1 +6
До коментар #48 от "гост":
ЗАПОЧВА ПОРЕДНИЯ РЕМОНТ НА РЕМОНТА ПО ГЕРБЕРСКИ. ЕТО ТАКА СЕ ПЪЛНИ ЧЕКМЕДЖЕТО НА МАФИОТО ББ. И ТАКА ДО КРАЯ НА СВЕТА.
-1 +5
-1 +5
До коментар #11 от "Гошо":
Инспектиращият съораженито, като специалист как не е забелязъл пропуските .......?
-0 +2
-1 +3
-0 +1
-0 +1
До коментар #30 от "Архитект":
хайде да не определяме кой какво е учил, току-виж си сбъркал нещо... Например да си учил за пожарникар, а да "инспектираш+ пътно строителство или завод за бойлери става ли? Или хореограф да определя тенденции в екологията? Инженер по поцинковани кофи да заема пост, на който и на юристи им би било трудно? Професионализъм значи, че построеното НЕ пада. Ако падне, значи дипломата е фалшива...
-0 +0