ФАКТИ.БГ

"Спаси София": Общината пак пробутва лобисткото метро до ИКЕА

Районът в момента е с ниско застрояване, тъй като се намира в подножието на Витоша, а пътниците са в пъти по-малко от необходимото за метро. Метрото ще даде възможност за значително презастрояване с големи сгради точно там, където то не трябва да бъде позволено, обясняват от организацията

Публикувана: 21 Април, 2021 10:53
21 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 4651
Колажи: Спаси София
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 16 гласа.

Градските активисти от "Спаси София" обявиха днес, че следизборно Общината отново се опитва да прокара изграждането на метро до поредния мол и ИКЕА. Градските активисти изтъкват редица причини защо метрото до там е нерентабилно и ще донесе далеч повече вреди, отколкото ползи както за района, така и за столичани.

„Районът в момента е с ниско застрояване, тъй като се намира в подножието на Витоша, а пътниците са в пъти по-малко от необходимото за метро. Метрото ще даде възможност за значително презастрояване с големи сгради точно там, където то не трябва да бъде позволено.“ – категоричен е Гергин Борисов.

От Спаси София твърдят, че удължението на метрото до ИКЕА е нелогично и от транспортна гледна точка. Те споделят данни на Общината, според които в района има само 1800 живущи и 8000 работещи попадат в обхвата му – много по-малко отколкото ежедневно превозва даже една автобусна линия. „Зоната спокойно може да се обслужва от автобусна линия, която да довозва до метро при Бизнес парка. Околовръстният път е с по 5 ленти в посока, по която автобусите ще се движат бързо и без задръжки. Защо ще строим метро успоредно на магистралата?“ – питат градските активисти.

Симеоновският лифт, който често се изтъква от управляващите в полза на метрото до планината, се намира на над 1000 метра от метростанцията. От организацията припомнят, че лифтът е частен и Столичната община няма механизъм, с който да принуди собственика да го удължи. „Витоша ски се съди с Общината, а ски центърът на Витоша почти не работи. Не е ясно как това подобие на лифт и ски зона ще генерират пътници като за метро, което има капацитет да превозва хиляди души всеки час.“ – обяснява Гергин Борисов.

Съществен проблем е и огромната сума, която ще бъде похарчена за изграждането на новия участък. Става въпрос за около 200 млн. лв., а ежегодната експлоатация ще струва на софиянци още около 5 милиона. „В момент когато градският транспорт на София е заплашен от фалит, е безотговорно да се пробутва метро до всеки мол! Имаме съмнение, че става въпрос за лобистко начинание, което и в полза на големите частни инвеститори там, както и собствениците на молове и магазини. Да не забравяме, че сред тях е и един бивш президент на страната, който е част от ГЕРБ. Но това не само ще бъде платено от софиянци, но и ще бъде вредно за дългосрочното развитие на града.“ – припомня Гергин Борисов.

Според независимия общински съветник Борис Бонев, парите трябва да се инвестират там, където носят максимални ползи за софиянци, а не за обслужване на нуждите на частни интереси, затворени комплекси и молове! „С парите, които бихме дали за метро до ИКЕА може да се построят много по-важни проекти и ефектът за софиянци ще бъде далеч по-голям. Не трябва всички налични средства да инвестираме в проекти, от които големите фирми лесно усвояват, докато градът ни потъва в мизерия. Далеч по-голям проблем за софиянци са мизерията в кварталите, състоянието на междублоковите пространства, разпадащите се улици и тротоари, липсата на паркове и детски градини… Парите трябва да отидат за тях!“ – категоричен е Бонев.

От "Спаси София" призовават гражданите да се включат активно в общественото обсъждане и да изразят позицията си. То ще се случи този четвъртък (22.04), от 17:30 ч., а за участие е необходимо да се следва този линк: https://city-council-sofia.webex.com/city-council-sofia/j.php?MTID=mc4bd63a3e34f5be4eb3a2dd541eb2b8b

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Електра
1 Отговор
Ха ха ха, ако слушаха тая вредна организация, като Затрий София, метро нямаше да има...

Оценка:
-39 +15

сила
2 Отговор
ТАКА НАПРАВИХА С ПАРАДАЙС,ГРУЗИНСКИЯ ЕВРЕЙН С АВСТРИЙСКИ ПАСПОРТ ПЛАТИ НА ТИКВАТА....за Давид Михайлович става въпрос

Коментиран от #8


Оценка:
-7 +36

Важното е дупка да се копа бетона
3 Отговор
Да се лее милиарди да се грабят и тиквата да обикаля и да вряка кво бил построил😂😂😂😂😂😂

Оценка:
-8 +36

Чиче
4 Отговор
Спаси София е мафия.

Оценка:
-30 +13

гост
5 Отговор
фандък- виж си улиците!Хиляди ,хиляди дупки-десетки гуми пробити на ден за радост на гумаджиите.Метро ще ми прави безобразницата!

Оценка:
-6 +33

Митко
6 Отговор
Абсолютно прави са от Спаси София. В момента има два автобуса които отиват до ИКЕА. Единият 111 минава покрай бизнес парка и спира на 150 метра от ИКЕА

Оценка:
-9 +41

ЗАРАЗНО ЗЛО
7 Отговор
Според еничарите от “Затрий София“, метрото трябва да започва от някоя пуста нива, и да свършва пак в някаква нива.

Оценка:
-32 +10

Митко
8 Отговор

До коментар #2 от "сила":


Така е, но сега поне квартала е презастроен, така, че метрото до парадайс е ОК. Но до Икеа не е, защото там вече е застроено!

Оценка:
-1 +8

BigBulgarianBoss
9 Отговор
Аз пък си мислех за лъч до бургас през Пловдив и Стара Загора. На всеки час влакче.

Оценка:
-2 +21

Посетител
10 Отговор
Затворени комплекси, казвате има там! Обикновено обитателите им не ползват градски транспорт, каквото се явява метрото - за тях е унижение да се мешат с простолюдието...

Оценка:
-0 +27

Станция Винкел
11 Отговор
Най-добре до Перник, ще е супер рентабилна линия и винаги пълна!

Оценка:
-1 +13

Жжж
12 Отговор
Лобизмът е за метро и до мола! Но в района е рехаво населен и няма логика да се набиват стотици милиони. Изтъква се, че може да се свърже лифта с метро- но как би станало, какъв бил ефекта не е ясно- лифта най не работи целогодишно даже...

Оценка:
-0 +22

Иван
13 Отговор
Защо не се продължи метрото в Люлин и към 5- ти микро район.Люлин е най -големия район.Защо да се строи метро до ИКЕА??Колко жители живеят в Люлин??Помислете за този район В най-големия квартал Има само една линия!!!

Оценка:
-0 +16

Патилан
14 Отговор
Еми логично е да има метро до най голямата въжена линия за достъп до планината.Събота и неделя МПСтата са до Икея в 4 ленти.И още толкова са горе на Витиша.И после се иска чист въздух.По скоро да се търси разширение на метрото във всички посоки,и един ринг да се направи.Прави впечатление ,че наред с всички разумни предложения Спаси София винаги играе на контра с другите инициативи и предложения.Нищо не се прави и с лифтовете на Витоша.А може Витоша да стане достъпна за всеки с въжени линии без достъп на МПСта целогодишно.

Оценка:
-17 +3

Електра
15 Отговор
Според еничарите от “Затрий София“, метрото трябва да започва от някоя пуста нива, и да свършва пак в някаква нива.

Оценка:
-17 +3

Софянец
16 Отговор
Ще го търсите Бойко,гадни чалгари и комунета

Оценка:
-9 +4

Пъдпъдъкова
17 Отговор
Ма тя умряла ма(за София става въпрос)

Оценка:
-1 +3

БАЙСТАВРИ
18 Отговор
НИЕ ГО ТЪРСИМЕ БОЙКО ОТДАВНА НО ТОЙ ИЛИ СЕ КРИЕ ИЛИ Е БОЛЕН .

Оценка:
-1 +4

БОЙКО ТИКВОВ
19 Отговор
Тoдoр Живкoв
Дo 9 Ceптeмври 1944 г., тaзи пaмeтнa дaтa, бългaрcкият нaрoд ce нaмирaшe нa ръбa нa eднa бeздъннa прoпacт! Cлeд дeвeти тoй нaпрaви cъдбoнocнaтa крaчкa нaпрeд!"

Оценка:
-1 +2

Спаси София
20 Отговор
Жендъри, спасявай си загреб фичка

Оценка:
-0 +0

Метро до Икея?? Има едни пари
21 Отговор
За Усвояване!! От там ще се въпрат обратно към Овшорките!! Това е важно за Борисов и Фандъкова!! Че пътниците са малко, няма значение, ЩЕЕ по леко на Мотрисите!!!

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове


Ловци на бисери
Гроздан Караджов
Депутатът от ДСБ Гроздан Караджов обсъжда пред БНР рулетката за мандати.
Тичането подир мандат прилича на лековатото подтичване на коте подир суджук."

Още бисери
ТОП 5