Last news in Fakti

22 Април, 2021 21:58 25 512 117

Лоши новини за хиляди шофьори в София

  • екостикери-
  • коли-
  • екология-
  • замърсяване

Обмисля се центърът да стане нискоемисионна зона и в дни с мръсен въздух там да не могат да се движат коли с ниска екокатегория

Лоши новини за хиляди шофьори в София - 1
Илюстративна снимка, БГНЕС

В центъра на София да не се допускат автомобили с нисък екологичен клас в дни с мръсен въздух, а улиците да се мият по-често. Това предвижда нова програма на кметството, която бе приета от Столичния общински съвет, предаде "Монитор".

В нея е заложена и система за контрол на тежкотоварното движение в града. Обмисля се центърът да стане нискоемисионна зона и в дни с мръсен въздух там да не могат да се движат коли с ниска екокатегория. Ограничението ще важи в дни с по-високи концентрации на замърсителите на въздуха през зимните месеци, като става дума за автомобили с еврокатегория 0, 1 и 2.

От общината ще продължат прилагането и „зелен билет“, който се въвежда в дни със силно замърсен въздух и струва 1 лв. за целия градски транспорт.

В документа се залага и разширяването на обхвата на синя и зелена зона.

Миенето на улици също е част от новата програма за подобряване на качеството на въздуха. Зам.-кметът по екологията Десислава Билева коментира, че Столичната община е увеличила миенето в града през тази година и продължава работата по програмата за премахване на т.нар. кални точки в кварталите. Именно те са източник на прах във въздуха.

С цел подобряване на качеството на въздуха кметството ще продължи изпълнява проекти за безплатна подмяна на старите печки на дърва и въглища с нови екологични уреди за отопление. Стартира и подписване на договорите с одобрените домакинства. Документацията на 1500 вече е напълно готова.

СОС прие и отчет на мерките приложени през миналата година в борбата с мръсния въздух. Одобрени са били над 5500 кандидати и се провеждат обществените поръчки за доставка на отделните видове отоплителни системи. Привлечени са европейски средства за подмяна с екологосъобразни системи печките на около 20 хил. домакинства.

Продължила е и работата по монтиране на така нар. коминни филтри. През 2020г. са монтирани 428 филтри, като към 31 декември 2020 г. общият брой на монтираните по договора филтри е 474.

Въведени са изисквания към дървесината, използвана за битово отопление, за да се ограничи ползването на дървесина с висока влажност.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 60 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BigBulgarianBoss

    66 10 Отговор
    И когато завали моя си моя.

    Коментиран от #22

  • 2 Ники

    90 123 Отговор
    Не нискоемисионни - НИКВИ коли в центъра, само градски транспорт.

    Коментиран от #7, #36

  • 3 ТаУмВзе

    121 28 Отговор
    Те първа почти паднала долна герберастия ще Отмъщава.

    Коментиран от #69

  • 4 Софиянец

    167 14 Отговор
    Подземни паркинги трябват, по два часа обикалям.

    Коментиран от #113

  • 5 честен ционист

    45 126 Отговор
    Накрая ще ви сберем всички в Люлин и ще вдигнем оградите, пък си карайте там, колкото си искате. Центърът ще бъде зона за европейци с електрически автомобили, както повелява за една европейска столица, макар и наща да е фалшива.

    Коментиран от #27, #43

  • 6 Нека да се определя не екологичния клас

    119 12 Отговор
    Ами колко грама СО2 отделя колата на км. Така няма да се стига до ситуацията един Смарт да не може да влиза в центъра, но затова пък едно Ауди РС със 700 коня и 8 цилиндров двигател да може.

    Коментиран от #52, #95

  • 7 зелен талибан

    57 7 Отговор

    До коментар #2 от "Ники":

    И по 5лв билетчето..
  • 8 Бай Шиле

    134 12 Отговор
    Лобито на вносителите на нови автомобили пак атакува.

    Коментиран от #117

  • 9 Майна

    134 7 Отговор
    Да се качват тия от парламента на колелета , да пътуват с метрото..., така се дава пример. Хората назапад могат, вие в Б Г -не..Да ви се ...и селяните..
  • 10 Шампиона

    154 18 Отговор
    Ами какво правя аз, като моята кола е Евро 2, но пък е с газова уредба и следователно е доста по екологична от дизел Евро 4-5 да речем ? Пак се мислят едни неща, а всъчност са недоизмислени за пореден път..Видяла жабата, че подковават коня и тя навирила крака..Цялата идея е за повече приходи в хазната, а не за "чистия" въздух...

    Коментиран от #53, #71, #110

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 шоп

    44 31 Отговор
    Аз там с кола не ходя. Само селяните им е мъка.
  • 13 Панчо Виляс

    45 4 Отговор
    На всички с 200 -без лубрикант, оле!
  • 14 Wee

    97 2 Отговор
    С една дума бедните да го дух.т , за сега тия ограничения , после и други . Файтоните ще се върнат на мода .
  • 15 питам защо

    115 8 Отговор
    въпросът е -
    защо заради мръсния въздух на софиянци трябва цялата страна да плаща за допълнителен стикер и проверка - плюс 5 лв на преглед.
    Примерно в Бяла Слатина омуртаг смолян нямат такъв проблем

    Защо бе лапачи от ДАИ

    Коментиран от #98

  • 16 Авто спеца

    88 8 Отговор
    Колите на метан и пропан замърсяват по малко от новите дизели и бензинови!!!
  • 17 Че това е добра новина...

    19 25 Отговор
    Дори и за шофьорите... и те дишат тоя въздух и не са постоянно с автомобил.
  • 18 Петър

    20 38 Отговор
    Много се радвам, за което
  • 19 Партийния Дом ⛦

    48 10 Отговор
    Нали сте в съюза на богатите ЕС купувайте си нови коли на ток българи!
  • 20 BigBulgarianBoss

    35 4 Отговор
    Хахах столичани от 5 години. Хихи самозабравите се бе. Когато пуснаха първия тролей на село подуене ли станахте столичани или когато панелка в дружба даже и за без пари никой не искаше да я вземе. Харесвате ми

    Коментиран от #26

  • 21 Чиче

    63 7 Отговор
    Електрическите коли са скъпи, собствениците им, съмнителни, но не плащат данък, и зона??? Колко да са екологични? Тец на въглища, Аец с некалкулируеми разходи зо отпадъци, а разкомплектоването един ден, колко ще струва!!! Възмутен съм.
  • 22 Брендица

    12 12 Отговор

    До коментар #1 от "BigBulgarianBoss":

    Падат ли мъгли, моя си, моя. Еех га бях дива тинейджърка😂 я слушах..
  • 23 Играчите

    36 5 Отговор
    с ''чипосаните'' дизели и изкормени DPF и катализатори ще трябва да ''изпъкват'' от трамвая.
  • 24 Кучето Борко

    52 4 Отговор
    Градския транспорт е опасен. Върлува Ковид.
  • 25 Smart

    88 9 Отговор
    Фандъчката пак е намерила начин да цака софиянци допълнително - факирка е на това - все пак школата на ГЕРБ си казва думата. Стикери, допълнителни прегледи, зелено билетче, забележете, не без пари, а срещу един лев... Така е драги софиянци, като не искахте да се мобилизирате на изборите и позволихте на факултета и администрацията да ви решат съдбата... И на същите тези, трябва да плащате сега, все някой трябва да плаща масрафа... Иронично, а?

    Коментиран от #103

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Фандъкова

    39 6 Отговор
    Фандък не пуска. Ще спите по време на изборите, а? Толкоз още на изборите за европарламент можеше да го изринете.
  • 29 Фандъкова

    28 8 Отговор
    Фандък не пуска. Ще спите по време на изборите, а? Толупа още на изборите за европарламент можеше да го изринете.
  • 30 Мой

    65 12 Отговор
    Зам. председателката на герб, другарката фандъкова не става за кмет на град като София. За 10 години управление НИЩО, абсолютно с НИЩО не подобри живота на 2 милиона човека. Презастроено, мръсно, прашно и умират хора. Не знам какво трябва да стане, за да се махне, но се надявам да стане по-скоро.
  • 31 Сър Ник - коуч и инфлуенсър

    18 44 Отговор
    Правилно решение. Освен това незабавна забрана на нова регистрация на дизели по стари от 10 год.

    Коментиран от #34

  • 32 Абе да ви питам

    38 3 Отговор
    Ако требе да ида спешно до болницата линейката ли да чакам или с гоуфо 2-ка да си ода в такива дни.
  • 33 Точно

    16 34 Отговор
    На много места е така. Под Евро 3, пълен аут. София има и метро, така че няма да е такъв проблем.
    В Австрия има емисионни стикери за определени провинции.
    В Париж има такива.
    И на други места.

    Коментиран от #70

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Дедо Пене

    29 1 Отговор
    ИМАМ ПАСАТ ВЕЧЕ 19г., КОЙТО Е ЕКО КАТЕГОРИЯ 3 И Е ПОДЪРЖАН БЕЗУПРЕЧНО В СЕРВИЗ. ТОВА ОЗНАЧАВА И ЧЕ 20годишни АВТОМОБИЛИ ЩЕ МОГАТ ДА ВЛИЗАТ В ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ. КАКЪВ Е ПРОБЛЕМА И СЕНЗАЦИЯТА В СТАТИЯТА ТОГАВА???

    Коментиран от #105

  • 36 Тра-ла-ла

    41 4 Отговор

    До коментар #2 от "Ники":

    И индийците, които живеят на социални помощи да грабват рикшите да возят хората из центъра, че да си заработят парите, които получават!

    Коментиран от #57

  • 37 Бай

    58 1 Отговор
    Интересно ми е докъде ще се разширява зелена и синя зона?! И къде отиват парите от зоните и за какво, също ми е интересно ..
  • 38 Петър

    3 3 Отговор

    До коментар #34 от "Asdfg":

    Колко пари е?
  • 39 Някой умен трябва да ги мисли тия неща

    12 34 Отговор
    И данъците трябва да са на база еконорма, не да иарам кола на 2 години с еконорма 6А и да плащам 500 лева а бай Ганя с гола на 30 години и еконорма 1 да плаща 100лв, няма логика просто🤔

    Коментиран от #67, #76

  • 40 muncho

    5 4 Отговор

    До коментар #34 от "Asdfg":

    колко пари е, хахаха, ..чади си на село с него, сигурно и джанти си му турил, на ниска гума)))
  • 41 vvvvv

    28 1 Отговор
    Аз живея в центъра, но освен един път в месеца циганка да се разхожда с метла, друго няма.
  • 42 чудесна новина

    13 9 Отговор
    "Лоши новини за хиляди шофьори в София" - кое му е лошото?

    Коментиран от #46

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Мммммм

    25 2 Отговор
    Добре де моята е бензин метан. Най еко след ел.колите. Но катоя регистрирах преди доста години никои не държеше на еко нормите и не е отбелязана. По принцип излиза от завода с евро 4. И кво сега не мога да ходя до центъра . Или трябва прегледите да са наистина прегледи или нищо да не барат
  • 45 Въпросче

    19 0 Отговор
    Онзи с Ламборгинито ще може ли да влиза? :))))
  • 46 Лошото е, че ше пускат

    5 4 Отговор

    До коментар #42 от "чудесна новина":

    Евро 5 нагоре категории.
  • 47 А така.......

    22 3 Отговор
    Колите на метан и газ ще ги освободите ли от данъци, като екологично чисти???
  • 48 8755

    5 15 Отговор
    В центъра само с електрически и хибриди.
  • 49 Фак ти

    30 8 Отговор
    Критерият трябва да бъде измерването на газовете при техническият преглед на автомобила , а не категорията ! Голяма част от колите с бензинови двигатели са на газ ! През ауспуха им излиза само вода в газообразно състояние а не изгорели газове от бензин или нафта !
  • 50 гост

    6 4 Отговор
    Чудесна новина.
  • 51 ФАНДЪК 4

    32 5 Отговор
    сега разбрахте ли че фандъкова е бойко И БОЙКО Е ФАНДЪКОВА - КРАДЦИ И ПРЕСТЪПНИЦИ ОПРАВДАВАЩИ СЕ ЧЕ РАБОТЯТ ЗА НАС ! ТАЗИ ДРУГАРКА ТРЯБВА ВЕДНАГА ДА СЕ ИЗЧАГЪРТА ОТ СОФИЯ !
  • 52 Бате

    2 25 Отговор

    До коментар #6 от "Нека да се определя не екологичния клас":

    Бате като си беден що мрънкаш ? Аудито е със старт стоп система, най-модерен двигател ама като не можеш , дай да ти даваме ти с тая детска количка да си джиткаш.
  • 53 Жоро

    11 8 Отговор

    До коментар #10 от "Шампиона":

    Защото не е по-екологина. Отделя много повече С02 отколкото кола на бензин или дизел. Даже коли с фабричен газ или метан на бензин се представят по-добре. Единственото в което е по-добро метана и газта са азотните окиси, те са много по-малко.
  • 54 Браво

    8 10 Отговор
    Супер новина. Кому са нужни печки и бангии по улиците? Нали искаме в Европата
  • 55 Хайл

    50 1 Отговор
    Обмисляли....а защо не обмислите да спрете да горите боклуци в тецовете,да спрете избирателите си да се греят с каквото им падне зимата,да миете улиците поне веднъж месечно,като давате разрешително за строеж да се изисква и съответнен брой места за паркиране,да намалите цената на билетчето.....можете само да крадете и да лъжете
  • 56 ТИР

    31 1 Отговор
    А НСО на Ел Автомобили ли ще минат,,,?
  • 57 Селяндур

    6 5 Отговор

    До коментар #36 от "Тра-ла-ла":

    Хаха, това е супер идея, браво!
  • 58 hri100

    6 9 Отговор
    Това е добра, а не лоша новина.
  • 59 шофер

    13 4 Отговор
    Ние на село нямаме зелена зона освен на поляната ,що да плащам заради софиянци .

    Коментиран от #64

  • 60 САТЪРА НА ХАНА

    7 8 Отговор
    ТРЯБВА ДА СЕ ВЪВЕДЕ ДАНЪК 5% ЗА ТОВА ЧЕ ЖИВЕЕШ В СОФИЯ, ВАРНА, ПЛОВДИВ И БУРГАС ....
    .....................
    И ПАРИТЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ ЗА РАЗВИТИЕ НА ПО-МАЛКИТЕ НАСЕЛЕНИ МЕСТА
    ..................................
  • 61 Countryman

    5 6 Отговор
    Аз предлагам на власт имащите по добра идея: вместо да забраняват на колите с ниска екокатегория да влизат в центъра да пуснат ЕКО билетче за ден (примерно 10 лева) и тия копои от паркинги и гаражи докато си обикалят (по принцип ) да продават. Искаш в центъра ама колата ти не става--плащаш билетче и си готов. Готино, а? Всички ще са доволни. Най вече тия от администрацията - още свежи кинти в джобчето без ник'ви усилия. Рибките сами си скачат в кепчето а те само ще лапкат.
  • 62 Халатът

    23 3 Отговор
    Живея в центъра и още съществуват индивиди, които да се отопляват на дърва и въглища. Няма ли да е по-логично тях да премахнете първо ?????
  • 63 Синя зона

    16 14 Отговор
    В центъра да се допускат само коли с Евро 4 и нагоре. Край на фиктивните ГТП. Пушилниците с премахнати катализатори и филтри да бъдат спирани от движение. Бедността е най справедливото наказание за глупостта; време е селските тарикати с 30-годишните таралясници да усетят това и да заемат мястото което им се полага.

    Коментиран от #65

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Фастер

    28 3 Отговор

    До коментар #63 от "Синя зона":

    Карам БМВ Х5 на газ ,на 15 години и е по екологична от сума ти нови бангии от 2015 та нагоре.Автомонтьор съм !Няма стара кола има неподдържана !Карам и Фронтера на газ на 27 години и тя е много по в час от сума ти нови бангии!За 10 000 километра нова бангия сипва по 5 литра масло!А за центъра на "столицата" хич не ми пука ,ще се издушите и една кола да няма там!Не искам и да влизам.там,отврат е !
  • 66 Румпелщилцхен

    30 1 Отговор
    Ние сме единствената столица в света където улиците се метат от 3 циганки а четвърта им полива с лейка. Това е миенето на улиците в София по времето на Фандъчка.
  • 67 замърсяването

    8 3 Отговор

    До коментар #39 от "Някой умен трябва да ги мисли тия неща":

    Замърсяването е според изминататите километри или по-точно пропорционално на изгоренето гориво х някакъв коефициент за съответната кола.
  • 68 ндндндн

    28 3 Отговор
    Това на Фандъка глупостите ли са?
    Повечето коли са стари и с ниска еко категория, това означава дискриминация на обикновените хора, дето си вършат работата, за да оцелеят! Щели да се мият улиците по-често! Дрън - дрън.. тя тази един път не съм я видял да пръска СОФИЯ против КОВИД 19, дори в третия зверски пик! Нямам думи, за такова безхаберие и слабо управление, едвам чакам да дойде НОВ КМЕТ - тази, за нищо не става!!!!
  • 69 долни номера

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "ТаУмВзе":

    Прав си днес без предупреждение бяха затворили яка отсечка от околовръстното, уж ремонтират, а ни хора - ни машини видях по 3-те затворени моста... от след Младост до разклона за Пловдив в колонка по 1-2-ма на тръгни спри, това ако не е номер, здраве му кажи!
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 e39

    8 7 Отговор

    До коментар #10 от "Шампиона":

    При бензинов двигател, който е много по-еколожичен имаш Euro 4-5, каква нафта, какви сажди?!

    Коментиран от #72

  • 72 нстс

    6 5 Отговор

    До коментар #71 от "e39":

    Колко е екологичен е спорно, но пък е много по НЕ икономичен, за идиотския трафик в София, дето се кара на 1-2 - спирачка! Затова хората купуват дизел, имам 1.4 дето с 70-75лв минавам към 900км в града предимно се кара, ако е извън и повече!
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Компирите

    8 7 Отговор
    Еее сетиха се тиквите. Ама пак частични решения - не трябва само когато въздуха е лош а всеки ден! И забранете зареждането на магазините и заведения през деня...който не може да планира да фалира, избор от курници бол, като няма в единия ще идат при другия!
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Някой

    22 2 Отговор

    До коментар #39 от "Някой умен трябва да ги мисли тия неща":

    Отдавна ,,пътния данък" не е пътен,а имуществен + някакъв измислен еко коефициент. Уж имаш пари,демек акъл,за нова кола ,ама не вдяваш . А и по отношението на замърсяването,автомобил на газ е по ,,еко" от твоя.Стига да не е изтърбушен и със здрав мотор,емисиите му са под твоите. А дали с 6А, или 6В , като караш по кални и прашни улици, цапаш въздуха като всички останали без значение колко ти е ,,еко" автомобила.Някой по горе ми дава примери с разни държави.Аз мога да кажа за Германия.Живота ме засили натам за първи път още през далечната 1987 ма и мога да си позволя да споделя някои неща .На първо място е чистотата на улиците, няма домашни печки на твърдо гориво,няма димящи фабрики,няма циганори да горят парцали и гуми,не се крадат катализатори, няма кални микробуси и всякакви товарни трошляци пред домовете, автомобилите се поддържат,има всякакви държавни еко премии,даже за газовите увеличиха срока до 2027,засега, щото са по" прости" .Решени са повечето
    проблеми със замърсяването на въздуха преди да се занимават с колите.В България естествено слагаме каруцата пред магарето, за да можем да "доим" раята уж че мислим за чистия въздух. Това е идеята,дреме им на тия за въздуха.

    Коментиран от #79, #108

  • 77 Тодор Живков

    8 4 Отговор
    Центърът е най-добре да бъде затворен за коли. И да няма парко места. Да се изчисти около градската градина, Московска и т.н. от спрели автомобили.

    Коментиран от #91

  • 78 Васил

    8 0 Отговор
    Даже и колите да се спрат пак няма да има чист въздух проблема е в горенето на печките и боклуците. Даже и късно вечер когато няма движение на коли пак въздуха е мръсен.
  • 79 nklk

    3 4 Отговор

    До коментар #76 от "Някой":

    А в Лондон крадът катализаторите. Значи ли това, че германците са гений, а англичаните тъпи?

    Коментиран от #80, #94

  • 80 Ввв

    4 0 Отговор

    До коментар #79 от "nklk":

    Точно така,бързо схващаш
  • 81 Ха ха ха

    4 0 Отговор
    Е тез пак се н а с р а х а, е хората как ще ходят на работа, е колко сте п....., пак сте объркали всичко
  • 82 Софиянец

    11 0 Отговор
    Кални точки ли? Така ли обозначавате централни булеварди, които не се мият с месеци и са затънали в кал, прах и пясък. Прах, който дишаме, защото общината пести пари, предназначени за почистване. Срам за всички вас - дембели и толупи ненаяли се! Позор!

    Коментиран от #90

  • 83 Батко

    6 1 Отговор
    И с газанализатор от 80 те - 90 те ще ми определяг еко категория сега .Колко от пунктовете имат 6 компонентни такива ?
  • 84 Ох тежко се живее в българия

    5 0 Отговор
    Герб пак мачка, лошо, инъче оня много хубаво говори, за т... А става въпрос
  • 85 Комбина

    2 10 Отговор
    Как коли с еврокатегория 0, 1 и 2 въобще се движат камо ли път да ги пускате в центъра.
    Хвани си такси бе, глуп@к.
    ВИнаг някакви половинчати мерки, винаги работата не се върши и наполовина, Филиповци и Хр. Ботев си димят ли димят! Един камион, ако е изправен е равен на 8 коли, ако не е равен на 12 коли!
  • 86 Радикален

    11 6 Отговор
    Дошлите в София след 90-та година, да се върнат по родните си места. Тогава градът ще стане европейска столица. И, преди да излеете злобата си върху мен помислете, как бихте се чувствали, ако в китните ви родни места се налее поток от хора с различни ценности, или липса на такива. Благодаря!

    Коментиран от #88

  • 87 Не съм софиАнец

    2 4 Отговор
    НО, крайно време беше,.. ковид епидемията вече няма значение, на ход са финните прахови частици и вредните емисии от асвтобусите Чавдар, ИКАР,.. или Мерцедеси и МАН по над 30 гоини, пък и защо на леки коли, ам'тъй де каква работа има в центъра една лека кола над 10-15 години
  • 88 Цървули,сър

    3 3 Отговор

    До коментар #86 от "Радикален":

    Я си натискай парцалките в панелката бе келеш
  • 89 Ооо

    4 0 Отговор
    А ще махнат ли зелената зона като почнем да се движим със зелени автомобили ?
  • 90 Ооо

    8 0 Отговор

    До коментар #82 от "Софиянец":

    Цяла зима пръскат пясък и луга, дето ги дишаме после цяло лято... и после всичко се повтаря!
  • 91 Док алекс

    11 0 Отговор

    До коментар #77 от "Тодор Живков":

    Мечтател! Та нали точно там богаташите и па,чаврвите им паркират лъскавите си возила, мини да видиш какви коли са паркирали там!
    За миенето на улиците - при гадния соц миеха пазара всяка вечер, живеех там, а улиците два пъти седмично! Сега всичко тъне в прах и мръсотия, вкл.и градския транспорт, а някаква селянка е кмет!? И докога с тази демагогия, прикриваща кражби и злоупотреби, толериране на хъхряците, мачкането на обикновения човек!
  • 92 Samokowska П

    8 0 Отговор
    Простата Самоковска П.... да модернизира булеварди и кръстовища за да няма задръствания! ЗАДРЪСТВАНИЯТА СА ЕДИН ОТ НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ИЗТОЧНИЦИ НА ЗАМЪРСЯВАНЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 93 Спиридон

    2 1 Отговор
    Интересно ми е, какво ще правят "кореняк" софиянци, ако трябва да направят ремонт на керпичените си порутняци! Как точно ще извозят строителните отпадъци, и как ще доставят новите стр. материали? На гръб или с грдския транспорт!
  • 94 Някой

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "nklk":

    Това за кражбите на катализатори е между другото,не е най-важното и може да се реши много лесно законово.И не съм казал че германците са ,,гений" ,просто спазват правила,нищо повече.Даже не се и напъват за друго..Е, последните години олабиха малко ,но с тая миграция е неизбежно.
  • 95 PlimP

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Нека да се определя не екологичния клас":

    въпросът е,какво ще покаже машинката, като забучиш узад сондата, да не се окаже, че авдито със 700магарета е по-еко :D:D:D, щото на хартия всички са отворени
  • 96 NAT

    2 1 Отговор
    Няма ли да по-лесно да се измият улиците?
  • 97 Щърк

    2 0 Отговор
    Ще ми е много интересна реализацията, и крайният продукт на този "проект". Синята и зелената зона имат нужда от оптимизация, в тази им форма е един трагичен продукт.
  • 98 ами защото

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "питам защо":

    половин България дойде в София!
  • 99 666

    2 2 Отговор
    Да важи и за влизане и паркиране в моловете! Защо да дишаме в подземните гаражи такива замърсители?!
  • 100 Каруцар

    3 0 Отговор
    Време е да се разрешат и върнат луксозните ФАЙТОНИ в ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ и да се премахнат дизеловите таксита...!!!
    Хем ще е по екологично, хем ще се отворят нови работни места за сиганьорите, че от Ганьо и файтонджия не става..!
  • 101 Фандъкова

    6 1 Отговор
    Нужни ти бяха 10 години да си кметица, за да получиш просветление, че улиците трябва да се мият. И защо само в центъра? Ново просветление ли ще чакаме?
  • 102 ДемокраТтакса

    2 0 Отговор
    Демокрацията е социализъм, който измисля такси за всичко ... и винаги и само в името на доборото на човека :)
  • 103 beast

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "Smart":

    Така е господата софиянци ги опъват ама много здраво , с техни зони за паркиране + топлофикация ги цака всеки месец без значение абонат ли си или не . Сега и с колите си не могат да се приберат от работа абе кофти !

    Коментиран от #109

  • 104 Urban

    4 0 Отговор
    Улиците да се мият в София! Що за псевдоинтелектуална прищявка? Тъкмо сме свикнали с прахта, калта, пропуканите улици, разнебитените плочки, гнусните возила, мяукането на Данчето, и изведнъж - душ! и то студен!

    Коментиран от #106

  • 105 Колю

    4 1 Отговор

    До коментар #35 от "Дедо Пене":

    Проблемът им е, че вече са дали камара пари за премиум таралясник + по 300-500лв за ампутация, запушване на егр и ремап и сега няма да могат да си го развяват където си искат. Стикерите ще са на база реално замерване на газове, а не евро категориите на производителя. Така ако някой има Евро 5 с ампутиран дпф, егр/агр ще му лепнат стикер с категория 1 или 2 според замерването. Карам 17 годишна каруца по документи, но технически вътре всичко е ново. Не ми се досвидя да и купя нов агр за 700лв като замина стария. Надявам се скоро комплектите за ел конверсия да станат масови и поевтинеят. Ако някои се надяват да си купим нови много ама много се заблуждава, ще си ги караме още 20 години старите кашони.
  • 106 Милчо

    3 0 Отговор

    До коментар #104 от "Urban":

    Лошо е, че мънкащата не ходи по мръсни разбити улици и тротоари. Возят я с държавна кола, която ремонтираме ние с данъците, а нашите коли поправяме пак ние. А за миене на улиците да не говорим.
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 321

    5 0 Отговор

    До коментар #76 от "Някой":

    Да, прав си не им дреме за въздуха. Ама не знаеш защо. Защото, на по-малко от идеалния център на София, Столична община и Топлофикация се гласят да горят боклука на София. Може да прочетете повече на страницата на За земята.
    На площадката на ТЕЦ София. Има процедура, която тръгва този месец за избор на строител. Трябва да почнат да строят това лято. Освено това огромни камиони ще карат със стотици курсове на ден боклука от гара Яна. Тоест, инсенераторът в ТЕЦ-а си гори буклука и пуска прахови частици във въздуха. Близката станция в Надежда ги отчита ежедневно и показва превишаване на нормите. Следва затваряне на центъра за автомобили - без да имат вина за замърсяването в конкретния случай. В същото време в центъра е смог, защото всички знаем накъде духа вятъра в София - точно от ТЕЦ-а към центъра.. И всичко се прави тихомълком. Сигурно и тук няма много хора, които да знаят за тази огромна екологична брадва.
  • 109 Бай

    4 0 Отговор

    До коментар #103 от "beast":

    ,,Софийския почин" ще се възприеме и от другите кметчета.Не се радвай на мечката у комшиите,щото може да / и най-вероятно/ да заиграе и в твоя двор.Стара народна мъдрост.
  • 110 Йо Несбьо

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Шампиона":

    Според мен това трябва да се дефинира и обмисли от Комисия към Министерството на транспорта, евентуално да мине като законопроект през Народното събрание и впоследствие със силата на закон да се въведе възможността да се тества автомобил кое Евро изпълнява ако е на газ/метан или друго алтернативно гориво. Дали ще си навит да извадиш от джоба си 100 лв да ги дадеш на "Технотест" и да ти дадат сертификат за Евро 5 примерно? Освен това, 1 милион автомобила на газ, които да се тестват и сертифицират от 1 или 2 фирми в България - колко години ще бъде и колко ще струва? При 1 час тестове на автомобил колко време ще минават 1 млн автомобила?! То не е какво си мислиш ти, а документи и анализ.
  • 111 сектант

    2 2 Отговор
    много си е добра новината - на мен лично ми писна от "САЖДЕ ЕМА ЛЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ" "535 КОСМОС БАТЕ" "САМО 1.9 ТДИ И ТЕСНИ ЛАЛЕТА"
  • 112 Васил

    4 1 Отговор
    Имам доста познати карат дизели с изрязани DPF филтри а са евро 4 и пак ще им дадат стикери за евро 4 а тези дето са екологични на газ и метан ще пият една студена вода. А не мога да разбера защо автобусите на газ и метан са екологични а колите не?
  • 113 hmhmhm

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Софиянец":

    може и надземни бре
  • 114 hmhmhm

    2 0 Отговор
    май искат да си изчистят центъра от простолюдието и ниско платените роби
  • 115 Barovec

    1 0 Отговор
    Тъпанарите начело с учителката по руски език не разбраха че НЕ автомобилите замълсямат въздуха в София, а печките на твърдо гориво и най-вече от Факултету. Димът се стели от Факултету към центъра по бул.Стамболийски - от запад на исток са 90% от ветровете в софийското поле. Горят гуми, дрехи, пластмаси ипр. боклуци от кофите.
  • 116 Далеко глед

    3 0 Отговор
    А..а...а,Тая схема не толкова проста, само центъра ли, защо не цяла София, в кварталите не дишат ли. Но замисълът е по дълбок . За да работи системата всеки автомобил трябва да мине и получи стикер с електронен чип за съответствие с еко норма ( или както го кръстят), "конкурси" за доставчик $$$......,, изпълнител$$$....., подизпълнител$$$.......„ надзор$$$..... контрольор $$$..... Но съответно и ГТП та ново оборудване $$$......, от "сертифициран" Доставчик $$$...... Да не карам нататък, че много вредни емисии се навързаха, Всичко това се финансира от бюджета, тоест от народа и се дава на концесия $$$$$$$$ на избрания "конкурсант". Ей така се правят пари от въздуха.
  • 117 ТАКСИДЖИЯТА

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Шиле":

    АМИ НОМЕРА ИМ С НОВИ КОЛИ ПРИ ТАКСИТАТА НЕ МИНАВА, СЕГА ЗАХАПА И ОСТАНАЛИТЕ ГРАЖДАНИ
    НАЛИ ИСКАТЕ ВСИЧКИ ДА СА С НОВИ КОЛИ

    НЕКА ВИ ХАК ДА ВИ Е

    ХОРАТА СА КАЗАЛИ МЕЧКАТА КАТО ИГРАЕ В КОШИЙТЕ ИДВА И У ВАС
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове