ФАКТИ.БГ

Вълчев: Увеличихме финансирането за малките училища

През последните години министерството е отпуснало 1 324 174 лева за общинските училища в област Благоевград

Публикувана: 27 Април, 2021 22:49
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1053
Вълчев: Увеличихме финансирането за малките училища
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

През последните години увеличихме финансирането за малките училища, благодарение на което учителите в тях бяха подкрепени и беше създадена модерна образователна среда, която мотивира учениците да учат. Училищата и детските градини в по-малките и отдалечени общини също получават допълнителни средства. Това заяви министърът на образованието и науката в оставка Красимир Вълчев, който посети училища в четири общини от област Благоевград – Хаджидимово, Гоце Делчев, Гърмен и Сатовча.

По думите му все повече ще трябва да се инвестира в създаването на модерна и приобщаваща среда, в оборудване на кабинети, за да се стимулира интересът на учениците към учене и да се развива тяхното мислене. По време на срещите учителите благодариха за увеличението на заплатите им и за средствата, отпуснати по проекти и национални програми. През последните години министерството е отпуснало 1 324 174 лева за общинските училища в област Благоевград.

В СУ „ Св. Паисий Хилендарски“ в село Абланица, което е иновативно, министър Вълчев се запозна с проекта за изграждане на STEM център, насочен към учениците от 7-ми клас в профили „Природни науки“ и „Софтуерни и хардуерни науки“. Там се обучават 325 ученици в 17 паралелки и се работи по проекти, свързани с технологии и природни науки, както и с развиване на креативното мислене. Кабинетите, за които училището защити проект за 300 000 лева, вече са готови и до дни се очаква да пристигне закупеното оборудване.

Министърът в оставка посети и защитеното училище „Васил Левски“ в село Осина, за което от МОН бяха отпуснати 58 000 лева. С тях е санирана сградата за началното училище – поправен е покривът, изградено е отопление и са създадени модерни кабинети и класни стаи.

С учителите в община Сатовча министър Вълчев разговаря за обучението в присъствена и електронна среда. В Обединеното училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в село Плетена е въведено профилирано обучение по „Природни науки“ и „Математика“. Учениците след 7. клас в СУ „Христо Ботев“ – село Вълкосел се обучават в „Природни науки“, „Хуманитарни науки“ и „Математика“. В селото учат 340 ученици, много от които продължават образованието си и често избират лекарската професия.

В Първо ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ в Гоце Делчев министър Вълчев се запозна с иновациите, които прилагат педагозите. Училището ще изгражда нов корпус за близо 1 млн. лева по програмата за изграждане и разширяване на детски градини и училища.

В Неврокопската професионална гимназия в града учениците демонстрираха как програмират, благодарение на новите учебни програми, разработени от МОН съвместно с бизнеса. Според учителите те са изцяло с практическа насоченост и са полезни за обучението по електроника, мехатроника и програмиране. От години училището се реновира и обновява със средства на МОН.

Министърът се запозна с обучението в профил „Софтуерни и хардуерни науки“ в СУ „Св. Св. Кирил и Методий“ в село Гърмен, където учат 290 ученици. Със средства от МОН в сградата е изградена нова отоплителна инсталация. Училището разполага с добра база, а медиатор помага на учителите за децата от уязвими групи, за да посещават редовно занятията. Община Гърмен е взела решение от септември да бъдат обхванати и 4-годишните деца в задължително предучилищно образование.

В СУ „Йордан Йовков“ в село Рибново 482 ученици изучават софтуерни и хардуерни науки, математика, природни, хуманитарни и икономически науки. Със средства от МОН е реновирана сградата и е възстановена дейността на училището в близкото село Осиково. Децата в него се обучават в модерни кабинети, като в сградата е настанена и детската градина.

Министър Вълчев се срещна и с учители в селата Годешево и Слащен, както с педагози от Трето училище в Гоце Делчев. Всички учители изразиха мнение, че възстановяването на присъственото обучение е необходимо и полезно за децата и се надяват следваща учебна година да протече нормално.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Браво
1 Отговор
a за големите не ги ли увеличихте??

Оценка:
-2 +3

Гост
2 Отговор
Защо се хабите с тези глупости? Кой ви вярва?

Оценка:
-4 +13

Учител
3 Отговор
Средната заплата на учител вече е 1869 лв. А на старши колега учител е 2157 лв. Ние сме доволни от най добрия министър на образованието Вълчев и най прекрасния ни премиер в новата история Борисов. При Станишев вземахме 450 лв. А като искахме увеличение ни пращаше с производството . Работниците трябвало да вземат повече от над интелигенцията. При Тодор Живков вземахме 200 лв.при минимална заплата тогава 165 лв а бяхме принудени да работим и в събота . А другите бяха на 5 дневна работна седмица като стругари и шлосери и вземаха по 350-400 лв. А ние на 6 дневна ...Затова сега 106 хиляди учители масово гладувахме за Герб и ще продължаваме и занапред

Коментиран от #5, #9, #10, #12, #14, #18


Оценка:
-17 +4

и защо са
4 Отговор
тогава тези делегирани бюджети?! Да се точи държавната хазна ли!

Коментиран от #6, #13


Оценка:
-4 +8

защо лъжеш
5 Отговор

До коментар #3 от "Учител":


Даваха ви, даваха и накрая пак вземате 1000 лева въшки без дръжки. Тези приказки ги разказвай на непросветените.

Оценка:
-3 +12

ИМПЕРИАЛИСТ
6 Отговор

До коментар #4 от "и защо са":


1. Държавното образование е най-справедливата социална дейност. То е за всички.
2. Образованието е процес. Всеки процес може да протича при определени условия. Едно от тези условия при образованието е доброто заплащане на учителите. В противен случай имаме псевдо- процес, т.е. псевдо-образование и в резултат започват проблемите. За да има ПРОЦЕС „образование”, трябват видими индикатори, ЧЕ ОБРАЗОВАНИЕТО ВОДИ ДО БЛАГОПОЛУЧИЕ НА ЛИЧНОСТТА.
3. Страничен фактор. Проблем е, че ще трябва да се промени социалната ерархия в обществото. А „топ” социалните прослойки ще се стремят към запазване на статуквото и ще са против въздигането на учителската гилдия. Сега дори фризьорките са по добре от учителите.
4. Учителството е призвание, то не е длъжност, като секретарка например. Децата са безкомпромисни и жестоки дори, към некадърния учител.

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +0

вълчо
7 Отговор
Трябва да има прозрачност в тези финансирания!
Иначе парите отиват в директора и определен кръг хора и фирми!
Всичко трябва да се следи и пари да отиват по предназначение...
г-н министър в оставка!

Оценка:
-1 +10

А.така
8 Отговор
Забележете районите....

Оценка:
-1 +4

Опа
9 Отговор

До коментар #3 от "Учител":


Глупости, за кое училище говориш- СМГ? Рзходи се из България и попитай учителите извън столицата.

Коментиран от #20


Оценка:
-3 +8

Taxi
10 Отговор

До коментар #3 от "Учител":


Защото се върнахте доста назад в годините та да попитам- тогава или сега учителите са по авторитетни?

Оценка:
-2 +5

нашия
11 Отговор

До коментар #6 от "ИМПЕРИАЛИСТ":


и какво искаш да кажеш с всичко това -какъв е пътя......???!!!

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +0

12
Този коментар е премахнат от модератор.
нашия
13 Отговор

До коментар #4 от "и защо са":


един от пороците на сегашната система е т.н. правило "парите следват ученика"...условията в училищата трябва да са еднакви независимо 5 или 500 ученика има в това училище....образованието е социална деъност на държавата..не турговска

Коментиран от #17


Оценка:
-0 +1

даскал Грую
14 Отговор

До коментар #3 от "Учител":


Каква интелигенция пък сте вие даскалите? Увеличиха ви заплатите, за да гласувате за властта, иначе нямате капацитет на две магарета сламата да разделите. Един даскал получава повече от доцент в университета, това в коя държава, освен тук, го има?

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +6

баба Янка
15 Отговор
Министърът е на един акъл с даскалите от килийните училища. Защо и баба Янка Такева не е била там? Тя е голяма "интелектуалка" .

Оценка:
-0 +6

Грую виж са
16 Отговор

До коментар #14 от "даскал Грую":


За какви доценти говориш приятел, жена ми е учител и взима чисто 1000лв това според теб много пари ли са? За 3 дена и свършва заплатата... Аз имам дребен бизнес и някак си се спрявяме!
Не подценявай работата с малките доста са арогантни, отворени, отговарящи и всезнаещи ... зад тях стои някой татко депутат, или съдия, или адвокат... сещаш ли се, защо учителите трябва да взимат повече. Освен целия този стрес, те трябва да направят от децата хора, да ги научат на А и Б, тези хора, ще ни плащат пенсиите, ако доживеем! Сега разбра ли, защо трябва да са им по-високи заплатите, от тази на Дамян дето продава краставици и домати на женския пазар ?!?

Оценка:
-4 +3

ясно ми
17 Отговор

До коментар #13 от "нашия":


е,бе, човек. Знаеш ли какво става в ПИГ-овете, т.нар. занимални. Децата напускат още на втория, третия месец, групите стават маломерни и трябва да бъдат закрити, но никой директор не докладва и парите продължават да вървят за деца, които ги няма вече в групата. Но не е луд този, който изяжда баницата. Мислиш ли, че има проверки! Да не говорим за "учениците" в професионалните гимназии, които са само на книга.

Оценка:
-0 +2

гн Учител
18 Отговор

До коментар #3 от "Учител":


Къде 2000лв бе :) - жената взема сега 1089лв чисто след удръжки, работи в елитно училище с 13 години стаж като учител е. Директно след университета започна... Учителските заплати са едно нищо!
Не може учител да взима по-малко пари от Севда дето пуска фактурите в частна фирма! И викаш ти си доволен - жалко!

Оценка:
-0 +2

схемата е ясна
19 Отговор
Абе схемата е ясна, отпускат се пари и парите се усвояват от наши хора! Жалко е, че не отиват по предназначение, директорите си отварят позиции, да нагласят някой неудачник на 2000лв заплата, без нищо да прави, да взима едни сигурни пари, раздават се премии, бонуси, но на определени хора, наши фирми правят ремонтите и се надписва и тн. Корупция от ОТ-ДО! Тази порочна практика, трябва да се изкорени!!! Хората заслужават по-добър живот!

Оценка:
-0 +4

тозиии
20 Отговор

До коментар #9 от "Опа":


"учител", ако го попиташ колко закона и наредби има в образованието, едва ли ще ти отговори. Едва ли знае и какво е НОРД. Поредната калинка в образователната система.

Коментиран от #21


Оценка:
-3 +1

вуйчо
21 Отговор

До коментар #20 от "тозиии":


А ти като си шофьор да те питам, колко закона и разпоредби има в ЗДП? Айде стига говорихте и писахте глупости и празни приказки, пийте си там уискито, ракията ли и си трайте, като няма какво съществено да кажете!

Оценка:
-0 +2

ИМПЕРИАЛИСТ
22 Отговор

До коментар #11 от "нашия":


Костов е лично отговорен и за кризата в Българското образование, като фактически премахна статута на държавен служител за Българския учител. В България учителите единствени бяха определени със закон за държавни служители, а Костов се ПОДИГРА и с учителите и със закона.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.