Ремонт на 15 вагона за близо 27 млн. лв. и охрана за още над 26 млн. Това са възложили от Българските държавни железници на две фирми малко преди назначаването на служебното правителство, предаде bTV.
Досега от БДЖ охраняваха обектите си със свои служители. Подписаните на 11 май два нови договора с фирма от Пловдив за общо над 26 млн. лв. залагат на по-малко охранители и повече камери и дронове, излъчващи картина до диспечерски център. Идеята е мобилни екипи да пътуват при кражби.
Според синдикалиста от КНСБ – Петър Бунев, поръчката е двойно по-скъпа от охраната досега, а пазенето от разстояние не е подходящо при денонощния поток от хора в железопътните депа.
„Ние осигуряваме на тяхната фирма 135 човека заплатите. Гоним нашите хора, защото от 240 ще останат 90. И тук хем ще дадем повече пари, хем ще изгоним хората и не съм сигурен, че качеството на охраната ще бъде по-добро“, казва Бунев.
От БДЖ смятат, че камерите и дроновете са икономически по-ефективни от човешкия фактор, а на персонала от охраната се предлага да работят към фирмата изпълнител.
„При индустриалната революция в Англия през 19-ти век работниците са трошели машините, защото са смятали, че те ще ги изместят и ще им отнемат работата. Така ли ще стане и тук? Тук няма да стане така, всички хора, които работят в сферата на охраната, предлагат им се да преминат на работа в компанията“, обясни председателят на СД на БДЖ – Григори Григов.
Съкращаването на над 200 души от БДЖ обаче притеснява синдикалиста и той е поискал среща със служебния министър. Бунев се съмнява и в другата голяма поръчка на БДЖ от последните седмици – ремонт-модернизация на 15 стари вагона за близо 27 млн. лв. Изпълнител е един от няколкото вагонни завода у нас, но е избран без конкурс и конкуренция. Основанието – докато е бил държавен, заводът е произвел 15-те вагона и държи интелектуално право върху модела им.
„Патент в момента не мога да кажа дали има, според мен няма, но определена интелектуална собственост има“, заяви Григоров.
В понеделник в Министерството на транспорта започнаха проверка на двете обществени поръчки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хаберих
Коментиран от #10
06:29 02.06.2021
2 Ба тоя ремонт
Те миговете излизат по-евтино да ги ремонтират хахахаха
Коментиран от #3, #7, #13
06:32 02.06.2021
3 ЩО БЕ
До коментар #2 от "Ба тоя ремонт":
Ремонтирай го ти за по малко...Коментиран от #12
06:35 02.06.2021
4 Явно е по евтино
06:37 02.06.2021
5 Ачик
06:40 02.06.2021
6 Някой
Хайде да се замислим дали това не е източване на БДЖ, и чия може да бъде избраната фирма?
Че всички управляващи крадат, е ясно. Просто някои от тях правят единствено и само това.
Коментиран от #9
06:42 02.06.2021
7 Нормално
До коментар #2 от "Ба тоя ремонт":
Не се учудвай, БДЖ е каца без дъно, като автомагистрали или като АПИ ... все тая. От 35 години от там само се краде, то не е от вчера или от оняден - 35 години са това - милиарди.07:16 02.06.2021
8 Баце3
Тоя къде държи сайта с жълтини стана охранител. Ама ще дръпне 20 милиона трафика.Къде са органите да го проверят тоя носорог. Щял да следи с космически кораби и да унищожава крадците с лазери от дронове КУКУКУ.
07:33 02.06.2021
9 На кой да е
До коментар #6 от "Някой":
Делта Гард, на Делян Пеевски,личната охрана??
07:52 02.06.2021
10 ха-ха
До коментар #1 от "хаберих":
То и на това, друг държи интелектуалните права.:-)08:15 02.06.2021
11 Фен
08:17 02.06.2021
12 Хо хо хо
До коментар #3 от "ЩО БЕ":
Колко плащат на работниците каква част от тия пари отиват в джобовете на шефовете и тн?!08:18 02.06.2021
13 Taka
До коментар #2 от "Ба тоя ремонт":
Да ги бяха върнали за скрап - повече пари щяха да вземат!Ама като се дават чужди пари е така! А и Гешев гони кокошки на село
08:28 02.06.2021
14 Чисто нов
10:34 02.06.2021
15 бибо сакса
13:34 04.06.2021
16 ЗАТВООООР
20:12 04.06.2021