Last news in Fakti

5 Юни, 2021 07:17 3 182 25

Спряха процедурата за екологична оценка на тунела под Петрохан

  • асен личев-
  • министър-
  • екологична оценка-
  • тунел-
  • петрохан

Планът на тунела и новият път прекосяват няколко защитени местности

 Спряха процедурата за екологична оценка на тунела под Петрохан - 1
Снимка: БГНЕС

Служебният министър на околната среда и водите Асен Личев спря процедурата за екологична оценка на тунела под прохода Петрохан, съобщиха от министерството.

Причината за разпореждането е, че планът на тунела и новият път прекосяват няколко защитени местности.

Тунелът бе предвиден като част от европейския път Е-79, който свързва Централна Европа, през Румъния и България, с Гърция и солунското пристанище. Пътят е част и от международен коридор №4 и е с голямо значение, защото минава само през държави членки на Европейският съюз.

Целта му е да скъсява пътя Видин – София и пътя на тировете до границата с Гърция. Той има голяма роля и за развитието на най-изостаналия район на Стария контитнент - българския Северозапад.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 въпросче

    6 0 Отговор
    Друга снимка на прохода Петрохан нямате ли? Тази всички вестници я използват.
  • 2 Не че нещо

    20 18 Отговор
    Някой да има изненадан???От комунисти, какво да очакваш.
  • 3 ПИТОМЦИТЕ НА РАДЕВ

    22 11 Отговор
    ЕС ДАВА ПАРИ ЗА ПЕТРОХАН.....НИЕ САМИ СИ ГО СЛАГАМЕ.....ЧЕСТИТО ДРУГАРИ

    Коментиран от #5

  • 4 вбт6

    11 11 Отговор
    Когато се правят разкрития на престъпленията на властимащите, пускате статиите през нощта, когато читателите са по- малко. Изказванията на Хаджигенов, Бабикян, С.Диков, Мая, Л.Кулезич- през нощта. Сега през деня ще ''пускате'' Б.Б, Биков, Дончев, Ал Йо, Ц.Ц и всички, обвързани с ГЕРБ.

    Коментиран от #8

  • 5 вбт6

    15 11 Отговор

    До коментар #3 от "ПИТОМЦИТЕ НА РАДЕВ":

    ЕС даде пари и за всички срутища и свлачища, ама направено само 1, другите пари- изядени. А, другарю Калинков?

    Коментиран от #6, #7

  • 6 ПИТОМЦИТЕ НА РАДЕВ

    15 6 Отговор

    До коментар #5 от "вбт6":

    ТИЯ НОВИТЕ ДЕМОКРАТИ НЯМА ДА ГИ *ЯДАТ*. НАЛИ СА С НОВ МОРАЛ И НОВИ ВИЖДАНИЯ....АМА НЕЩО ГИ Е ШУБЕ ДА ДЕЙСТВАТ.....И ЧАКАТ ДА ИЗГУБИМ ПАРИТЕ...ШУБЕТО Е ГОЛЕМ СТРАХ
  • 7 ПАК САМО ДОГАТКИ

    11 0 Отговор

    До коментар #5 от "вбт6":

    Няма дела, няма осъдени.....няма искове...що така
  • 8 Факти

    12 5 Отговор

    До коментар #4 от "вбт6":

    Напротив това е червен сайт и по 24h възхваляват комунизма!!!

    Коментиран от #11, #16

  • 9 5kof

    11 6 Отговор
    Ако имаше начин тунелът да започва в Банкя и завършва в БарСилона, до сега да е издълбан.

    Коментиран от #10

  • 10 ПИТОМЦИТЕ НА РАДЕВ

    3 7 Отговор

    До коментар #9 от "5kof":

    ТУНЕЛЪТ ПОЧВА ОТ ДИМИТРОВГРАД И ЗАВЪРШВА В....МОСКВЕ
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Фен

    12 8 Отговор
    Честито на видинчани! Сега плак гласувайте за Радев и слугинажа му!
  • 13 безпартиен

    10 6 Отговор
    И десет тунела да се направят инвестиции там трудно ще дойдат!Причината е една-няма достатъчно образована и квалифицирана работна ръка!Селата са пълни с пенсионери и ц.игани без образование и трудови навици!Всичко по-образовано и работливо се изнесе в чужбина!Кой ще работи?

    Коментиран от #14

  • 14 ТУНЕЛЪТ Е НА ПЪТЯ

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "безпартиен":

    ВИДИН-КУЛАТА......ЗА ТРАНСПОРТ НА СТОКИ НА ЕС.....
  • 15 ПИТОМЦИТЕ НА РАДЕВ

    6 4 Отговор
    Що така другари, спирате нещо което е полезно за БГ.....
  • 16 вбт6

    7 2 Отговор

    До коментар #8 от "Факти":

    Довчера на сайта имаше поне по 5 статии за Бащицата с лика му в най- посещаваното време. Изказванията му се разбиваха на части и от всеки абзац се правеше статия. Погледни статиите за Лилов, Мая, Диков, Бабикян и пр. с какъв час на публикуване са- когато почти няма читатели.
    На черното бяло казваш.
  • 17 Нане

    5 3 Отговор
    да екологията е важен отрасъл! Трябва се пази хабитата на кривокракия бързобегунек, листната и путчата въшка и др. знайни и не знайни Божи твари
  • 18 ПИТОМЦИТЕ НА РАДЕВ

    9 1 Отговор
    КАК НА ЗАПАД ПРАВЯТ МАГИСТРАЛИ И ТУНЕЛИ...ТАМ БУБОЛЕЧКИ И ВЛЕЧУГИ НЕМА ЛИ.....ДРУГАРЮ МИНИСТЪР
  • 19 ГЕРБ=БСП=ДПС

    2 9 Отговор
    Хората първо трябва да помислят и тогава да искат. За България е много по-важно е да има тунел под Шипка. Защото там движението е много повече и там е много по-важна пътна артерия за Северна България. Също тунел трябва на пътя между Бургас и Варна. Тунел под Петрохан е икономически неоправдан. За видинчани и монтанци трябва да се направи магистрала от Видин до Ботевград. И тя да се свърже с магистрала Хемус. Така няма да има нужда от много скъпия тунел под Петрохан. Защото от Видин до София през Ботевград и магистрала Хемус пътя се удължава съвсем малко пътя с около 30-35 км, което са 15 минути при 140 км/ч.. Но щом искат тунел жителите на Видин да го финансират със свои пари, а не с пари от всички български данъкоплатци. Правитеството да го даде на концесия този тунел на видинчани и монтанци. И да го строят със свои пари. Но се съмнявам да го направят, защото нямат толкова пари. И защото тогава ще разберат, че е прекалено скъпо и икономически неоправдано.

    Коментиран от #25

  • 20 дядо ти

    5 1 Отговор
    Северозападна България няма леса достъп, тунел е единствено спасение за да има някакво раздвижване за инвестиране, за да се задържат хората, иначе в защитените територий еколозите могат да си развъдят маймуни.
  • 21 мисля си

    4 0 Отговор
    и да се направи тунела няма читав път към него.
    Ще стани точно като Дунав мост2 при Видин.
    Огромен мост но без нормален поне ускорен път / да не е магистрала.
    Сега тировете са броня до броня и като влезеш в колоната им нема изпреварване.
    Най много да те пресоват между тировете като случая при Вереница от преди 2 седмици.

    Апропо - Миналата година ББ стартира първи етап от ремонта на пътя Ботевград Мездра.
    Сега май не се работи по втория етап.
    Май след смяната на властта ще се забравят тези пътища.


    Как беше през 2013
    Асфалт не се яде...
    Хладилника победи асфалта....

    До сега ни хладилник ни асфалт.

    Юруш на протестите
  • 22 гочев

    0 1 Отговор
    Може би стройтелството на пътища се спира по заказ от жужи.Бездарожие му е майката-по ленински.
  • 23 От Северозапада

    6 1 Отговор
    Нагло и безотговорно!
    Действие срещу цял един регион… или как един служебен министър реши да е по-голям светец от Бог (за сметка на хората от Северозапада)!Със свое Решение номер 4 от 31.05.2021 г. един служебен министър реши набързо да не допусне извършването на ОВОС по Инвестиционния идеен проект за Тунел под Петрохан.Явно не му е приоритет.Пък и защо ли да потърси решение, като може просто да прекрати започнатото. Чегърта явно.
    Нищо, че назначилият го другар Радев смело се заигра с идеята за Тунел под Петрохан (преди 9 месеца точно, на инициативата „Три морета“ !!!)
    Тогава трябваше да покаже загриженост, а сега явно не му пука вече… Кой знае.
    Хубаво е обаче поредният господин или другар чиновник да не забравя, че и хората от протеста за „Тунел под Петрохан“ и „магистрала до Видин“ са много. Или поне достатъчно.И може да се окажат на пътя, в търсене на своите граждански права!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Цфъки

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":

    "Нo щoм иcкaт тунeл житeлитe нa Видин дa гo финaнcирaт cъc cвoи пaри, a нe c пaри oт вcички бългaрcки дaнъкoплaтци. Прaвитecтвoтo дa гo дaдe нa кoнцecия тoзи тунeл нa видинчaни и мoнтaнци. И дa гo cтрoят cъc cвoи пaри. Нo ce cъмнявaм дa гo нaпрaвят, зaщoтo нямaт тoлкoвa пaри. И зaщoтo тoгaвa щe рaзбeрaт, чe e прeкaлeнo cкъпo и икoнoмичecки нeoпрaвдaнo."

    Ама Софииското метро с пари на всички данъкоплатци го правим, да се знае. Двустаен апартамент в Монтана преди 20 години - 80к лева, в София - 110к лева; след като изливаме 95% от бюджетните средства в София - същия апартамент в София е вече 240к лева, в Монтана вече от 80к лева е паднал на 70к лева.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове