Нямам спомен да има пътен знак, който да сигнализира, че в участъка на катастрофата на АМ "Струма" има отбивка. И да има, знакът трябва да е такъв, че да се забележи. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ проф. Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на вещите лица и експертите.
Той допълни, че няколко пъти се е обърквал на това място и е бил на косъм да влезе в т.нар. отбивка за почивка, която не е сигнализирана, има завой, има и денивелация.
Отбивката за почивка в завой по съвсем друг начин трябва да е отделена, без да има конфликт с пътя, допълни експертът.
Когато се стигне до произшествие, независимо в каква сфера и се стигне до съдебно дело, основната роля да се изяснят причините е на експертите, каза още той. Опитът показва, че напоследък се формират екипи от т.нар. комплексни експертизи, в които участват различни експерти, заяви Ананиев и обясни, че има 6 основни експертизи, които трябва да се направят.
Първата, по думите му, е експертиза за проектирането на пътя, като има европейски директиви. В едно такова проектиране има наклони, настилки, сигнализации. Прави се сравнителен анализ, обясни той.
Втората точка е изпълнение на строителството, каза проф. Ананиев.
„Какво е техническото задание - има случаи, в които се оказва, че отдолу вместо да се сложи чакъл, се слага минен отпадък със сяра, който водата го разяжда и пътят пропада. В този участък пътят не е от най-добрите“.
Третата експертиза е превозното средство – кога е произведено, технически паспорт, има ли лиценз, има ли ограничител на скоростта, обясни експертът.
Той допълни, че за автобусите имат ограничител на скоростта, а редовна практика на Балканите и да се маха ограничителят. Ананиев каза още, че винаги трябва да има двама водачи, които да почиват на 3 часа, по нашите стандарти – 4,5 часа, Тахошайбите са с две карти, но при експертизите понякога се установява, че има само един шофьор, отбеляза Ананиев.
„Може да се окаже, че вторият шофьор е жив и здрав в Македония, само са му взели картата. Аз съм участвал в такива експертизи“, поясни той.
Четвърта експертиза е пожарната експертиза – да се докаже къде е бил пожарът, какви са възможните варианти, допълни проф. Ананиев.
„След като се види къде е бил, ще се търси от какво е, възможно е искра в двигателя от спукана гума. Възможна е и друга хипотеза – статистиката е показала, че в новогодишните празници има много пожари в следствие на пиротехнически средства. Това са екскурзианти, които са били на пазар, има опасения, че автобусът е бил пълен с пиротехнически средства, които се запалват. Какъв е източникът на пожара, ще каже експертизата“.
Петата експертиза е логистическата – каква е нормативната база, кои органи какво извършват, каза още професорът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 ТаУмВзе
09:14 24.11.2021
3 Иван
09:15 24.11.2021
4 Пич
09:18 24.11.2021
5 прав си
До коментар #1 от "ИСТИНАТА":
Не е спестил пачките от заплати, но и преди него пътищата са били такива... В очакване съм новите какво ще направят, дали вече ще караме по нормални пътища, дали ще има маркировки....Коментиран от #15
09:19 24.11.2021
6 да бе
Коментиран от #8, #11
09:20 24.11.2021
7 Бойко
09:24 24.11.2021
8 Хахаха
До коментар #6 от "да бе":
Ходи пеша БеКоментиран от #9
09:25 24.11.2021
9 ти АКО МИСЛИШ
До коментар #8 от "Хахаха":
че да ходиш пеша е лесно, явно не си излизал от вас да се огледаш кой как ходи :))09:27 24.11.2021
10 хаберих
09:28 24.11.2021
11 Урко
До коментар #6 от "да бе":
Може да отидеш в немско да караш кола както си искаш,,, но едва ли първо ще допуснат колата ти на пътя или ако все те допуснат, бъди сигурен, че вече на втората пешеходна пътека вече ще си дълго време пешеходец, без кола, без книжка, ако изобщо имаш книжка, защото и това е съмнително при тебКоментиран от #14
09:28 24.11.2021
12 Българка
09:32 24.11.2021
13 ДаАмаНе
Коментиран от #16
09:32 24.11.2021
14 ako идеш
До коментар #11 от "Урко":
в бангладеш обаче може и с един крак да шофираш и то автобус, не говоря за това нещо, но както и да е, всичко е идеално на пътя09:34 24.11.2021
15 Няма значение
До коментар #5 от "прав си":
какви са били преди него. Той беше на власт не 2 месеца, не една годинаа 12 години.За това време е трябвало да ги оправи нещата.
09:52 24.11.2021
16 МИТНИЦА СОЛУН
До коментар #13 от "ДаАмаНе":
ЗАЩО КАТО СА БИЛИ В КОЛОНА 4 АВТОБУСА, ПРЕДНИТЕ КАТО СА ВИДЕЛИ КАКВО СТАВА. ЗАЩО НА СА СПРЕЛИ ДА ПОМАГАТ А СА БЕГАЛИ БЪРЖЕ ДА СТИГНАТ ГРАНИЦАТА????? ЗАЩО СА ИЗБЕГАЛИ????? ЯВНО Е ИМАЛО МНОГО КОНТРАБАНДА. СНИМКИ ОТ МИТНИЦАТА КАК Е МИНАЛА ПРОВЕРКАТА НА ТИЯ АВТОБУСИ!!!!! ЯВНО ПЛАТЕНО И ОТГОРЕ,ОТГОРЕ.Коментиран от #17
11:38 24.11.2021
17 стоян
До коментар #16 от "МИТНИЦА СОЛУН":
до 16 ком -защото катастрофиралия автобус е последен -как ще го видят ония са пред него13:12 24.11.2021