Преди COVID бележехме постоянно ръст на продажбите на превозни документи, което говори за нарастванията на пътуванията с градски транспорт на територията на нашия град. Оттук насетне общинският съвет създаде орган, който да създаде нова тарифна политика. В него участват представители на всички политически сили. Това заяви Зафир Зарков от Столична община, цитиран от Novini.bg.
С новите предложения ние допълваме досегашната тарифна политика. На първо място ще имате възможността да се прекачвате в превозните средства неограничено в рамките на определен период от време. Това е картата 30+, с която в рамките на 30 минути бихте могли да използвате цялата система на градския транспорт, да се валидирате във всяко превозно средство в рамките на това време неограничено, а след това да продължите пътуването си в последното избрано до последната му дестинация, обясни Зарков.
Тоест билетът за време предвижда възможността не да се возите само 30 минути, а да се возите 30 минути, сменяйки неограничен брой. На база направените анализи, ние видяхме какъв е интервалът на смяна на превозните средства, когато гражданите сменят повече от един, допълни председателят на СОС Георги Георгиев.
Цената, която ще предложим за тази карта ще е 1,60 лв. На досегашния билет му се дава една нова възможност, която го прави още по-атрактивен. В последното превозно средство, в което сте се валидирали можете да си довършите пътуването до последната спирка, без значение от времето, обясни Зарков.
Това е много голямо предимство за гражданите, че вместо за 1,60 лв. в първия автобус, после още 1,60 лв. в трамвая, сега ще можем да се движим по-дълго време реално на цената на билетчето от 1,60 лв., която не се променя, посочи Георгиев.
Втората опция е за хората, които ползват по-дълго време градски транспорт и би могло да им осигури прекачването не два пъти, а 3 или 4 пъти. Предложението ни е на същия принцип, но за 60 минути, коментира още Зарков. Тук предлагаме цената да е 2,20 лв. Основната ни идея е да привличаме повече пътници към градския транспорт.
Ситуацията в транспорта е много сериозна от началото на COVID ситуацията. ЦГМ губи около 60 млн. лв. на година. Имаме спад на приходите от превозни документи средно между 35-40%. Доста от градовете в Европа получиха сериозно финансиране, при нас няма, обясниха от Столична община.
Ще бъдат пуснати в продажба и пакетни карти 20+ и 30+. Те ще струват съответно 30 лв. и 40 лв.
Запазва се умната еднодневна карта. Тя нараства главоломно. Когато си плащате с банкова карта, след второто пътуване, третата валидация автоматично ви се таксува 4 лв., която е за цял ден.
Въвежда се възможността дневната карта да се трансформира в 24-часова карта. Това е от значение за хората, които си купуват карта на обяд или следобед, тя вече ще важи и за следващия ден, в рамките на тези 24 часа. Тук ще има и промяна на цената. Тя ще струва 6 лв. 48 часовата карта ще струва 10 лв., а 72-часовата ще се продава срещу 17 лв.
Предлагаме и пакети за нощния градски транспорт – 10 лв. за един месец, 20 лв. за три месеца и 50 лв. за шест месеца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Активист на БКП
16:21 29.11.2021
2 Билета трябва да е 0,80-1лв
16:22 29.11.2021
3 антидържавата
Видяли са си графиците и са разбрали, че дори по една линия няма да може да се ползва.
Коментиран от #12
16:23 29.11.2021
4 кабел
16:25 29.11.2021
5 ПазарЖик
Коментиран от #27
16:25 29.11.2021
6 Антоанета
16:27 29.11.2021
7 глоги
16:27 29.11.2021
8 КривоРазбрано
16:28 29.11.2021
9 Брадвата
16:29 29.11.2021
10 мъкаааа
16:29 29.11.2021
11 Амнезия
правилото за справедливост.Чуй съда,за да е наред реда.Съдът има ли
полезен ход или той е мутация на проф-
съюз.
16:31 29.11.2021
12 ГлобаКауса
До коментар #3 от "антидържавата":
според мен, важното е да сменят правилата, за да глобяват неразбралите. Това им е политиката, те не могат да печелят от транспорт, защото е общински, но виж от глобички: това е неплануван бюджет, там сладко се печели и не се отчиташ през никой, защото не може да плануваш глобите :)16:31 29.11.2021
13 666666
16:34 29.11.2021
14 Ал Тъпоне
16:35 29.11.2021
15 Иван
16:43 29.11.2021
16 Бай Ставри
16:44 29.11.2021
17 БОЛШЕВИК 🌟
Коментиран от #30
16:48 29.11.2021
18 КОНДУКТОРА ОТ ОРИЕНТ ЕКСПРЕС
16:48 29.11.2021
19 019и843и8
Коментиран от #20
16:50 29.11.2021
20 гадно
До коментар #19 от "019и843и8":
Те и сега си пътуват гратис.17:02 29.11.2021
21 Даа!
17:19 29.11.2021
22 ПАРНО
А си преставете като ползвате декемри и януари какво става.
И за чий ви беше топлият октомври да пускате парно?
17:27 29.11.2021
23 Гнидярник
17:39 29.11.2021
24 Госあ
18:33 29.11.2021
25 Васил
19:16 29.11.2021
26 Доцент Дрън
пак убава работа, ама столична
19:17 29.11.2021
27 Дрън
До коментар #5 от "ПазарЖик":
Аз го разбрах 30 минути плюс, тоест в рамките до 30 минути може да се прекачваме, а в последния превоз може да се возим до края на маршрута му, над 30-те минути, тоест последното прекачване трябва да е в рамките до 30 минути, след това няма ограничение във времето, просто не може да се прекачваме повече.20:31 29.11.2021
28 Димов
22:40 29.11.2021
29 Мирослав
08:44 30.11.2021
30 Мирослав
До коментар #17 от "БОЛШЕВИК 🌟":
глупости. Заплата от 500лв може да е имал председателя на Държавния съвет ака Т. Живков. Заплатите на простосмъртните не надхвърляха 200 лв. Пенсиите бяха по стотина лева. На активните борци пенсиите наближаваха 200,08:49 30.11.2021
31 Гост
13:51 30.11.2021