1 81631

Билет за време в столичния градски транспорт

  • билет-
  • време-
  • софия-
  • градския транспорт

На досегашния билет му се дава една нова възможност, която го прави още по-атрактивен. В последното превозно средство, в което сте се валидирали можете да си довършите пътуването до последната спирка, без значение от времето, обясни Зарков

Билет за време в столичния градски транспорт - 1
Снимка: БГНЕС

Преди COVID бележехме постоянно ръст на продажбите на превозни документи, което говори за нарастванията на пътуванията с градски транспорт на територията на нашия град. Оттук насетне общинският съвет създаде орган, който да създаде нова тарифна политика. В него участват представители на всички политически сили. Това заяви Зафир Зарков от Столична община, цитиран от Novini.bg.
С новите предложения ние допълваме досегашната тарифна политика. На първо място ще имате възможността да се прекачвате в превозните средства неограничено в рамките на определен период от време. Това е картата 30+, с която в рамките на 30 минути бихте могли да използвате цялата система на градския транспорт, да се валидирате във всяко превозно средство в рамките на това време неограничено, а след това да продължите пътуването си в последното избрано до последната му дестинация, обясни Зарков.
Тоест билетът за време предвижда възможността не да се возите само 30 минути, а да се возите 30 минути, сменяйки неограничен брой. На база направените анализи, ние видяхме какъв е интервалът на смяна на превозните средства, когато гражданите сменят повече от един, допълни председателят на СОС Георги Георгиев.

Цената, която ще предложим за тази карта ще е 1,60 лв. На досегашния билет му се дава една нова възможност, която го прави още по-атрактивен. В последното превозно средство, в което сте се валидирали можете да си довършите пътуването до последната спирка, без значение от времето, обясни Зарков.

Това е много голямо предимство за гражданите, че вместо за 1,60 лв. в първия автобус, после още 1,60 лв. в трамвая, сега ще можем да се движим по-дълго време реално на цената на билетчето от 1,60 лв., която не се променя, посочи Георгиев.
Втората опция е за хората, които ползват по-дълго време градски транспорт и би могло да им осигури прекачването не два пъти, а 3 или 4 пъти. Предложението ни е на същия принцип, но за 60 минути, коментира още Зарков. Тук предлагаме цената да е 2,20 лв. Основната ни идея е да привличаме повече пътници към градския транспорт.

Ситуацията в транспорта е много сериозна от началото на COVID ситуацията. ЦГМ губи около 60 млн. лв. на година. Имаме спад на приходите от превозни документи средно между 35-40%. Доста от градовете в Европа получиха сериозно финансиране, при нас няма, обясниха от Столична община.

Ще бъдат пуснати в продажба и пакетни карти 20+ и 30+. Те ще струват съответно 30 лв. и 40 лв.

Запазва се умната еднодневна карта. Тя нараства главоломно. Когато си плащате с банкова карта, след второто пътуване, третата валидация автоматично ви се таксува 4 лв., която е за цял ден.

Въвежда се възможността дневната карта да се трансформира в 24-часова карта. Това е от значение за хората, които си купуват карта на обяд или следобед, тя вече ще важи и за следващия ден, в рамките на тези 24 часа. Тук ще има и промяна на цената. Тя ще струва 6 лв. 48 часовата карта ще струва 10 лв., а 72-часовата ще се продава срещу 17 лв.

Предлагаме и пакети за нощния градски транспорт – 10 лв. за един месец, 20 лв. за три месеца и 50 лв. за шест месеца.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 6 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Активист на БКП

    20 2 Отговор
    Абе какви 2,20 !!!??? Направо 22 лева!!!
  • 2 Билета трябва да е 0,80-1лв

    30 3 Отговор
    Правите хората на маймуни да тичат да се прекачват.
  • 3 антидържавата

    34 1 Отговор
    Половин час за скоростта и точността на столичния градски транспорт е в рамките на чакането между две линии за едно прехвръляне...
    Видяли са си графиците и са разбрали, че дори по една линия няма да може да се ползва.

    Коментиран от #12

  • 4 кабел

    17 1 Отговор
    На досегашния билет му се дава една нова възможност, която го прави още по-атрактивен. Ще му сложат ботокс,ще го гримират ,ще го лакират и ще му направят нова прическа.
  • 5 ПазарЖик

    30 0 Отговор
    Кажете ми сега от къде до къде ще стигнете за 30м,че и с прекачване и чакане? Това е шга предполагам.

    Коментиран от #27

  • 6 Антоанета

    20 1 Отговор
    Вместо да облекчат гражданите, практически предлагат увеличаване билета, за гр.транспорт на 2.2, което повлича и дневната на 6 лв, ще се вдигнат и месечните и годишните. Обикновен. гражданин, не е виновен, за претърпените загуби и не следва, да бъде така ,,наказван" . Това не трябва, да се случва и без това 1.60 лв. бяха висока цена за един билет.

  • 7 глоги

    14 0 Отговор
    В последното превозно средство, в което сте се валидирали...АЙДЕЕЕЕ,И НИЕ СМЕ СЕ ВАЛИДИРАЛИ,СЯКАШ СМЕ ДОКУМЕНТИ В НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ.
  • 8 КривоРазбрано

    21 0 Отговор
    когато вдигнаха цената билетчето от лев на 1.60 бяха наред, сега щели да привличат нови пътници ... абе младежи: да бяхте го оставли на левче, нямаше нужда да се пънете да превеждате чужди реклами на градски транспорт от др. държави. Не разбрахте ли, че нищо не може да измислите, особено ако не сте учили и работили в транспорта. Едно е транспорт в Самоков, друго е транспорт в София, но за жалост така и не го разбраха. Закриват трамвай, за да пускат електрифицирани автобуси: по-голяма глупост никъде не е правена по света. Трамвая се движи 100 години по едни и също релси, а автобуси сменят батерии на поразия ... за да бъдели "екологични" - аман от криворазбраната ви екология.
  • 9 Брадвата

    15 0 Отговор
    Гении са! Не може да им се отрече. Опичат си питката по много гнусен начин. Хем не можеш да ползваш транспорта, понеже е неудобен и все по-скъп, въпреки че е субсидиран яко, хем с кола отново е доста трудно в задръстването и скъпо и парите пак влизат в хазната.
  • 10 мъкаааа

    9 0 Отговор
    Вместо да сте се валидирали,може вече да сте самокатастрофирали.
  • 11 Амнезия

    9 0 Отговор
    Съдът каза: Билетът е социално непоносим,както и винетката .Оттук е
    правилото за справедливост.Чуй съда,за да е наред реда.Съдът има ли
    полезен ход или той е мутация на проф-
    съюз.
  • 12 ГлобаКауса

    8 1 Отговор

    До коментар #3 от "антидържавата":

    според мен, важното е да сменят правилата, за да глобяват неразбралите. Това им е политиката, те не могат да печелят от транспорт, защото е общински, но виж от глобички: това е неплануван бюджет, там сладко се печели и не се отчиташ през никой, защото не може да плануваш глобите :)
  • 13 666666

    9 0 Отговор
    Хаха от кв.Кр.поляна до ж.к.Дружба-1 е около 40-45мин.с прекачване .Как ще стане номера с 1 билет !?!?Единствено с метрото е за 20мин.
  • 14 Ал Тъпоне

    8 1 Отговор
    Това трябва да са го взаимствали от услугите на жриците, практикуващи най-древната професия. И при тях се плаща за време!
  • 15 Иван

    10 1 Отговор
    Пак си я изберете самоковската даскалица и антуража й! Тогава ще ви взимат парите без изобщо да се возите в гр. транспорт. изглежда ви е малко разширяването и увеличаване на времето на сините и зелени зони, та сега и билетчетата. Но с овцете е така - стрижат ги, доят ги и ги колят, а те си блеят доволно.
  • 16 Бай Ставри

    7 1 Отговор
    Тия наистина не са в час. Не знам как точно си направиха анализите, но от самолет личи, че те са само за пари, няма ликаква логика в тях. Не виждам как биха били от полза на хората, които използват градския транспорт ежедневно. Така или иначе хората от минлата година покрай ковида свикнаха да си използват транспорта безплатно, той можеду другото и не става като за платен, но с тези цени ще им трябват армия от контрольори, защото приходи от продажби няма да имат. Няма да е лошо да видят как се прави ценообразуване на транспортната мрежа в наистина големите градове и да я поразвидят тая мрежа най-после и при нас, а не през няколко години да увеличават цената, като не предлагат нищо.
  • 17 БОЛШЕВИК 🌟

    7 0 Отговор
    Върнете старото билетче от 0,06 лв. Билетчето кога беше на тая цена,всеки имаше по едно кочанче от тия билети и си ги дупчеше без проблем. Заплатите и пенсиите без това не са мръднали много и по онова време имаше заплати от 300, 400 и 500 лева.

    Коментиран от #30

  • 18 КОНДУКТОРА ОТ ОРИЕНТ ЕКСПРЕС

    6 0 Отговор
    АБЕ ЦЯЛАТА РАБОТА Е ДА МАХНАТ ИЛИ УВЕЛИЧАТ БИЛЕТА ОТ ЧЕТРИ ЛЕВА ЗА ЦГМ КОЙТО ВАЖИ 24часа👍 ЗА НАДЗЕМНИЯ ТРАНСПОРТ ТОЙ СЕ ОКАЗА НАЙ—УДАЧЕН!!!!
  • 19 019и843и8

    6 0 Отговор
    Сигойнерите в този случай ще пътуват безплатно из целия град?

    Коментиран от #20

  • 20 гадно

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "019и843и8":

    Те и сега си пътуват гратис.
  • 21 Даа!

    4 0 Отговор
    Направо се пръска от ум тази невероятна идея.Която означава на практика: Купувам си билет,сядам и втренчено гледам секундимера. Това,че примерно някъде има закъснение ,няма значение.Че трамвая,тролея,автобуса е аварирал- няма значение.Гледаш чссовника- иначе двайсетачка минус! Тези се чудят,как да изпомпват пари от беднотията.Заможните в ГТ не стъпват.А целия общ.съвет мълчи като риба.За решението на СГС от 2015 г,с което обяви цената от 1,60 лв за Неправомерно определена.На нормален език- незаконна.Но виновно е стадото.Не са виновни те.Та същото стадо,да очаква до една година,електронно билетче.Но за време.По същия модел,но по изчанчен.За да го " улеснят".Бай Тошо за периода 1960-89 г,е повишил цените за ГТ два пъти.През 70-те на 4 ст( до 1963-4 беше 2ст) ,а след 72 г,стана 6 ст,до прехвалената Демокрация.И пак някой зомбита опонират: Било държавна дотация.Ами държавна,но в ГТ, образование,здравеопазване,почивно дело,топлофикация,Ви К сектор.База за покуп.способност.Кой днес може да закупи с една днешна, нормална заплата , спрямо( 1982-1988) към онзи момент около 240 лева,четири хиляди билета за ГТ? Или 280 карти за цялата мрежа.
  • 22 ПАРНО

    4 1 Отговор
    А парното, топлият октомври без ползване СТО лева.
    А си преставете като ползвате декемри и януари какво става.
    И за чий ви беше топлият октомври да пускате парно?
  • 23 Гнидярник

    4 0 Отговор
    А кога ще предложите наложените глоби да отпадат по давност? Как така от 7 години не може човек да си изкара карта със снимка след като е бил веднъж нередовен пътник и с наложена глоба? Гад0ве

  • 24 Госあ

    3 0 Отговор
    Аве я го направете 12 минути ве. Смешници. Никъде по света нема такива схеми. 30 минути…смешници…
  • 25 Васил

    4 0 Отговор
    С тези цени май с такси ще излиза по евтино.
  • 26 Доцент Дрън

    4 0 Отговор
    Защо за време А НЕ ЗА РАЗСТОЯНИЕ.
    пак убава работа, ама столична
  • 27 Дрън

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "ПазарЖик":

    Аз го разбрах 30 минути плюс, тоест в рамките до 30 минути може да се прекачваме, а в последния превоз може да се возим до края на маршрута му, над 30-те минути, тоест последното прекачване трябва да е в рамките до 30 минути, след това няма ограничение във времето, просто не може да се прекачваме повече.
  • 28 Димов

    0 0 Отговор
    Никой не търси начин да запуши теча и да спре загубите. По-лесно е да се вдигне цената към крайния потребител. Това казва само колко неспособни да владелците на бизнеса и че мястото им не е в директорски стол, а на полето, в браздата.
  • 29 Мирослав

    1 0 Отговор
    Значи карта за 1 ден - 6лв, за два дни - 10 лв. а за три дни 17 - с един лев по-скъпо отколкото ако си купиш една еднодневна и една двудневна. Мамини златни гербери безмозъчни.
  • 30 Мирослав

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "БОЛШЕВИК 🌟":

    глупости. Заплата от 500лв може да е имал председателя на Държавния съвет ака Т. Живков. Заплатите на простосмъртните не надхвърляха 200 лв. Пенсиите бяха по стотина лева. На активните борци пенсиите наближаваха 200,
  • 31 Гост

    0 0 Отговор
    С фенерче ше го търсите Баце,жалки чалгари и комунета
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове