"Пред нашите герои на демокрацията заявяваме, че ще продължим делото им, ще отстояваме и защитаваме свободата в нашата Родина България".
Това заяви лидерът на ДПС Мустафа Карадайъ по време на възпоменателния митинг в гоцеделчевското село Корница в памет на жертвите на т.нар. "възродителен процес". На него бе почетена паметта на убитите по време на асимилаторската политика от комунистическия режим през март 1973 г.
Във възпоменателния митинг участваха още зам.-председателите на ДПС Ахмед Ахмедов и Халил Летифов, народните представители Елхан Кълков, Хайри Садъков, Небие Кабак, Байрам Байрам и Павлин Кръстев, председателят на Младежко ДПС и народен представител Сезгин Мехмед, областният председател на Благоевград Ведат Хюсеин, както и общински председатели и общински кметове на ДПС от областта и съседните области, представители на посолството на Р Турция в София и районният мюфтия на Благоевград Осман Кутрев.
Ние ще отстояваме и ще защитаваме демокрацията в България, а демокрацията представлява върховенство на закона и спазване на човешките, гражданските и политическите права и свободи на хората. Ние ще останем гаранти на демокрацията, гаранти на правата и свободите, на стабилността и сигурността в страната, гаранти на целостта на нашата Родина България, категоричен бе Карадайъ.
Ние всяка година се събираме тук, на този площад, за да почетем жертвите на онези грозни събития, да почетем героите на демокрацията в България. И така ще бъде, увери Мустафа Карадайъ.
Не се събираме за реваншизъм или мъст. Събираме се, за да не се забравят онези грозни събития и да не се изопачават от дистанцията на времето, заяви лидерът на ДПС. И припомни, че доскоро хора от ГЕРБ казваха от трибуната на парламента, че такива грозни събития не е имало.
50 години минаха от последния опит за насилствена асимилацията. Това в учебниците още не присъства, а хора, които са били на власт в последните 10 години присъстват, подчерта Карадайъ и нарече това двоен стандарт.
Затова сме тук – за да помним тези събития. Ние трябва да бъдем живата история на тези събития и да ги предаваме на следващите поколения, за да не се допуска да се случват отново, категоричен бе лидерът на ДПС.
Да ни вземат името означава да ни вземат душата. Затова трябва да помним тази история, но не за реваншизъм, каза още Карадайъ. И припомни:
„Така го направихме. През 1985 година се създаде и нелегалната организация за борба без оръжие с ръководител д-р Ахмед Доган. Бяха разкрити, влязоха в затворите, но не спряха битката от затворите, за да стигнем организираните мирни протести през май 1989 г. в Североизточна България, които ускориха падането на тоталитарния режим, за да дойде демокрацията в България. За да дойде свободата в България. Тогава ние се обединихме. Западните с Източните Родопи, Родопите като цяло с Делиормана. И ние се обединихме в България. И това обединение се нарича Движение за права и свободи."
Ние казахме НЕ на реваншизма, по демократичен път ще градим общото ни бъдеще в нашата Родина с основна философия заедността, каза още Мустафа Карадайъ. И обясни:
„Заедността като философия на българския етнически модел, като философия за правене на политика от Движението за права и свободи означава различните да бъдем заедно, да бъдем горди и достойни различните и да бъдем заедно. Всеки да отстоява различието си, своята идентичност и да бъдем заедно. Ако е нужно, на различния да му помагаме, за да отстоява своята идентичност и да бъдем заедно и заедно да градим общото ни бъдеще."
Така вече 32 години правим политика в България, основана на философията на заедността, каза лидерът на ДПС.
Но днес имаме власт, която ползва инструментите на разделението и противопоставянето, на реваншизма. И то в едно кризисно и тревожно време, даде оценката си Мустафа Карадайъ.
„Вместо да търсим омекотяването на кризите, виждаме една власт, която разделя, която сочи с пръст и ползва незаконни методи и инструменти за разделение и противопоставяне. Видяхме го миналата година и по време на изборите", заяви лидерът на ДПС. И допълни: „Тези министри казват, че властта им е на 100 дни. Да, властта е на сто дена, но министрите са на власт от 315 дни, от май миналата година. А единият от тях си позволи да ни върне онези грозни времена от периода на смяната на имената ни. Това са грозните неща."
Лидерът на ДПС, ръководството на Движението, народните представители, членовете и симпатизантите на партията поднесоха венци и цветя пред паметника на героите на демокрацията в Корница.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 ГРАД КОЗЛОДУЙ
05:58 28.03.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ГРАД КОЗЛОДУЙ
06:01 28.03.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 цигането
06:01 28.03.2022
18 Взимайте
06:08 28.03.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Зззз
Коментиран от #27, #34
06:11 28.03.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 ГРАД КОЗЛОДУЙ
трябва
да
са
извън
ЗАКОНА
и ЗАБРАНЕНИ
те са терористи
06:14 28.03.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 ГРАД КОЗЛОДУЙ
07:07 28.03.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Коко
07:31 28.03.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 кукуригу
До коментар #8 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
В атентата извършен от комунистите в Божи храм Света Неделя, в християнска България загинаха стотици българи, жени,деца, възрастни. И тези същите после близо половин век ни управляваха .За тях мълчиш07:40 28.03.2022
34 Хайл
До коментар #20 от "Зззз":
Дори искат да не празнуваме 3 март,деня на ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ от 5 вековно турско РОБСТВО,РОБСТВО през което БЪЛГАРИТЕ СА КЛАНИ КАТО ДОБИТЪК ЗАРАДИ ИМЕНАТА СИ И ВЯРАТАКоментиран от #39
07:43 28.03.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Името и душата
07:49 28.03.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 ха ха хааа
08:00 28.03.2022
41 Фактъ
08:01 28.03.2022
42 ТЯ ДУШАТА ВИ
08:01 28.03.2022
43 Тъй ли?
08:04 28.03.2022
44 Тито
Коментиран от #46
08:15 28.03.2022
45 българина
08:21 28.03.2022
46 Граничар
До коментар #44 от "Тито":
Много ги обиждали по границата! А който прилича на Ален Делон,бил обиждан два пъти!08:22 28.03.2022
47 въпрос?
08:45 28.03.2022
48 странно
08:47 28.03.2022
49 странно
Коментиран от #55
08:48 28.03.2022
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 А питам
Коментиран от #54
08:55 28.03.2022
52 Терористи от ДПС
Но това не го казвате, само вашите души са важни...
08:59 28.03.2022
53 Българските турци
09:12 28.03.2022
54 Отговор
До коментар #51 от "А питам":
Над 1 000 000 турци са жертвите,бяха осквернени и починалите турциКоментиран от #57
09:19 28.03.2022
55 Българските турци
До коментар #49 от "странно":
Тъй като вие сте гениални мозъци сте дали възможност за легална конспирация ... и по просто устроеният ум е решил да се възползва.... да речем ?!...09:26 28.03.2022
56 РЯЗАНИЯ
09:26 28.03.2022
57 А питам
До коментар #54 от "Отговор":
И сигурно знаеш къде са масовите гробове??Коментиран от #60, #61
09:27 28.03.2022
58 filo
Коментиран от #62
09:30 28.03.2022
59 Мирослав
09:34 28.03.2022
60 Българските турци
До коментар #57 от "А питам":
Кво сега, мислиш си че сте изклали 1000000 народ ли ?... Жертвите непременно мърви ли трябвало да бъдат ?!...Коментиран от #63
09:40 28.03.2022
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Българските турци
До коментар #58 от "filo":
Хубаво казано "доста добре живееха"...А имахте един прекрасно композиран влак в който си пътувахме заедно...ние на полето и цеховете на заводите...вие началници,шефове и директори...ние Строяхме за Родината в Строителни войски, в ЖП войски и КЕЧа...вие танкисти,моряци или артилеристи в БНА...вие в университетите...ние в МТУ, ПТУ и СПТУ , най много някой техникум...Вие сами турихте прът на колелото на влака и той дерайлира и от тогава до днес се мъчите да скалъпите виновни за това...А тия от нас които минаха границата се настаниха и устроиха Там ,а тия които се върнаха и които останаха пуснаха корени по на дълбоко Тук.След това започнаха годините на "Великия преход" в България, който до ден днешен "бодро и мощно" продължава...И онази тоталитарна буржоазия дори след 50 години "перестройки" е все още на власт...а докато те са там всички "преходи" и "промени" са илюзия!...На нас ни е все едно, ха сме Тук,ха сме Там или ха сме в Брюксел...ха с ДПС , ха с Ердоган...пак сме или на полето или в цеха, с една разлика ,за свестен труд , свестна заплата...Мислете му вие... Сладките времена са носталгия...в Брюксел началници са други...Тук тоталитарните чакали...Вие загубихте, затуй ви расте циреят на злобата и параноята и да видим кога и как ще се пукне ?...Божият бич не се нуждае от клетви ... бие жестоко и справедливо!....
Коментиран от #79
09:50 28.03.2022
63 А питам
До коментар #60 от "Българските турци":
Виж какво ти е писал коментар-52.Още преди възродителния процес и до днес в Турция са забранени българските фамилии?!
Те какво, нямат души ли, само вие ли имате???
Освен това ние ви върнахме имената, официално се извинихме и компенсирахме върналите се.
Какво направи Турция??
Нито се извини за турското робство, нито за геноцида над Тракийските българи, нито им изплати заграбените имоти, нито позволи и до днес българите в Турция да носят българските си фамилии.
Отвори речника и виж какво изначава -наглост и лицемерие.
Коментиран от #65
10:07 28.03.2022
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Българските турци
До коментар #63 от "А питам":
Щом са онеправдани защо те сами не отправят недоволството си ?... Ти и България техни адвокати ли сте ?...Аз съм един от 1000000 онеправданите и съм жив...и докато съм жив ще претендирам за душата си,за правата си,за мирно съжителство,за изкореняването на расизма ви и за истината ... без адвокати и попечители ! Ако мислите че това е наглост или арогантност си е ваш проблем да го докажете и обосновете с доказателства , а не с речници и тълковници !Коментиран от #68
10:29 28.03.2022
66 Геша
10:33 28.03.2022
67 Българските турци
Коментиран от #76
10:33 28.03.2022
68 А питам
До коментар #65 от "Българските турци":
Доказателства ти дадох, но на теб не ти харесват."България официално се извини за Възродителния процес. На 5 март 1990 г. е приет закон, който урежда процедурата по връщането на имената на българските турци, а на 1 август с. г. с решение на правителството е направена първата стъпка към възстановяване на собствеността върху недвижимите имоти на изселилите се през 1989 г."
Какво до днес е направила Турция за стореното ни -за турското робство, за геноцида над Тракийските българи, за неизплатените заграбените имоти, за непозволяването и до днес българите в Турция да носят българските си фамилии. ??
Коментиран от #71, #74, #75
10:44 28.03.2022
69 ДРТ ПРЧ
10:55 28.03.2022
70 ДРТ ПРЧ
10:59 28.03.2022
71 кекемески
До коментар #68 от "А питам":
Абсолютна лъжа,че българите не могат да носят български имена и фамилии в Турция.Коментиран от #83
11:03 28.03.2022
72 Живков
11:07 28.03.2022
73 XYZ
11:27 28.03.2022
74 Българските турци
До коментар #68 от "А питам":
Като се извинихте и като върнахте оригиналните имена всичо се оправи и все едно не се случи така ли ?...Какво се случи аз знам и съм жив "артефакт"...това което ти твърдиш е "история без свидетели и доказателства" обоснована въз основа на художествена литература, обобщения и демагогия ! При туй положение какво може да направи Турция... да се извини на всички етноси от Османската империя ли...защо...за това че ги е опазила от средновекавния крепостнически порядък и им е позволил да оцелеят... а не както сега ЕС да ви интегрират!...Коментиран от #78, #80, #82
11:29 28.03.2022
75 Българските турци
До коментар #68 от "А питам":
През 1985 година за една седмица изстрихте от регистъра имената на всички турци в Североизточна България...А сега направи една сметка и изчисли със същото темпо , колко хиляди пъти биха били изстрити имената на всичките сърби,македонци,черногорци,хървати, словенци,гърци, помаци,арменци,евреи,цигани,власи,румънци ,унгарци и Българи за 500 години ,ако е имало геноцид и колонизация в османската империя ?!...11:31 28.03.2022
76 XYZ
До коментар #67 от "Българските турци":
С това съм съгласен! Всеки има право да бъде щастлив под слънцето! И да спрем да насаждаме омраза, като постоянно сме завряли нос в миналото с истини, полуистини и откровени лъжи! Можем да се разбираме и да живеем заедно като един народ! Но преди това трябва да разобличим лъжците и крадците, които са замърсили живота ни в своя полза !Коментиран от #77
11:43 28.03.2022
77 Българските турци
До коментар #76 от "XYZ":
Те това е !!! БРАВО : )11:55 28.03.2022
78 Фактъ
До коментар #74 от "Българските турци":
В този пост имаш доста написани глупости!Коментиран от #89
12:13 28.03.2022
79 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #62 от "Българските турци":
Доколкото си спомням "Преименуването" беше през 1985г. Пет години по късно, турците решиха, че ги гонят и масово се юрнаха с покъщнината си посред лято към Турция, зарязвайки в България работните си места в учреждения, институти,училища, заводи, фабрики, кравеферми и т.н.Обаче номерът не мина и икономиката ни не се срина. Доста от "изгонените" скоро се върнаха обратно, "ни лук яли, ни мирисали" , но с огромни претенции.12:27 28.03.2022
80 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #74 от "Българските турци":
Вашето мнение е резултат от незнание. В българското общество има един негласен консенсус по въпроса за турците. Ние мълчим, защото ЗВЕРСТВАТА над българите са неописуеми. Ето ви само две насоки.1. Писани спомени-дневници на хиляди бежанците от Южна Тракия поради своето ужасяващо съдържание, не се побликуват официално и обществото няма достъп до тях.
2. Гр. Маджарово. В сравнение със случилото се там, край водите на р. Арда, Батак е като битов побой в квартална кръчма. За другите кървища ще мълча. Мълчим, защото при другата алтернатива, ще загубим човешкия си образ и ще изколим всички турци, които толкова много ни "обичат", нас БЪЛГАРИТЕ.
Коментиран от #84, #86
12:30 28.03.2022
81 Тахумба
Коментиран от #85
13:37 28.03.2022
82 А питам
До коментар #74 от "Българските турци":
Атакаа, това исках да чуя, само ние сме виновните, вие не-света вода ненапитаайде престанете
13:54 28.03.2022
83 А питам
До коментар #71 от "кекемески":
Явно не си запознат. На българите в Турция е отнето правото да носят чисти български фамилии - окончанията „-ов“, „-ев“, „-ски“ и „-ин“ са забранени.13:57 28.03.2022
84 Фактъ
До коментар #80 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Прав си ! Огромен + от мен!14:59 28.03.2022
85 Българските турци
До коментар #81 от "Тахумба":
В превод на турски се изговаря Лютфи Ахмедоглу , като Чочоглу, Пазвантоглу и т.н. Имам познат колега в Истанбул архитект участвал в реставрацията на желязната църква "Св.Стефан".Казва се Васил Сабунджу ... началото родословието му датира от преди 200-250 години някъде от Пиротско...Чист българин без комплекси който не пропуска нито една рецепция на истанбулското консулство на България на 3 март и други официални празници...има още много като него...коренни жители на Истанбул...те никога не са били освобождавани от никого и съвсем не се оплакват от това.Можем ли да твърдим че "турското им робство" продължава ?!...Можете да проверите чрез консулството ... Васил Сабунджу там го познават...винаги го канят на празничните рецепции!15:22 28.03.2022
86 Българските турци
До коментар #80 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Османската империя не е джагатайска държава а е сериозна световна цивилизация със стриктно и строго хронологично водени архиви на всичките си държавни инстанции...които са отворени и достъпни за изследвания на всякакви твърдения и претенции от всякакъв мащаб...било личен или държавен !История не се пише по мемоари... а се обляга на държавни архиви и научно доказани артефакти... с една дума с пл-ене и ла- не не става ...Сори !Коментиран от #87, #88, #91
15:47 28.03.2022
87 Я па тоя
До коментар #86 от "Българските турци":
Е, да бе , както е водила архиви за геноцида над Тракийските българи, или Арменците, или Понтийските гърци...Аре нема нужда за елементарни обяснения...
16:01 28.03.2022
88 Фактъ
До коментар #86 от "Българските турци":
И все намекваш ,че на всички им е било добре в османската империя. Ами не ,не е било. Разходи се по Гърция и питай. Питай и в България. Ми не. Черногорци и др. Добри архивари но до там. Чак цивилизация..Ми ,че България е пропуснала поне да види Рененанса ,примерно. Че ,когато в белите държави е имало вече банки в империята ,още с кесиите и криеш по чуловете. Рай за айдуците по пътищата.Защо милиони българи напускат страната 1829 г. с генерал Дибич и тръгват към Русия? От хубаво ли? Зарязват къщи ,стока и др.Коментиран от #90
16:02 28.03.2022
89 Българските турци
До коментар #78 от "Фактъ":
Ами прочети ги още веднъж и ако твоята логика все още продължава да ги възприема като глупости пролжавай да се "дървиш" с фалшивия си патриотизъм и да бълваш расисистката си злоба ... Божият бич не се нуждае от клетви ... бие жестоко и справедливо!.... Да му мисли който е стъпил на криво !...16:34 28.03.2022
90 ПРИПОМНЯНЕ
До коментар #88 от "Фактъ":
През 1828 г. руският флот стоварва хиляди пушки в заливчетата на Юг от Бургас...Въоръжени с руското оръжие българите от Тракия въстават и освобождават Созопол и редица градове, а по-късно превземат дори и гр. ОДРИН, но.... „руският” ген. Дибич сключва с турците съюз и им връща градовете, като същевременно разоръжава и изоставя Българите...За да се спасят от турските зверства Българите бягат отвъд Дунава, чак в БЕСАРАБИЯ...
Организаторите и предводителят на въстанието кап. Г. Мамарчев са арестувани от....внимание! изпратения за целта руски казашки полк??? А „руският” генерал Дибич, по рождение Ханс Карл Фридрих Антон фон Дибич, е искал да избие Българите с руските топове...?
Коментиран от #92
16:49 28.03.2022
91 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #86 от "Българските турци":
"ГОЛЕМИ" архиви, ...а още спорите за рождената дата на Ататюрк, а пък споровете за произхода му са ТАБУ.16:54 28.03.2022
92 Фактъ
До коментар #90 от "ПРИПОМНЯНЕ":
Русия сключва договор. Спогодба. Част от нея е ,че който българин иска ,може да напусне пределите на родината си и да тръгне за Русия с армията им. До договора се стига след ,като Англия , Франция и Австрия заплашват Русия с война!Коментиран от #93
19:04 28.03.2022
93 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #92 от "Фактъ":
Обезбългаряване на територията от руснаците....и нови хиляди крестьяни за помещиците.21:25 28.03.2022
94 Мехмед
Опази българите и всичко българско. Пет века, това са времена на мир и спокойствите. До като мюсюлманите загиват по фронтовете, "неверниците" се множат необезпокоявани от войни и страдания.
Сегашните българи сте толкова неблогадарни с до толкова промити мозъци, че чак сте се превърнали в зомбита. За ДПС да не говорим. Създадена от българските служби и до ден днешен контролирана от същите мафиотска структура.
Коментиран от #95
21:46 28.03.2022
95 Фактъ
До коментар #94 от "Мехмед":
Само да вметна. Никой не е канил османците да ни пазят! Те докараха ,разбойници и мързели. Арнаути ,м@нг@ли , черкези. Думата рушвет от кой език ? За ДПС донякъде си прав.22:24 28.03.2022
96 Фактъ
22:31 28.03.2022
97 Християнин
22:37 28.03.2022