30 Декември, 2022 17:45 2 216 26

Тенчо Тенев: Общ софтуер в камерите може да ги настрои както снимат за винетки, да следят и за другите нарушения

  • тенчо тенев-
  • общ софтуер-
  • камери-
  • винетки-
  • нарушения

Бившият началник на КАТ-София призова за по-високи санкции и по-строги наказания за нарушителите на пътя

Тенчо Тенев: Общ софтуер в камерите може да ги настрои както снимат за винетки, да следят и за другите нарушения - 1
Снимка: NovaNews

Почти всеки ден имаме специализирани операции по пътя и контролът е засилен. Въпросът е да се насити цялата страна с камери и хората да знаят, че на всеки 10 км има скрито око, което ги следи и ще бъдат санкционирани при нарушения. 50-60 000 лева струва една стационарна камера. Това каза комисар Тенчо Тенев, бивш началник на КАТ-София, за "Твоят ден"

"Имаме много добре изградена тол система. Камерите за винетки с подходящ софтуер могат да се пригодят за нуждите на Пътната полиция и всички останали служби. Общ софтуер в камерите може да ги настрои както снимат за винетки, да следят и за другите нарушения. Имаме нужда от повече хора за по-масирано полицейско присъствие на пътищата. Вече и "Охранителна полиция" могат да съставят актове и фишове. Пътната полиция обаче има нужда от повече жив ресурс", обясни той.
Според него има увеличение на водачите, седнали зад волана след употреба на наркотични вещества. "Отказът от тестване трябва да се третира като престъпление. Ако се създадат лаборатории за бързо тестване, няма да има нужда да се чака 5-6 месеца за кръвен тест. Ако има по-бърз начин за тестове за наркотици, както е за алкохол, може просто да се изчака кръвния, за да се свалят номерата. По-високи санкции и по-строги наказания за нарушителите на пътя", посочи Тенев.

По думите му възпитанието започва от ранна възраст, а се наблюдава как деца 3-и клас пият енергийни напитки. "Сега масово младото поколение започва да употребява наркотици. Има служители на пътя, които не бива да са там, защото вършат груби нарушения и трябва да бъдат дисциплинарно уволнени. Те си затварят очите и помагат на хора като Семерджиев", коментира комисарят.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Камерите

    36 2 Отговор
    служат единствено за рекет. Пълна безсмислица, не решаващи проблемите за ПТП.

    Коментиран от #13

  • 2 бай Кольо

    29 1 Отговор
    И пак нямали хора!Ами бутнете малко администрацийката си и стига сте произвеждали ченгета и копои!
  • 3 ха ха

    37 1 Отговор
    Тоз съвсем се е забравил! Оутсорсинг на работата на КАТ? Само глобичките да събират? Интересното е, че истинската си същност не могат да скрият - събиране на пари е най-важното. Има ли някъде статистика, че откакто сте оцвъкали България с камери има по-малко загинали? Или по-малко ранени? Или по-малко плащат застрахователите за ПТП? Поне малко полза да покажете от терора с камерите...
  • 4 Повече???

    34 0 Отговор
    При 60 000 служители на МВР при 6 млн. население??? Сигурно се шегува човекът?

    А освен щавене с глоби за щяло и нещяло, може ли знаците и пътната маркировка да са по-адекватни, а не базирани на нормативи от 60те години на 20 век?

    Няма да коментирам и меркантилния манталитет на ПП на МВР при всяко спиране? "Какво ще правим?" Колко осъдени за корупция пътни полицаи има в последните години, че забравих? Хайде тогава да не се правим на много набожни и загрижени за нарушенията на пътя, че корупнцията по спомени е престъпление, не е нарушение.
  • 5 ха ха

    21 0 Отговор
    има и висши служители които си пълнят сметките от пътния грабеж затова вечно призовават за безумици по контрола и събирането на пари по измислени нарушения
  • 6 Драгомир

    24 1 Отговор
    Тенчев, гледай си пенсията, какви нови камери какви пет лева?
  • 7 Хихи

    25 3 Отговор
    Българска работа. Пътищата - лунен пейзаж обаче камери на всеки метър. Джендър стайл, батка.
  • 8 филип ейджи

    24 1 Отговор
    тези докато са работили нищо не са правили, а после много ги разбират нещата!!!
  • 9 Разбира се че може

    5 9 Отговор
    Но това беше отхвърлено преди време от Герб и ДПС.
  • 10 СТЕФАН

    26 1 Отговор
    Според мен глобите в България са достатъчно високи - съизмерими с тези в останалия свят. Пример: Това лято ме глобиха на междуградски път, където при ограничение от 90 км/ч бях със скорост от 96 км/ч. Такава малка разлика дори не се усеща при движение, но глобата си я бива - 50 лева.
    Какви по-големи глоби иска г-н Тенев? 500 или 1000 лева? Ами не всеки получава неговата генералска пенския от 2000 лева месечно.
    Със здраве,
  • 11 Така е.

    5 15 Отговор
    Докато съдебната система не започне да работи както трябва, КАТ и с Божията помощ няма да се справи ! Още повече и защото броя на пътните полицаи е същият колкото е бил и през 1989г. ?!
    Помните ли как преди няколко години с решение на съда бяха обявени за "незаконосъобразни" над 200 000
    електронни фиша, защото снимките от мобилните камери е можело да бъдат от манипулирани от катаджиите ?!
    И всичко това, защото доста адвокати, прокурори и съдии бяха "влезли в кадър"...
    В другите държави отдавна са сложили десетки хиляди камери по улиците и пътищата, а в България
    стационарните все още са под 50(петдесет)!?

    Коментиран от #14, #25

  • 12 Мнение

    20 0 Отговор
    Те тези камери ако случиха само за нарушения щеше да е добре. Реално служат и за следене и частни поръчки.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 И какво

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "Така е.":

    решаваш с това? Въобще замислял ли си се или просто така приказват по медиите?
  • 15 оня

    8 3 Отговор
    50-60 000лв е с комисионната. А софтуера защо не са го купили при монтажа им? Ама той е мнооооого скъп с комисионните / софта:))
  • 16 тоя що го показвате

    21 0 Отговор
    шефче на кат уволнявано, местено в асеновград и арестувано за оръжие и далавери, пак назначено при гроздомицинов, пак уволнено и ни губите времето с такива като него
  • 17 Деций

    19 2 Отговор
    Единствената ви цел е да обирате гражданите,това е ясно и на децата.Всичките ви мерки са имитация,а снимките са да си изкарвате заплатите.Даже имате план за глоби.Имах близък който беше началник на КАТ в областен град,всичко ми е ясно.Ако искате да намалите катастрофите,то започнете от ранна детска възраст,с възпитанието,с вмеяняване на отговорност,изключително важно е водачите да бъдат обучени както трябва.Но това как да стане с броените часове подготовка,отделно половината инструктори не знаят и не могат да карат.Как тези хора ще научат някой,и на какво.Всичко е превърнато в бизнес вместо обучение.Скоростта е най малкият приблем.Да тя убива,но когато можеш правилно да я подбереш съобразявайки всички фактори и условия,в нея няма нищо страшно.Карам активно от 83 г,до сега нямам произшествия,но пък имам глоби.Старая се да ги избягвам,но се случва.Ди преди година две,скоростта ми на движение по главните пътища беше 140/160,сега леко върнах педала но пак е 120/140.Хората които карат с 70/80 са истинската заплаха за движението.Време е скороста извън града по основните пътища да е поне 120,в града нека е 50/80 както е в момента.Уменията и възможностите на водачите са различни,автомобилите също, Всичко е индивидуално само закона налага уравновиловка.Как да карам с 90 ,автомобил 200 кс дизел в топ състояние?
  • 18 Прав Е

    4 7 Отговор
    Трябва във всички храсти камери особенно извънградските 40-60 там е най удобно,а милиционерите да стоят на топло и и климатезирано място
  • 19 Деций

    17 1 Отговор
    И нещо друго,какво помогнаха фаровете през деня?НИЩО!Намаляха ли катастрофите?Човешкото око привиква с тях,и всичко става монотонен поток,който не привлича вниманието.Преди години,по някога включвах фарове,но това е в екстрени ситуации, когато возя болен със спешна нужда и всяка минута е ценна,и скоростта е голяма 200 и нагоре.Тогава фаровете правят впечатление,и аз също съм се съобразявал с други водачи , реагирам веднага,изнасям се максимално в дясно да освободя пътя.Днес един мишок на скоростният път Варна -Русе,малко преди моста на Писанец, клекнал в храстите зад триногата.Пътя не беше силно натоварен, времето хубаво,трафика се движи 120/130.На пътя няма полицейска кола,тя е добре скрита,мястото е нетрадиционно ,и сигурно е снимал поне 100 коли.С това ли ще предотвратят катастрофите?Те ме мислят за вашият живот и здраве,те мислят единствено как да вземат вашите пари!
  • 20 Деций

    5 0 Отговор
    Днес преди да го включат да дрънка глупости този " голям капацитет" по Нова,даваха интервю за пътя Русе Бяла,бил много опасен , страшен и т.н.Пътя не е цвете,но не е основен фактор за катастрофите там.Просто хората са малоумни.Според мен поне 30/40 % от водачите трябва да са пешеходци.Карането не е за всеки, движението изисква интелект.Трябва да можеш да преценяваш точно,разстоянието, скоростта на отсрещния автомобил,и времето което ти е необходимо за да изпревариш.Вечер това е доста по трудно.Трябва да караш всички коли които са пред теб и зад теб,и да усещаш намеренията на околните когато няма подадена индикация.Така съм предотвратил няколко удара при положение ,че съм бил с предимство.Хора всякакви,някой са само тялом в колата и карат машинално, замислени за куп проблеми ,натиснати от живота!Та за скоростта,всеки трябва да може да си подбере скоростта, спрямо факторите на пътя Състояние на пътя като настилка,метериологията,натовареност на трасето,своята лична кондиция, състоянието на автомобила.За тези неща кой говори,кой ги учи.С всичко написано не казвам ,че съм безгрешен.Имам направена една много голяма грешка,която се размина,просто имах късмет.Една ситуация която винаги разказвам,с цел да помогна друг да не попадне в нея,защото може да няма късмет!Даже ще я напиша в следващ коментар.Дано я прочетат повече хора.
  • 21 Мисля

    0 0 Отговор
    ТОЛ системата е финасирана, и по европейски проект и средства.Така,че не могат да се променят условията за които са отпуснати парите за камери.Те следят само винетки.Както и преброителните камери,и те са по европейски проект и няма кой да ни разреши да ги ползваме и за глоби.
  • 22 Деций

    5 0 Отговор
    Късно лято,вали,часа е към 21,настигам Тир,който кара с 80 и вдига облаци от водни пръски и мъгла,пътя е републикански,но има дупки,и маркировка е много зле,има я откъслечно на места и е трудно забележима.Показвам се да видя за отсрещно идващ автомобил,виждам хубав ксенон,на 400/500 метра,може и малко повече.Веднага тръгвам с пълна газ,и посредата на камиона разбирам ,че пътя прави десен завой,а идващият автомобил се движи по второстепенен път,който се включва в главният и се образува нещо като У образно кръстовище. Изтръпнах,нито да се върна ,нито да продължа.Защо се заблудих?Знака ,че пътя завива е сложен непосредствено преди завоя,няма и непрекъсната осева линия която да ми подскаже и ориентира.Дано с тази изключително рядка ситуация,помогна на някой. И да ви кажа,един единствен полицай ме е спирал,да ме предупреди ,че напред има опасност и да внимавам,и че някой сигурно ме чака да се върна!Шапка свалям на такива хора!Това беше в подножието на Шипка от южната страна.

    Коментиран от #23

  • 23 Морски

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "Деций":

    Написал си романи. Обобщавам - шофирането е проста работа, но не е за прости хора.

    Това, което ни казват в статията преполагам почти никой няма хабер, а то е - от лятото постепенно ще направят преброителните пунктове за винетките да засичат средна скорост. И тогава тези, които карат по-спортно ще им излиза по-скъпо.

    И нещо от мен - два са факторите за ПТП - високата скорост и спазването на дистанция.

    Весело посрещане !

    Коментиран от #24

  • 24 Деций

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Морски":

    Единствената ми цел е не да се правя на интересен а ако мога да помогна на някой.Това е много рядка ситуация,и ако беше по свело нямаше да попадна в нея.Знака за завой е на метри от завоя и в момента в който тръгвам да изпреварвам е скрит от ремаркето на камиона.Ако идваше автомобили от среща удара не можеше да се избегне и щеше да е фатален.
  • 25 Обосновано предположение:

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Така е.":

    Сигурен съм, че тези с минусите са много внимателни, когато шофират в чужбина. Защо ли ...
  • 26 Анонимен

    2 0 Отговор
    Хрантутник
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол