Евтинията при застраховката „Гражданска отговорност“ свърши и стойността на полицата се върна на предишните си нива, показа проверка в онлайн калкулаторите на брокери, пише „Телеграф“.
Заради конкуренцията между компаниите и желанието да привлекат клиенти, в края на януари и началото на февруари станахме свидетели на невиждани от години ниски цени на автозастраховката. Експерти от бранша дори коментираха, че се води истинска ценова война между застрахователите.
Премии
Актюерските разчети обаче скоро показали, че сметките при тези цени не излизат и това в крайна сметка не продължи дълго, посочиха специалистите.
Комисията за финансов надзор, която следи премиите да бъдат достатъчни, така че да се обезпечи бъдещо плащане на щети, не се е месила пряко, тя няма за задължение по закон предварително да одобрява тарифите.
Единствено изпратила писмо до застрахователите с въпроси какво се случва на пазара.
В момента цените на Гражданската са адекватни и осигуряват финансовата стабилност на компаниите, твърдят още експертите.
Те посочват, че на фона на инфлацията поскъпналите услуги на автосервизите и все по-високите обезщетения, присъждани на съдилищата, застраховката тази година може да поскъпне с 5-10%.
Верни клиенти
Във вихъра на ценовата война стойността на полицата при двама от застрахователите беше слязла под 200 лева. 180 лева щеше да плати 35-годишен водач от София с над 10-годишен опит, който кара бензинова кола до 90 конски сили.
Най-високата цена за такъв шофьор пък беше 270 лева. Сега тази цена е сред най-ниските. Тарифите вече се движат в диапазона 260-320 лева. Като едни от най-високите цени в момента имат именно компаниите, които ги бяха свалили до най-ниските нива.
Други експерти от бранша пък отхвърлят твърденията за ценова война, а обясняват, че просто промоциите покрай празниците свършили.
Бонус малус
Според своята политика някои компании например дават до 20% отбив в цената на водачи, които са били техни клиенти и които нямат щети в последните 3-5 години. Други пък коткат с ниски цени държавни служители. А някои дават отстъпка на нови клиенти.
Всяка компания си има вътрешна система бонус-малус, което означава, че шофьорите, оценени като най-малко рискови, получават и по-ниска цена, обясняват експертите. Най-желаните клиенти на застрахователите били водачи на възраст над 30 години. Младите се смятали за по-високорискови.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пешеходец
Коментиран от #23
19:43 13.03.2023
2 Адам Хилтън
19:43 13.03.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Хаха
19:52 13.03.2023
5 МАЙНА
Коментиран от #7
19:56 13.03.2023
6 Даниел
“печалбата им е гарантирана.
Плащам гражданска повече от 20 години ,и слава Богу никога не съм заявявал събитие,но цената е все нагоре,да не говорим,че договора винаги е с една и съща компания(най-евтината) ,но те не признават клиенти без събития!
Коментиран от #22
20:02 13.03.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ФИНЦИ
20:11 13.03.2023
9 Подарък от БОГ ТАНГРА в 21 век
Става въпрос за хора, които са алчни, завистливи, дяволи, расисти и други такива!
Даже заради такива хора не е добре!
Аз съм зле заради такива хора!
Коментиран от #11
20:12 13.03.2023
10 Винкело
20:12 13.03.2023
11 Реалист
До коментар #9 от "Подарък от БОГ ТАНГРА в 21 век":
Даже заради такива хора СВЕТЪТ не е добре!20:13 13.03.2023
12 Оооо
Няма наядане ей,,,,,
20:15 13.03.2023
13 Мария Атанасова Мисиркова!?
20:27 13.03.2023
14 Сатана Z
В нито една държава в ЕС няма такъв закон.Караш—плащаш.Не караш—не плащаш.Държиш си колата в личния имот.Освен това ти взимат парите минимално за 3 месеца Х 4 вноски.На Запад можеш да отмениш застраховката до 14 дена без да бъдеш санкциониран парично и след това по всяко време като ти приспадат от парите за времето ,което си я ползвал.
Колата се спира от движение и не плащаш повече пътен данък нито застраховка. по интернет за 1—2 минути
20:29 13.03.2023
15 Аххмед
Коментиран от #18
20:32 13.03.2023
16 хихи®
Коментиран от #17
20:33 13.03.2023
17 Мдаа
До коментар #16 от "хихи®":
Точно. Ако иска човек да кара, трябва и да си плаща, а не да караме с мизерни застраховки и после да се чудим защо "ремонтите" ни са "като за такива пари толкова".20:35 13.03.2023
18 Винкело
До коментар #15 от "Аххмед":
Бонус-малус стана фокус-бокус, лява ръка - десен джоб. Толкоз.20:38 13.03.2023
19 Гаглей
20:56 13.03.2023
20 Гаглей
20:58 13.03.2023
21 ГОРСКИ
21:21 13.03.2023
22 Анонимен
До коментар #6 от "Даниел":
Какво се чудиш. Преди 20-25 години имаше незаконен рекет но вече бизнеса се узакони в сладки такси и задължиха всички да ги плащат21:34 13.03.2023
23 Цървул
До коментар #1 от "Пешеходец":
😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠21:41 13.03.2023
24 Т@П@ЦИ,
У ГРАДЦКИО ТРАНСПОРТ
Е....ЕДИН ЛЕВ И ШЕЙСЕ СТИНКИ😁😁😁
22:07 13.03.2023