Сдружението за дива природа „Балкани“ твърди, че АПИ готви незаконно строителство на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Еколозите ще поискат Европейската комисия да блокира цялата програма "Транспорт", ако започне работа по магистралния участък, съобщи Нова телевизия.
Андрей Ковачев от СДП „Балкани“, който е подал сигнала, припомни, че регионалният министър Иван Шишков е заявил, че строителството ще започне до края на май, за да не изтече срокът на решението по ОВОС от 2017 г.
"Невярно е, че то изтича през май. Решението е изтекло през октомври 2022 г. В момента се манипулира информация и това е ясен показател за крадене на пари. ЕК още през 2019 г. посочи, че има осем нарушения. Трябва да има нова ревизирана оценка. Сега ще се опитат да строят, само за да докажат, че решението по ОВОС действа. И когато има бюджетни пари - да ги откраднат пак, както се случи с АМ "Хемус". Не трябва да се раздават средства в нарушение на европейското законодателство, защото после ще плащаме всички", коментира той.
По думите му опитите да се крадат пари и нарушаването на законодателството пречат на строежа на "Струма". "Избраното трасе през 2017 г. ще убива хора. То е най-опасното. Всички други варианти бяха по-добри, но те избраха това, което отговаря на клиентелистки интереси. Преминават животни през трасето и то не отговаря на условията за безопасност. Не сме против изграждане на магистрала, но искаме да се спазва законът и да е безопасна", обясни Ковачев.
От своя страна Красимир Георгиев от Българска Асоциация на пострадали при катастрофи, експерт по екология и околна среда, казва, че час по-скоро тази магистрала трябва да се построи. "Общественият интерес обслужва нормативната уредба, а не обратното. В Гърция и Сърбия се строят магистрали и няма проблеми с еколози и археолози. Колчетата ще решат проблема до това лято, когато трафикът на автомобилите нарасне. Ако беше паднал много сняг тази зима, как щеше да се чисти? Нямаше да има колчета. Трябва да се доверим на експертите, които ще я строят", подчерта той.
Хората, живеещи в региона, споделят своето мнение за строежа през Кресненското дефиле. Според някои от тях е по-добре магистралата да мине високо на колони, за да има откъде да минават тировете. Местните разбират позицията на еколозите, но и осъзнават важността на пътната артерия за натовареността на движението в региона. Те обаче по-скоро подкрепят строежа на аутобана.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 оня с магарето
Коментиран от #4, #9
13:27 15.03.2023
2 Дарвин
Коментиран от #13
13:29 15.03.2023
3 Ще има
13:31 15.03.2023
4 ггггггггггггггггг
До коментар #1 от "оня с магарето":
те си искат само рекета . нищо друго. който им плати ще строи.13:40 15.03.2023
5 погнусен
Айдуци и в червата ! Кресненското дефиле се превърна в човешка скотобойна докато тези мазни мишоци прибират пачки от "еко" програми и ОВОС-и !!!
13:43 15.03.2023
6 Имануел Кънт 😛
13:46 15.03.2023
7 Продължаваме Промяната
13:48 15.03.2023
8 Жоро
Коментиран от #12
13:48 15.03.2023
9 Сила
До коментар #1 от "оня с магарето":
Простак да се наричам, първа радост е за мене..... БУЛГАР, БУЛГААААААААРКоментиран от #15, #17
13:48 15.03.2023
10 Ауууу
13:49 15.03.2023
11 Зелен Демократ
Коментиран от #22
13:50 15.03.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 За пет пари толкоз
До коментар #2 от "Дарвин":
Колко, колко, пет!13:52 15.03.2023
14 Петър
Не казвам, че не трябва да отдаваме значение на природата, дори напротив, но не толкова за сметка на липсващата инфраструктура в страната. Магистралите са изключително важни за България и бързото им построяване ще е само в плюс за всички сектори.
Нека и да не забравяме, че фокусът е върху това да е удобно на столичани всичко, докато Северна България тъне в мизерия от много десетилетия. Вторият по големина град стои изолиран от всички останали, като няма нито една магистрала, нито една нормална връзка с останалата част от държавата. Ненужно е да пиша колко невероятно безумно е това, но едни 600 000 жители на Варна, а и още много хора от Североизтока стоят заклещени, докато в Пловдив се строи предприятие след предприятие поради по-добрата логистика заради наличието на магистрала.
ВРЕМЕ Е!!!!!!
13:54 15.03.2023
15 Емил
До коментар #9 от "Сила":
Я, още един "еколог-рекетьор" се обади! Ти да не си Белев от "Зелени балкани"?Коментиран от #16
13:54 15.03.2023
16 Сила
До коментар #15 от "Емил":
😜Зелев съм... са по спокойно ли ти стана асфалтолюбителю..... АСФАЛТ И ЦИМЕНТ НЕ СЕ ЯДЕ..... ПАРИ СЪЩОКоментиран от #19
14:00 15.03.2023
17 БСП за България и Радев
До коментар #9 от "Сила":
Ей, гербав ли си, от харвардските измамници ли си, все тая. Трябва час по-скоро другарят Путин да освободи и денацифицира всички вас, за да има светло бъдеще14:02 15.03.2023
18 Гост
14:02 15.03.2023
19 Петър
До коментар #16 от "Сила":
Коя нормална чуждестранна фирма ще предпочете да инвестира у нас при липса на пътища и най-вече магистрали, по които да минават тировете им? Сигурно биха искали да минават през Кресненското дефиле в сегашния му вид или през Айтоския проход, където детски колички трудно се разминават, нали така?Индиректно, асфалтът ще нахрани много хора.
Коментиран от #20
14:02 15.03.2023
20 Сила
До коментар #19 от "Петър":
Железниците са по евтини, бързи и превозват повече товари..... Но от тях по трудно се краде, а от асфалта видяхме какво става.... виж коментар 18Коментиран от #21
14:12 15.03.2023
21 Петър
До коментар #20 от "Сила":
Само с железници ли процъфтяват западните икономики? Особено в САЩ, където железниците не са така добре развити като в Япония или Китай, нуждата от пътища е била осъзната и отдавна са направени.За смъртните случаи по пътищата има решение да се ограничат драстично.
В Англия има камери по главните пътища през много малко разстояние и постоянно обикалящи патрули, които следят за състоянието на пътищата и за "състезатели". То не е толкова сложно, просто винаги някои тука гледат да саботират и малкото, което имаме.
14:16 15.03.2023
22 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #11 от "Зелен Демократ":
Вариантът с "дългия тунел" можеше да се строи само от една фирма, а за другите фирми нямаше да има лапачка . Тогава от КСБ поканиха двама италиански професори които намериха кусури на този вариант и предложиха вместо един дълъг да се направят 5 (пет) късички и така, че и другите фирми да се облажат...Този глупав вариант бе отхвърлен и се започна МЕДИЙНАТА война за магистрала Струма, като природозащитниците осребриха участието си в нея...Вариантът с източното трасе с поредица от виадукти и тунелчета е в изгода на фирмите за да има за всички тях от баницата....22:34 15.03.2023