"Да запазим БДЖ - да ги запазим да бъдат български, да ги запазим да бъдат държавни и да ги запазим да бъдат железници." С такъв призив се обърна водачът на листата на "БСП за България" в 24 МИР София и председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в 48-ото Народно събрание Георги Свиленски на кръгла кръгла маса, посветена на състоянието на българските железници и политиката за тяхното развитие. БСП беше представена и от експерта Гергана Алексова.
"Винаги сме отстоявали това, че БДЖ трябва да бъдат стабилизирани. Досега се даваше приоритет на автомобилния транспорт, крайно време е държавата да си влезе във функциите по отношение на железниците", категоричен бе Свиленски, който припомни, че в парламентарната транспортна комисия БСП е подкрепила да се приеме решение, с което да се задължи правителство да не провежда процедура за обществената услуга, а директно да я възложи на БДЖ, както и закупените влакове да отидат за държавните железници, но това предложение не е събрало нужната подкрепа.
"Защото хората в БДЖ 30 години чакат нови влакове, 30 години работят при ужасни условия, за да ги вземат новите влакове някакви други железници. Това от БСП няма да го позволим", подчерта социалистът.
По отношение на условията на труд и заплащането, Георги Свиленски коментира, че БСП 42 пъти е предлагала повишение на минималната работна заплата, което касае заплатите на всички работници в железници. "Едва на 42-ия път, в последния ден на Народното събрание, ни подкрепиха, защото идваха избори, само че увеличението да е от 2024 г. Това, което ви гарантирам - ще предложим още от 1 юли минималната работна заплата да бъде определяна по европейската директива - да е 50% от средната заплата. В момента това е около 1000 лв.", посочи той.
По време на разговора Свиленски се обяви за приоритетно завършване на всички инфраструктурни проекти, но подчерта, че да се случи това, е нужно да има парламент и редовно правителство.
"Призивът ми към политическите партии е малко да загърбят тяснопартийните си интереси и да помислят малко повече за България и за това, че трябва да има правителство. Всички заедно трябва да спрем целенасоченото унищожаване на този сектор. По тази тема не трябва да има партийни разделителни линии", каза още той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Не можете да ги запазите!
10:41 16.03.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Смешници
10:43 16.03.2023
4 Български са Левовете!
Коментиран от #17
10:44 16.03.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Айде, моля
10:44 16.03.2023
7 гост
10:45 16.03.2023
8 Пенсионер
10:46 16.03.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 То какво запазите?
10:53 16.03.2023
11 1212
11:00 16.03.2023
12 Курмчия на влак
11:07 16.03.2023
13 всичко за благото на Човека
11:16 16.03.2023
14 ПОПУЛИСТ
11:23 16.03.2023
15 БОЦ - ко
И нищо смислено не каза !!!
11:25 16.03.2023
16 Ааааа
Да хвърлим милиони за влакове които няма да се поддържат адекватно и ще се ползват само от римляни?
11:27 16.03.2023
17 000
До коментар #4 от "Български са Левовете!":
Теб май пипката те е хванала./болест по кокошките, за не знаещите що е "пипка". /
11:28 16.03.2023
18 Ако цената
11:32 16.03.2023
19 Боруна Лом
11:42 16.03.2023
20 Иво Христов
Коментиран от #24
11:46 16.03.2023
21 ИНЖ
11:47 16.03.2023
22 ПСР
11:49 16.03.2023
23 Крив макарон
11:54 16.03.2023
24 777
До коментар #20 от "Иво Христов":
Как да се прочисти НКЖИ като най-големите далавераджии там ги издигнаха до зам.министри. Целия железен път е в окаяно състояние, въпреки "усвоените" милиони по програми....12:09 16.03.2023
25 Име
12:11 16.03.2023
26 от БДЖ
12:18 16.03.2023
27 Минева
Коментиран от #31, #32
12:24 16.03.2023
28 дАаМ
13:10 16.03.2023
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 дидо тира
13:28 16.03.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Хаджигенов
До коментар #27 от "Минева":
МАНЕВА ТИ НАДУВАШ ЛИ ГО РЕДОВНО13:30 16.03.2023
33 Павел пенев
15:19 16.03.2023