Днес депутатите от Комисията по енергетиката се срещнаха и заседаваха в ПАВЕЦ “Чаира”, която не работи от 2022 г. Министърът на енергетиката Румен Радев и директорът на НЕК Мартин Георгиев са информирали народните представители за процеса на ремонт на ПАВЕЦ “Чаира”. От НЕК са представили план за възстановяване на хидроагрегатите. На заседанието е бил представен и доклад от швейцарската фирма AFRY Switzerland, която изследва причината за аварията, съобщи БТА.
Заместник-министърът на енергетиката Николай Николов каза миналата седмица, че рехабилитацията на ПАВЕЦ “Чаира” върви с добри темпове. Той добави, че до края на 2024 г. ще бъдат пуснати два хидроагрегата, а до края на 2025 г. - още един. Четвъртият хидроагрегат, който е най-труден за ремонт, ще бъде пуснат след това.
За ремонт на хидроагрегатите на ПАВЕЦ “Чаира” са предвидени 79 млн. лева. Това каза министърът на енергетиката Румен Радев пред депутатите при изслушването си и изслушването на премиера Николай Денков относно състоянието на ПАВЕЦ.
Министърът на енергетиката Румен Радев съобщи, че ПАВЕЦ “Чаира” ще може да работи най-рано през 2025 година, а цената на ремонта на централата, който ще се извърши на 4 етапа, ще е около 80 милиона лева. Той посочи, че са поискали от Министерството на финансите държавни гаранции, за да могат да вземат заем с по-ниска лихва.
ПАВЕЦ “Чаира” е най-голямата подземна централа на Балканите, намираща се в Рила планина, под язовир “Белмекен”, пише в сайта на НЕК.
От Министерството на енергетиката съобщиха за БТА, че Комисията по енергетиката е приела на първо четене законопроекта за държавния бюджет за 2024 г., внесен от Министерски съвет.
Депутатите от комисията са приели и законопроекта за изменение на Закона за енергетиката, внесен от Драгомир Стойнев и Георги Гьоков. Драгомир Стойнев каза за БТА, че промените са в полза на служителите в ПАВЕЦ “Чаира”, за да могат да имат по-гъвкаво работно време.
Законопроектът за изменение на Закона за контрол по прилагане на ограничителните мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизаращи положението в Украйна, внесен от Кирил Петков и група народни представители, е отпаднал от дневния ред на комисията, защото има друг подобен законопроект, обясниха от енергийното министерство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПРОСТО КИРО И ШАЙКАТА НИ УНИЩОЖАВАТ
Коментиран от #8
23:01 29.11.2023
2 Запомнете го
Коментиран от #7
23:02 29.11.2023
3 Важното е банани да има
Коментиран от #10
23:05 29.11.2023
4 Сега
Колко сме жалки
23:07 29.11.2023
5 Запознат
Коментиран от #9, #14, #18
23:08 29.11.2023
6 Мда
23:11 29.11.2023
7 Вовата съм
До коментар #2 от "Запомнете го":
Да го боядисат викаш - тц, отде пари за толкова боя... не могат да го наснимат даже23:19 29.11.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Дон Отворко
До коментар #5 от "Запознат":
Запознатият, знаете ли какво е оборудването на централата и точно чии са хидрогенераторите... на Тошиба и кой е представител на енергийния отдел на Тошиба в България и защо е в чужбина и не смее да се върне в Родината си, защото е заплашен с убийство, защото казва истината за българската алчност на Доган и ниската техническа култура на фирмите поели ремонта на ПАВЕЦ Чаира???Коментиран от #12
23:39 29.11.2023
10 съветоиден комуноид
До коментар #3 от "Важното е банани да има":
При Бай-Тоша ядяхме кожени банани.Коментиран от #21, #31
23:53 29.11.2023
11 9689
23:56 29.11.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Алооо
00:18 30.11.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Хааа
До коментар #12 от "Нищо не знаем и не ни интересува!":
В поробената от ссср България с години имахме ток на 3 часа.3 има 3 нема.Аиде скриии се .Коментиран от #17, #19, #23
00:20 30.11.2023
16 Фамозно!
00:25 30.11.2023
17 Направо се чуда
До коментар #15 от "Хааа":
как си оцелял през онези мрачни времена, за да хихикаш сега тролейки тук ...:)))))))))00:27 30.11.2023
18 А бе, запознатият,
До коментар #5 от "Запознат":
Като те запознаваха не те ли запознаха и с изпълнителя на рехабилитацията на Чаира - австрийския консорциум ABB-Voith? Поне автомобилите им не ги ли видя на паркинга?Коментиран от #36
00:30 30.11.2023
19 Хахахаха
До коментар #15 от "Хааа":
И след 40г. в евроатлантическа България е същото! иван костов е откраднал оборудването и го е заменил с китайски ментета! Карабас Барабас му е помагал! Американските поробители, ограбиха всичко ценно и ни оставиха пеевски, тиквата, карабас, оня с носа и глутница кирета, лорери и други вредни гризачи!00:40 30.11.2023
20 Исторически парк
00:57 30.11.2023
21 Програмист
До коментар #10 от "съветоиден комуноид":
Сега ядете ря зани банани 😉 и банана на обама01:03 30.11.2023
22 Име
01:13 30.11.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Гост
До коментар #23 от "ти го търна отзаде козяшки троле":
Заплатата ти беше 120 лв., а сега ти е 1200 поне. Кош кажеш, а. Колко по-висока е?По време на Цар Борис колко е бил тока, ще дадеш ли данни?
03:01 30.11.2023
25 От чужбина
До коментар #23 от "ти го търна отзаде козяшки троле":
Като база за сравнение може да се ползва минималната раб.заплата. През 80-те години беше 120 ЛВ. Пресметни покупателна способност в различни стоки и ще видиш, че сега е по-добре. За съжаление и тогава и сега България си остава бедна. Тогава ни лъжеха и криеха колко сме бедни - това е основната разлика.И така: С 120 Лв можеше да купиш 3000 кВтч електричество. Това сега прави 720 ЛВ, а МРЗ е по-висока.
С 120 ЛВ можеше да се купи около 120 литра бензин по 1 Лев. Сега можеш да купиш поне двойно повече. Отделно хората които получаваха 120 ЛВ заплата нямаше начин да имат автомобил. И пак през 80-те се зачетох в "Критика на капитализма" на Маркс. И там самия Маркс се възмущаваше, че при строителството на релсов път в Англия или Америка /не помня точно/, работниците получавали по ... пари, а цените на основни стоки били ... И просто направих сравнение със заплатата на баща ми и цените в магазините. Ами бяхме по-бедни в развития социализъм.
Коментиран от #29, #32
03:57 30.11.2023
26 От чужбина
04:10 30.11.2023
27 Минимална
04:17 30.11.2023
28 Разочарован
04:30 30.11.2023
29 Някой
До коментар #25 от "От чужбина":
Кой е взимал 120лв заплата? Може би някой канцеларен плъх, който не му се работи. Миньори 600 + премии. Строители 450+ премии.Национални Обекти шофьори , кранисти, багеристи , комбайнери , енергетици , тежки производства и те ли вземаха 120 лева ? Който не го мързеше да бачка ,от заплата и от часмак ги докарваше до към1000 лв. И сега си представи на онзи стандарт на цени . Това са били половин апартамент за година. Акумулиращите печки не се изключваха , стане ли топло се отваряше прозореца.Коментиран от #33, #34
07:02 30.11.2023
30 ха ха
07:35 30.11.2023
31 Ами
До коментар #10 от "съветоиден комуноид":
ти може, ама останалите бяхме добре.08:24 30.11.2023
32 Ами
До коментар #25 от "От чужбина":
сега живееш на кредит бе боклук.08:28 30.11.2023
33 Гост
До коментар #29 от "Някой":
Всички изброени от теб професии и сега взимат далеч над 1200 лв. И сега, ако не те мързи, си докарваш достатъчен доход. Ако те мързи, се оправдаваш с държавата и капитализма и възхваляваш отминалите времена.Коментиран от #35
09:30 30.11.2023
34 Свой,
До коментар #29 от "Някой":
Пич да при социализма имаше такива заплати на шофьори и т.н. , но учител и лекар и инженер почваха със 175 лв. Сега взимат доста повече. Но има и хора без особено образование които взимат достатъчно добри заплати СТИГА ДА НЕ ГИ МЪРЗИ ДА РАБОТЯТ ДОБРЕ ПЛАТЕНА РАБОТА... Има сега щофьори с 1000лв и дръги с над 2000 и трети с над 5хиляди...10:54 30.11.2023
35 Някой
До коментар #33 от "Гост":
Никой с никого не се оправдава. Тези професии вземат пари , поради една единствена причина , че ги няма . Не останаха. Повече от двадесет години тези професии бяха безплатно експлоатирани , без да се създават , и обучават нови. Сега ги няма , няма и да ги има.12:38 30.11.2023
36 Киро
До коментар #18 от "А бе, запознатият,":
Румънци бяха , с румънски дачии. Те ремонтират японско обурудване, тъпанар. А парите в Австрийски банки16:52 30.11.2023