За днес е насрочено да се направи Оценка за въздействието на околната среда (ОВОС) по проект за модернизация на жп линията Радомир-Кюстендил-Гюешево - границата със Северна Македония.
Възложител на проекта е Националната компания "Железопътна инфраструктура“, уточни БНР.
Линията е част от Коридор номер 8. Безвъзмездното съфинансиране на проекта е от Кохезионен фонд с над 19 милиарда лв.
Железопътната линия София - Перник - Радомир - Гюешево - граница със Северна Македония е с обща дължина 139 км. Проектната скорост варира от 70 до 100 км/ч, с някои ограничения от 40 до 75 км/ч.
В участъка ще има 12 моста с обща дължина 251 м и 6 прелеза.
Участъкът Радомир – Гюешево е с обща дължина 87.97 км., еднопътна, неелектрифицирана жп линия с междурелсие 1 435 mm.
Линията е разделена на два участъка. Кметове на села в Кюстендилско коментират, че вече са направени съответните геодезически проучвания по трасето.
Най-сериозен проблем според тях е отчуждаването на имотите - линията минава през плодородни земи и овощни масиви.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 факуса
09:03 28.03.2024
2 ФХЙХЙ
09:24 28.03.2024
3 Язе
09:37 28.03.2024
4 Перо
09:58 28.03.2024
5 Перо
10:02 28.03.2024
6 Kирил
Трябва тунел при Шипка
10:06 28.03.2024
7 мамин селски инженер
14:33 28.03.2024
8 Никанор
По-добре е жп. свързаност при Благоевград или Петрич. При Благоевград е предварително проучвано трасе. По-добре е товарите да вървят по българската национална мрежа повече километри. Да остане съществуващото трасе Радомир-Кн-Гюешево. Да се средно и основно рахабилитира. Да се доушират оставащите тунели и трасето да се електрифицира. Нека поработи, да набере товари и тогава да се лудува. Тоя проект го тика среден ешалон в МТИТС, проектантската фирма за надзор, геодезия и ПУП-ове. След 12 години, най-рано, когато се завърши линията държавата ще налива пари в НКЖИ за поддръжка на една трудна в профил и съоръжения линия без практическо натоварване. Може би за някакви планове на НАТО би служила, но ще служи пак, ако се рехабилитира и електрифицира по съществуващи трасе и се изгради връзка, еднопътна и при Благоевград.
Лошо е, че тези мнения никой не ги чете нито в МТИТС, нито в НКЖИ, а и дали всичко разбират . . .
14:34 28.03.2024
9 Никанор
14:40 28.03.2024
10 Дернев
06:06 19.09.2024