Министърът на транспорта Георги Гвоздейков пряко договаря мегапоръчката за закупуване на 35 нови мотриси, като покани 4 компании за водене на преговори. Това става ясно от публикувано обявление в регистъра на обществените поръчки, пише "24 часа".
Той ще преговаря с компаниите, включили се безрезултатно в предходната поръчка, както и с полското подразделение на германската "Щадлер", която вече подписа договор по друга голяма поръчка с министерството за 7 двуетажни влака.
Мегатъргът е с прогнозна стойност от 1,1 млрд. лв., като по него ще бъдат закупени 35 мотриси с по минимум 200 седящи места и скорост на движение от над 160 км/ч.
В предходната обществена поръчка се стигна до отваряне на оферти на две компании - Шкода и ПЕСА, а консорциум около румънската "Алстом" оспорва поръчката. До прекратяването ѝ обаче се стигна не покрай жалбата на "Алстом", а заради предложени от компаниите срокове, които излизат извън максимално определените от възложителя. Транспортното министерства настоява да получи мотрисите в срок от 28 месеца от влизането в сила на договорите, като и двете компании, подали оферти, заявиха по-дълъг срок на доставка.
И по процедурата за пряко договаряне срокът за доставка остава без промяна - 28 месеца. Той е продиктуван от изтичането на хоризонта за изпълнение на Националния план за възстановяване и устойчивост - 2026 г. България рискува да не може да поиска част от парите при изоставане на отделни инвестиции и реформи. Не е ясно дали при прякото договаряне ще може да се стигне до оферти, които успяват да се впишат в този срок. Иначе ценовите оферти и на Шкода, и на ПЕСА са доста под обявената прогнозна стойност - съответно 617,8 млн. лв. И 822,5 млн. Лв.
От документацията по новата процедура за пряко договаряне става ясно, че в прогнозната сума от 1,1 млрд. лв. е включена и опция за доставка на допълнителни бройки влакове, като разходите за тяхната доставка и поддръжка не може да надхвърлят 369,5 млн. лв. Същата опция се съдържаше и по предходната поръчка.
Транспортното министерство е дало срок до 21 май за подаване на оферти. Те ще бъдат отворени ден по-късно - на 22 май.
Закупуването на нови влакове за железниците е една от най-големите инвестиции по плана за възстановяване и устойчивост. Ако България не успее да получи цялото финансиране по плана заради закъснения, отделни проекти ще трябва да се дофинансират със средстав от националния бюджет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Циник
Коментиран от #3, #4
10:38 06.05.2024
2 Последния Софиянец
10:38 06.05.2024
3 Циник
До коментар #1 от "Циник":
Ф16-ките. Не знам защо автокорект го прави на 26, да не би и такива да сме предплатили?10:39 06.05.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 до кога бе мафиоти
10:40 06.05.2024
6 Име
Коментиран от #7
10:41 06.05.2024
7 Последния Софиянец
До коментар #6 от "Име":
Вместо 7 влака от Китай за 200 млн вземат 7 влака от Полша за 300 млн.Коментиран от #11, #13
10:43 06.05.2024
8 Браво
10:50 06.05.2024
9 Тоя
10:54 06.05.2024
10 С лека
10:57 06.05.2024
11 Жепеец
До коментар #7 от "Последния Софиянец":
Ами ти се вози на китайчета даже и на севернокорейчета ако имат10:58 06.05.2024
12 жива кражба в чекмеджета
Важното е боковите и кировите миряни пак да гласуват за нови общ поръчки
11:31 06.05.2024
13 Госта..
До коментар #7 от "Последния Софиянец":
Урсула не разрешава китайски ,те китайците и инфраструктурата ни искаха да построят но неможе11:48 06.05.2024
14 смях
14:13 06.05.2024
15 БДЖ е обект от Нациомалната сигурност
15:46 06.05.2024