Пътният експерт Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики публикува алармиращи резултати от измерванията на сцеплението на асфалтовото покритие на участък от път II-13 при километър 65+930. Според данните участъкът, който Агенция "Пътна инфраструктура" официално обяви за обезопасен, остава изключително опасен за движение.
"Този участък категорично не е обезопасен! Докато стойностите на сцепление остават под минималните стандарти, инцидентите тук няма да спрат", написа Русинова в публикация в социалната мрежа Facebook.
Измерванията, проведени от експертите на Европейския център за транспортни политики, показват тревожни резултати. Значителни части от трасето имат стойности SRT под минималната безопасна граница от 55 единици, което означава висок риск от тежки пътнотранспортни произшествия.
"Анализът на резултатите показва значителни сегменти, които са в диапазона 35-45, далеч под изискваните 55. В най-лошите участъци стойностите падат до 20-25 SRT, което е изключително опасно, особено при мокри условия", обясни пътният експерт.
Според Русинова проверката е била направена с цел да се установи дали АПИ е изпълнила краткосрочните мерки, които сама си е поставила. Най-съществената от тях - подмяната на асфалтовото покритие - не е реализирана.
"Има отделни кратки зони с SRT над 55, но те не компенсират цялостната опасност. Неравномерността в сцеплението води до непредсказуемо поведение на автомобила при аварийни маневри", предупреди експертът.
Проблемният участък е с кървава история. Само преди няколко месеца на това място се е случила тежка катастрофа с ранено дете и водач, на когото по-късно са ампутирали краката. Въпреки трагичния случай мерките за безопасност на пътя не са били адекватно предприети.
"Вие носите отговорност за всяко следващо произшествие, защото сте обявили за безопасен път, който по обективни данни е опасен", отправи остро послание към АПИ пътният експерт Диана Русинова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мърсула
10:29 12.08.2025
2 Последния Софиянец
10:32 12.08.2025
3 Реалностите
Коментиран от #4
10:32 12.08.2025
4 Реалист
До коментар #3 от "Реалностите":
От години масово маркировката се полага с ФАСАДНА боя, която издържа 2 седмици до месец. Така поръчките си вървят и има пари за заплати.10:39 12.08.2025
5 Анонимен
Години правеха "икономически ефективни" кръпки всеки месец! Най-накрая направиха "основен" ремонт - издържа 2 месеца преди да стане на рампи за излитане.
10:41 12.08.2025
6 То само да видиш
Коментиран от #9
10:43 12.08.2025
7 Даниел
10:45 12.08.2025
8 Винетутка
10:45 12.08.2025
9 е кво толкова?
До коментар #6 от "То само да видиш":
Нали става за снимката към протокола за приемане на поръчката.10:46 12.08.2025
10 Шофера
10:49 12.08.2025
11 Пежо
Коментиран от #19, #22
10:56 12.08.2025
12 хахаха
11:00 12.08.2025
13 редник
Редакцията, преди да обявите някого за пътен експерт - проверете образованието му...
11:17 12.08.2025
14 Гост
11:19 12.08.2025
15 Промяна
11:23 12.08.2025
16 Промяна
11:24 12.08.2025
17 Някой
11:44 12.08.2025
18 траверса
11:45 12.08.2025
19 Ироничен
До коментар #11 от "Пежо":
"Зимата се опесъчава, а лятото, тоя пясък трябва да се мете, или събира.Може и да се измива пътя...Прави ли се това изобщо?Кой знае колко коли са се подхлъзнали върху пясък, а катаджиите са писали- несъобразена скорост?"Ами, несъобразена е. Ние как знаем, че има пясък? Че прахът става на мазна кал? Че зад завоя има дупка? И така вече 42 години. Имам одраскана боя, няма одраскан от мене човек.
11:40 13.08.2025
20 Оставка
14:06 13.08.2025
21 боико борисуф
21:30 13.08.2025
22 Пимон
До коментар #11 от "Пежо":
А до кога ще се опесъчава?Хората използват от години химикали.Представяте ли си в Ню Йорк,Филаделфия или Вашингтон да хвърлят пясък?Или в Монреал и Сиатъл.Затова всички шахти са запушени.19:03 27.08.2025