Кравари, чистачи и пазачи масово ни обучават за шофьори в свободните часове от ежедневните си задължения. Това разкри председателят на Асоциацията на квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев, цитиран от в. "Телеграф".
В България има към 800 школи за кандидат-водачи. Над 200 от тях са в София. Към 5000 са инструкторите, които работят в тях. "2/3 от обучаващите са охранители, животновъди или чистачи, които в почивката си, когато не са на основната си работа, дават по някой час кормуване", категоричен е Красимир Георгиев.
Той и още към 1600 негови колеги са с право да преподават управление на моторно превозно средство от над 20 години. Получили са го срещу завършено средно образование "двигатели с вътрешно горене", 2 години стаж зад волана на товарен автомобил, изпит по управление на лека кола и познания, свързани с политика и българския език.
В момента всеки притежател на диплома за висше образование и книжка за категория B може да стане инструктор на кандидат-шофьори. Най-фрапиращият случай в последните седмици за преподавател на кандидат-шофьори е за млад мъж, взел диплома за инструктор, след като завършил Богословския университет.
"Явно има нужда от такива, за да може при катастрофа със смъртен случай да има кой да опее починалия, с ирония разсъждава шефът на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците по българските улици!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гощо
Коментиран от #13, #14, #21
09:56 01.03.2017
2 Славчев
Коментиран от #12
10:09 01.03.2017
3 Гост
10:33 01.03.2017
4 abv
10:38 01.03.2017
5 Руньо
10:42 01.03.2017
6 незнайко
Коментиран от #7
10:47 01.03.2017
7 гощо
До коментар #6 от "незнайко":
Да ама те не потъват! Самосъзнание трябва! А този малък,но изключително селски и прост народ няма такова гражданско самосъзнание! Иска си тояга и контрол! И като си гамен 20дена тухларна да ти дойде акъла!10:50 01.03.2017
8 Хайко
.*хти измислената държава...система...изобщо трагедия..
11:59 01.03.2017
9 гост
12:14 01.03.2017
10 Ник
14:15 01.03.2017
11 Йордан
14:27 01.03.2017
12 Оня
До коментар #2 от "Славчев":
И ти и анализатора от интервюто имате право по своему. Ти имаш право, защото всеки, който може да шофира автомобил може да те научи да го шофираш, дори и да няма диплома за това нито книжка. Проблема е обаче, ако искаш освен да шофираш и да разбираш автомобила... Тук вечеГеоргиев е прав - инструктора, трябва не само да познава и устройството на автомобила, ами и какво става в двигателя, как се поддържа автомобила, дали всяко бучене е проблем с автомобила или идва от нещо друго изобщо е цяла наука. Съвременните автомобили освен това са с компютърна диагностика, значи трябва да познава и стендовете и как се работи с тях и изобщо да е тотално експерт по автомобила! Значи му трябва близо поне 1 година да учи - включвам и курс за авторемонти - трае по 6 месеца поне тук освен това да познава науката по гумите - не само дали са зимни или летни, асфалтополагане строителство и изобщо не е майтап. казвам, ако искаш да си наистина добър, трябва във всеки момент да знаеш какво става в колата ти даже по звука на електродвигателите не само ДВГ! Отделно и какво става в асфалта - може да е разлято количество киселина и да ти разяде гумите и да катастрофираш при над 100 км в час само защото не си обърнал внимание на петното отпред...на пътя. Шофирането е цяла наука. Ако искаш пък да си супер, трябваа да познаваш и какво става и в отсрещната кола . може оня пияндурник да не му пука и да е забравилразхлабена джантата и да му хвръкне колелото в твоето стъкло... Абе не14:37 01.03.2017
13 Оня
До коментар #1 от "гощо":
Проблема в България се нарича БЮРОКРАЦИЯ - това са куп хорица, включително и корпоративни монополисти, които искат да диктуват правилата на играта и да контролират останалите. Такива има навред в политиката бизнеса и къде ли не. Инструктора явно намеква, че трябва само завършилите ДВГ да могат да преподават. да, не е лоша идеята, но реално това вече не е толкова належащо за автоинструктор, понеже новите автомобили се оправят само на стендове иначе не можеш им огледа даже двигателитя от електроника. А за механик водача е достатъчно да познава правилника да го спазва да шофира умело машината и е добър водач на мПС! Обаче? Ако искаш да си добър изобщо шофьор, трябва да учиш и двигатели и динамика и какво ли не по асфалтополагане и устройство на какво ли не! Защото да знаеш е едно, а да гадаеш или да не ти пука е друго! Добрите водачи на мПС поне веднъж на месец си преглеждат цялостен оглед на автомобила. Не е толкова скъпо и не трябва да е задължително, защото има хора и рядко карат! Но ако искаш дда знаеш какво караш, трябва постоянно да го следиш! А не може да знаеш постоянно какви са ти спирачните маркучета или накладките или съединителния диск, ако не ги проверяваш. така, че за да си наистина СТОПАНИН на МПС -трябва ти и автомонтьорски познания и какво ли не! Но в България всичко се изопачава накрая с наредби или с непукизъм от водачи на мПС. Защото всеки тълкува нещата по своят възглед и интерес. нека богослова обучава водачи, щом го може! той не обучава14:46 01.03.2017
14 Оня
До коментар #1 от "гощо":
А истинските профессионалисти, говорим за най-добрите, след всеки дълъг преход си преглеждат и ходовата част...може нещо да е за подмяна! но за целта трябва или да си имаш гараж с необходимите крикове канал и стендове за диагностика, или да имаш приятел абонамент в автосервиз и за някаква прилична сума да ти оглежда колата! Второто е достъпно навред дори и в малки гаражи. Ако наистина искаш да разчиташ на МПСто си, не трябва дсамо да караш, да о паркираш вечер и на сутринта да палиш и тръгваш! Трябва да следиш и гъстотата на електролита в акумулатора, състоянието на електромрежатаа -хиляди хиляди неща! Ако искаш да си Профессионалист, а не водач на МПС! Едва ли ако примерно бързаш постоянно ще ти остане време? Захтова се абонирай при някой автосервизче и за някаква прилична сумичка като се запознаеш с персонала ще ти оглежда колата така и той ще познава автомобила и ще знае къкгоянието му! това е най-доброто, ако си в града и нямаш гараж. А да оплювате държавата или Георгиев не е добре - държавата не е длъжна да ти следи автомобила какво е наред?!!! Тя задава правилника за движение, а ти трябва да си го поддържаш сам! Останалите одумки нямат смисъл. Георгиев има известно право, но то вече е демоде - новите Баварки не можеш си ги оправи в гараж без комп. диагностика. зда поне 2000 лева... така, че? - АВТОСЕРВИЗЕН ПРОФИЛАКТИЧЕН НЕЗАДЪЛЖИТЕЛЕН АБОНАМЕНТ! Това ти е начина, останалото са бюрокрация или простотии.15:01 01.03.2017
15 Оня
15:15 01.03.2017
16 Инструктора
16:15 01.03.2017
17 Зельоная марка
Вижте, за да бъдете шофьор не се изисква да познавате и ремонта на двигатели. Кормуването е за да избягвате опасни ситуации по пътищата, не да се учите да си регулирате окачването например. В този смисъл инструкторите с "ДВГ" специалност от средното школо са абсолютно толкова квалифицирани, колкото и всеки кравар или поп, защото целта не е да ви научат да си ремонтирате колата, а да шофирате правилно и спазвате правилата за движение. Те не са учили специалност "Управление на автомобила", а "Двигатели с вътрешно горене", т.е. квалификацията им е като всяка друга!
17:06 01.03.2017
18 оня с коня е мека китка
Изобщо, мерителят за качество от статията е доста съмнителен. Автоинструкторите са хора, които държат изпити за упражняване на тази дейност в достатъчно уважавана институция. Не всички бихме тръгнали да си ремонтираме двигателите при настъпване на авария. Нека отчетем социалните различия помежду ни - един е охранител, друг е заварчик, трети адвокат или управител на фирма. Не е възможно всеки ден и постоянно да отделяме внимание на работата на двигателя при положение, че днес ви чакат клиенти за едно хиляда - две хиляди лева. Щом колата е за ремонт - ще извикате специализирана фирма.
Този от статията търси начин да се направи на важен и разбирач, но шофирането е несложна дейност, с която повечето хора се справят като родени в автомобил. Често нямаш време да разглеждаш ходова част или мотор, караш колата до сервиза и си вземаш под наем докато не ти решат проблема. Няма да престанеш да ходиш на работа, защото ти се е счупил мерцедеса, защото два часа работа могат да ти дадат толкова пари, колкото няма да струва ремонта...
17:26 01.03.2017
19 Каубой
17:44 01.03.2017
20 jambazina
18:46 01.03.2017
21 tati
До коментар #1 от "гощо":
От всяко дърво свирка не става ! А тука чета - всичките Разбирачи големи !20:59 01.03.2017
22 Гост
21:45 01.03.2017
23 Аврора
22:49 01.03.2017
24 Поп-Инструктор
19:01 09.03.2017