1 Март, 2017 09:42 16 965 24

Кравари, чистачи и пазачи ни обучават за шофьори

  • шофьори-
  • курсове

Кравари, чистачи и пазачи масово ни обучават за шофьори в свободните часове от ежедневните си задължения. Това разкри председателят на Асоциацията на квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев, цитиран от в. "Телеграф".

В България има към 800 школи за кандидат-водачи. Над 200 от тях са в София. Към 5000 са инструкторите, които работят в тях. "2/3 от обучаващите са охранители, животновъди или чистачи, които в почивката си, когато не са на основната си работа, дават по някой час кормуване", категоричен е Красимир Георгиев.

Той и още към 1600 негови колеги са с право да преподават управление на моторно превозно средство от над 20 години. Получили са го срещу завършено средно образование "двигатели с вътрешно горене", 2 години стаж зад волана на товарен автомобил, изпит по управление на лека кола и познания, свързани с политика и българския език.

В момента всеки притежател на диплома за висше образование и книжка за категория B може да стане инструктор на кандидат-шофьори. Най-фрапиращият случай в последните седмици за преподавател на кандидат-шофьори е за млад мъж, взел диплома за инструктор, след като завършил Богословския университет.

"Явно има нужда от такива, за да може при катастрофа със смъртен случай да има кой да опее починалия, с ирония разсъждава шефът на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците по българските улици!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гощо

    28 9 Отговор
    Е как в Америка отиваш директно на изпит а тук трябва месеци да се влачиш?!?!? Също мисля,че кандидат водача трябва да търси начин да се научи реално а не да мине номера! Аз лично когато реших да изкарвам книжка умишлено изчаках зимният период за да се науча зимата. Тогава имаше и извън градтско! И ако в Америка баща ти който е рибар,бръснар,адвокат те учи да караш и само ходиш на изпит защо тук да е проблем,че поп или бодигард ще ме учи?!?!? Пак някакви БГ драми тъпотй!!!! Инструкторите и те чуствителни и те важни искат да са?!?!? Страшна сложнотия е да се кара кола..лелелелелеелелеееее....!!!!!!!

    Коментиран от #13, #14, #21

  • 2 Славчев

    33 2 Отговор
    Нормално, щом Свиня може да влезе в парламента.

    Коментиран от #12

  • 3 Гост

    31 7 Отговор
    И що да не преподават като имат уменията? Преподават кормуване а не поправка на двг. Господина явно го е яд че някой хапва от същата баница и иска по-голямо парче за себе си.
  • 4 abv

    23 2 Отговор
    Затова по пътищата е пълно с некадърници. Това което може да те научи добър инструктор няма откъде да го научиш. Аз например при кормуване за кат D+E научих практични неща които дотогава не знаех макар че имах кат. С. От инструктор до инструктор има огромна разлика.
  • 5 Руньо

    16 4 Отговор
    Да, ама за да станеш авто инструктор трябва да си напишеш курсовите работи и да си вземеш изпитите в ТУ, а за да го направиш това, трябва да можеш да сметнеш специфичната производителност на двигател по зададени параметри. А да не забравяме и изпитите по психология.
  • 6 незнайко

    15 10 Отговор
    Статията е много точна. Ако продължаваме да вземаме пример от щатите, всичко ще ни се обърка ! Нищо добро не сме получили от тях. По логиката на пост номер 1 и 3 нямаме нужда от учители в училище ! Ще се самообучаваме ! Затова потъваме все повече и повече.

    Коментиран от #7

  • 7 гощо

    14 2 Отговор

    До коментар #6 от "незнайко":

    Да ама те не потъват! Самосъзнание трябва! А този малък,но изключително селски и прост народ няма такова гражданско самосъзнание! Иска си тояга и контрол! И като си гамен 20дена тухларна да ти дойде акъла!
  • 8 Хайко

    8 3 Отговор
    Това е все едно аз като инженер примерно да отида да продавам в аптека!! Що да не е нали съм с виШУ образУвание?
    .*хти измислената държава...система...изобщо трагедия..
  • 9 гост

    10 1 Отговор
    От къде,не е абдикирала БГ държавата????
  • 10 Ник

    4 0 Отговор
    За съжаление слабата подготовка води до трагични последици по пътищата. Дори на прави участаци мрем като мухи. Какво както се вдигнат глобите......
  • 11 Йордан

    5 0 Отговор
    То и тези където ни проверяват по пътищата са същите
  • 12 Оня

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Славчев":

    И ти и анализатора от интервюто имате право по своему. Ти имаш право, защото всеки, който може да шофира автомобил може да те научи да го шофираш, дори и да няма диплома за това нито книжка. Проблема е обаче, ако искаш освен да шофираш и да разбираш автомобила... Тук вечеГеоргиев е прав - инструктора, трябва не само да познава и устройството на автомобила, ами и какво става в двигателя, как се поддържа автомобила, дали всяко бучене е проблем с автомобила или идва от нещо друго изобщо е цяла наука. Съвременните автомобили освен това са с компютърна диагностика, значи трябва да познава и стендовете и как се работи с тях и изобщо да е тотално експерт по автомобила! Значи му трябва близо поне 1 година да учи - включвам и курс за авторемонти - трае по 6 месеца поне тук освен това да познава науката по гумите - не само дали са зимни или летни, асфалтополагане строителство и изобщо не е майтап. казвам, ако искаш да си наистина добър, трябва във всеки момент да знаеш какво става в колата ти даже по звука на електродвигателите не само ДВГ! Отделно и какво става в асфалта - може да е разлято количество киселина и да ти разяде гумите и да катастрофираш при над 100 км в час само защото не си обърнал внимание на петното отпред...на пътя. Шофирането е цяла наука. Ако искаш пък да си супер, трябваа да познаваш и какво става и в отсрещната кола . може оня пияндурник да не му пука и да е забравилразхлабена джантата и да му хвръкне колелото в твоето стъкло... Абе не
  • 13 Оня

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "гощо":

    Проблема в България се нарича БЮРОКРАЦИЯ - това са куп хорица, включително и корпоративни монополисти, които искат да диктуват правилата на играта и да контролират останалите. Такива има навред в политиката бизнеса и къде ли не. Инструктора явно намеква, че трябва само завършилите ДВГ да могат да преподават. да, не е лоша идеята, но реално това вече не е толкова належащо за автоинструктор, понеже новите автомобили се оправят само на стендове иначе не можеш им огледа даже двигателитя от електроника. А за механик водача е достатъчно да познава правилника да го спазва да шофира умело машината и е добър водач на мПС! Обаче? Ако искаш да си добър изобщо шофьор, трябва да учиш и двигатели и динамика и какво ли не по асфалтополагане и устройство на какво ли не! Защото да знаеш е едно, а да гадаеш или да не ти пука е друго! Добрите водачи на мПС поне веднъж на месец си преглеждат цялостен оглед на автомобила. Не е толкова скъпо и не трябва да е задължително, защото има хора и рядко карат! Но ако искаш дда знаеш какво караш, трябва постоянно да го следиш! А не може да знаеш постоянно какви са ти спирачните маркучета или накладките или съединителния диск, ако не ги проверяваш. така, че за да си наистина СТОПАНИН на МПС -трябва ти и автомонтьорски познания и какво ли не! Но в България всичко се изопачава накрая с наредби или с непукизъм от водачи на мПС. Защото всеки тълкува нещата по своят възглед и интерес. нека богослова обучава водачи, щом го може! той не обучава
  • 14 Оня

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "гощо":

    А истинските профессионалисти, говорим за най-добрите, след всеки дълъг преход си преглеждат и ходовата част...може нещо да е за подмяна! но за целта трябва или да си имаш гараж с необходимите крикове канал и стендове за диагностика, или да имаш приятел абонамент в автосервиз и за някаква прилична сума да ти оглежда колата! Второто е достъпно навред дори и в малки гаражи. Ако наистина искаш да разчиташ на МПСто си, не трябва дсамо да караш, да о паркираш вечер и на сутринта да палиш и тръгваш! Трябва да следиш и гъстотата на електролита в акумулатора, състоянието на електромрежатаа -хиляди хиляди неща! Ако искаш да си Профессионалист, а не водач на МПС! Едва ли ако примерно бързаш постоянно ще ти остане време? Захтова се абонирай при някой автосервизче и за някаква прилична сумичка като се запознаеш с персонала ще ти оглежда колата така и той ще познава автомобила и ще знае къкгоянието му! това е най-доброто, ако си в града и нямаш гараж. А да оплювате държавата или Георгиев не е добре - държавата не е длъжна да ти следи автомобила какво е наред?!!! Тя задава правилника за движение, а ти трябва да си го поддържаш сам! Останалите одумки нямат смисъл. Георгиев има известно право, но то вече е демоде - новите Баварки не можеш си ги оправи в гараж без комп. диагностика. зда поне 2000 лева... така, че? - АВТОСЕРВИЗЕН ПРОФИЛАКТИЧЕН НЕЗАДЪЛЖИТЕЛЕН АБОНАМЕНТ! Това ти е начина, останалото са бюрокрация или простотии.
  • 15 Оня

    0 2 Отговор
    Колкото да извода на сайта, че държавата е абдикирала от пътищата, това е наистина многозначно. Държавата като бююрокраатични институции не трябва да се бърка в личният живот на човека, ако не прави пакости на невинни! тя е само инструмент за оформяне и спазване на общественните отношения - нищо повече! Идеята, че държавата трябва да планира семействата, работата, сервиза ид ругите му неща е ПРОСТОТИЯ - КОМУНИЗЪМ! Човек трябва да се грижи за личният си живот, а държавата д оформи справедливи Закони и да наказва вандалите било рецидиви било крадци било нагли нарушители като примерно блъснал човек с превишена скорост! Тя е ИНСТРУМЕНТ ЗА ОФОРМЯНЕ НА ОБЩИТЕ ОТНОШЕНИЯ, а не трябва да е нагъл вандал съсипващ живота на индивида, което често се прави от разни съдебни изпълнители, бюрократични решения на чиновници, и какви ли не неща поне тук, а вече и в света! затова, че държавата трябва да оформи правилника за движение на МПСз-та, да урегулира пътната инфраструктура и доброто състояние, а индивида да се грижи за МПСто си и да не прави катастрофи! Останалите тълкувания не са правилни! Държавата не трябва да се бърка в личният живот на човека, ако той не е някакъв престъпен вандал! защото индивида е част от държавата, но ИНДИВИД! Държавата не трябва да си присвоява правото да решава за много неща вместо индивида! тя се състои от всички ни, а не само от бюрократите на администрацията, които често ни крадат и закопават.
  • 16 Инструктора

    4 0 Отговор
    То разни селяндури които не могат да говорят български влязоха в парламента да управляват държавата вие за управление на автомобил ми говорите.Тази държава отива към гибел барабар с нацията.
  • 17 Зельоная марка

    6 0 Отговор
    Огромна заблуда е това, че когато някой е завършил специалност "ДВГ" е по-подготвен за инструктор, отколкото онзи, който е с друго образование или квалификация. Специалност "ДВГ" се изучава в средното училище като се акцентира върху основните специфики на двигателя и малко върху ремонта. Дори за монтьори не стават после без практика. Имали познания по политика и още нещо си....

    Вижте, за да бъдете шофьор не се изисква да познавате и ремонта на двигатели. Кормуването е за да избягвате опасни ситуации по пътищата, не да се учите да си регулирате окачването например. В този смисъл инструкторите с "ДВГ" специалност от средното школо са абсолютно толкова квалифицирани, колкото и всеки кравар или поп, защото целта не е да ви научат да си ремонтирате колата, а да шофирате правилно и спазвате правилата за движение. Те не са учили специалност "Управление на автомобила", а "Двигатели с вътрешно горене", т.е. квалификацията им е като всяка друга!
  • 18 оня с коня е мека китка

    5 0 Отговор
    На времето майка ми се смееше: "Погледни съседчето, Пикито, как зимата излезе при минус 15 градуса Целзий, колата му боксуваше в снега, той взе пепел от изгорени въглища, подложи и излезе от пряспата. Голям шофьор! А ти какъв си...думи нямам!". Умишлено премълчах, че за разлика от Пикито, аз нямах въобще автомобил и съответно проблем с излизане на боксуващ автомобил от пряспата въобще не съм имал...

    Изобщо, мерителят за качество от статията е доста съмнителен. Автоинструкторите са хора, които държат изпити за упражняване на тази дейност в достатъчно уважавана институция. Не всички бихме тръгнали да си ремонтираме двигателите при настъпване на авария. Нека отчетем социалните различия помежду ни - един е охранител, друг е заварчик, трети адвокат или управител на фирма. Не е възможно всеки ден и постоянно да отделяме внимание на работата на двигателя при положение, че днес ви чакат клиенти за едно хиляда - две хиляди лева. Щом колата е за ремонт - ще извикате специализирана фирма.

    Този от статията търси начин да се направи на важен и разбирач, но шофирането е несложна дейност, с която повечето хора се справят като родени в автомобил. Често нямаш време да разглеждаш ходова част или мотор, караш колата до сервиза и си вземаш под наем докато не ти решат проблема. Няма да престанеш да ходиш на работа, защото ти се е счупил мерцедеса, защото два часа работа могат да ти дадат толкова пари, колкото няма да струва ремонта...
  • 19 Каубой

    4 0 Отговор
    Пазете се,че има менте инструктори разни нах*йници които нарочно не те учат да караш добре за да се проваляш на изпитите и да им плащаш постоянно колите са им неизправни имат счупени скорости.Преди време бях при такъв инструктор въпреки че познавах перфектно закона за движение по пътищата нарочно се опитваше да ме обърква докато карах и на един изпит неможах да включа на втора скорост и ме скъсаха ама причината е ,че беше повредена и боклука също не можа като го накарах а направо на трета а даяджията ми поиска пари да ме пусне но им казах да вървят на м..ка си в п*тката.Записах се при друг инструктор и човека се оказа точен изкарах си книжката както трябва.
  • 20 jambazina

    1 1 Отговор
    При нас всичко е бош лаф работа бе хора, всеки гледа да претупа и да вземе парите, по-малко да се занимава с клиента, па после ако ще и потоп.
  • 21 tati

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "гощо":

    От всяко дърво свирка не става ! А тука чета - всичките Разбирачи големи !
  • 22 Гост

    5 0 Отговор
    За да станеш инструктор освен висше образование,както се изразява Георгиев се учи 1 година за преподавател-инструктор.Един от предметите, които се изучават е ДВГ. Човекът просто се прави на интересен и не иска млади и амбициозни кадри
  • 23 Аврора

    2 0 Отговор
    А защо забравяте възпитанието на водачите на МПС? Нима не знаете, че нарушенията и катастрофите на пътя са породени не от инструктора, а от липсата на здрав разум и култура ...
  • 24 Поп-Инструктор

    1 0 Отговор
    Първо да едно изречение относно някои неточности в статията! Г-н Мартин Христов(автора) дори не си е направил труда да разбере,че не се нарича Богословски Университет , а Богословски Факултет към Софийски университет! Какво говорим за останалите неща?! Със сигурност преди БОГОСЛОВСКИЯТ Факултет е имало и друго образование,за което нищо не се казва,като чели падаш от небето(спускат те някакви ангели) и попадаш в Богословския "университет"(както се изразява невежият автор),и ти преди това си нямал никакво образование и нищо не разбираш от автомобили?! А пък какво ще каже автора, ако преди Богословския (според него Университет) даденият кадър е завършил с много добър успех и средно специално образование двигатели с вътрешно горене?! За това нищо не се споменава?! Възможно е има и такива хора,и те не лошо се справят с работата си, като (редно е да се напише цялото наименование на длъжността) ИНСТРУКТОР-ПРЕПОДАВАТЕЛ! Вярвам,че някои от вас ще ме разберат! Пожелавам ви много безаварийни километри по пътищата на България,пък и навън!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове