Днес в гр. Кюстендил се проведе среща между генералните директори на ДП НКЖИ инж. Златин Крумов и JП ЖРСМ ИНФРАСТРУКТУРА Хари Локвенец.
Управителите на железопътната инфраструктура на двете държави се споразумяха да настояват пред международните железничарски организации и в частност CER за подкрепа на инициативата на ресорните министри жп връзката София - Скопие да бъде включена в направлението на транспортен коридор „Западни Балкани“. Предложението е за ново разпределение на коридорите в проекта за нормативен акт относно Европейската транспортна мрежа, представен от ЕК. Ще бъдат направени и стъпки към инициативата да се присъедини и управителят на железопътната инфраструктура на Република Албания.
Двамата генерални директори и представители на работните групи обсъдиха плана за развитие на проекта за тунел под Деве баир, неговите технически параметри и възможностите за финансиране, след което посетиха мястото на българска територия.
Заседанието на работните групи под ръководството на генералните директори е с цел ускоряване работата по жп връзката „София-Скопие“, за което се споразумяха преди месец министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев и министърът на транспорта и комуникациите на Северна Македония Благой Бочварски.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 случаен
18:45 07.03.2022
2 мнение
То затова сутрин освен Динозавърския влак нищо друго не става за гледане.
Апропо - динозавърския влак ще минава ли там
19:01 07.03.2022
3 морков
Коментиран от #5
19:32 07.03.2022
4 Ххххх
19:37 07.03.2022
5 Да ама не
До коментар #3 от "морков":
Прокопана е част от тунела и то само от българска страна. Със сигурност ще се наложи промяна в трасето и пълна реконструкция. От македонска страна ни тунел ни ж.п. линия или както е модерно железопътна инфраструктура. От нашата страна има жп линия от Кюстендил до гара Гюешево. Там са се и снимали. Техническите параметри на трасето и реалното му състояние в момента е само за локомотив и два три пътнически вагона или пък новите мотриси. За истинска връзка, разбирай рез ограничения на товари по макс тегло и габарит трябва да се тръгне още от жп гара Радомир през тунелите до Кюстендил и от там ............. та чак до Куманова. Ако може нЕкой да ме обори, ама с факти, а не с празни приказки.Коментиран от #7
19:44 07.03.2022
6 Николай
19:52 07.03.2022
7 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #5 от "Да ама не":
Модернизацията на съществуваща Ж. П. линия, дори и нейното сдвояване, не е голям инженерен проблем...Проблемът е във финансирането и за това взетото решение на срещата за търсене на европейска финансова помощ е правилно...08:41 08.03.2022