Много партии хвърлят огромен ресурс в социалните медии, за да вдигат пушилка, да създават впечатление, че това, което се предлага, е лъжа. Много повече пари се хвърлят в тролски фабрики, отколкото в реклама на идеи. Това каза пред БНР политологът Георги Киряков.
„И партиите, и политиците никога не са имали много полезни ходове в една предизборна кампания. Не могат да се разполагат прекалено много в политическото поле, защото трябва да привлекат възможно най-голям кръг гласоподаватели. Всяко усложняване на кампанията или всеки опит да се обяснява дадена политика ще предизвикат отегчение или неразбиране“, коментира той и посъветва партиите и политиците да опростяват изказа си.
„Колкото повече хора искаш да обхванеш, толкова по-прост трябва да е слоганът ти. Социологически закон е - простото послание достига до по-голяма публика. На хората трябва да се обяснява. Някои политици през последните години умело се възползваха от това. И успяха през тази формулировка да държат властта успешно и дълги години. Колкото повече интелектуалничиш, толкова по-малко публика привличаш“, смята Киряков.
По думите му в тази предизборна кампания преобладават клишетата.
„Положително в нея е, че партиите не си позволяват да лъжат на едро. Всеки трябва да стъпва внимателно, защото политиците знаят какво предстои, ако влязат в управлението“, изтъкна политологът.
Според него няма индикации за масивно преразпределение на електоралните ресурси: „Няма да може да се състави стабилно правителство. Колкото повече партии има в парламента, толкова намалява шансът за стабилно управление. Моята прогноза е, че няма да се стигне до съставяне на кабинет“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Тони
18:46 16.09.2022
4 Реалност
19:21 16.09.2022